Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Ser etter en film jeg så flere ganger for ca 11-13 år siden hos en kompis.

Veldig usikker på hvor gammel filmen er..

 

Den kan ligne på en James Bond film, men tror ikke det var en Bond film.

Husker at der var en biljakt, tror bilen til hovedrollen var gul, og "the badguys" hadde svarte biler. Bilene var selvsagt utstyrt med våpen.

Etter biljakten gikk der over til en båtjakt, også utstyrt med raketter og slikt.

 

Hovedskurken tror jeg også hadde et glassøye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, dessverre ingen av de. Takk for hjelpen uansett.. :)

 

 

Bilen(e) hadde mer sportsprega utsende, som en lamborghini.

Biljakten befant seg på trange veger også, langs fjell og små landbyer, kan ligne på Frankrike eller Italia.

 

Har selvsagt spurt kameraten min om han husker hvilken film det var, men ikke så mye hjelp å få der.

Irriterende, det liker så vagt i minnet, filmen er sikkert også dårlig, men jeg vil så gjerne finne ut hva den heter harhar.gif

Lenke til kommentar

Hei!

 

En film jeg så for en 4-5 år siden (kanskje mer).

 

Storyen er at en gutt følger et band på turne, han er "journalist-wannabe" og tenåring.

 

God musikk og det er spesielt en jente som tar vare på ham. Mener hun er en slik "fan" eller hva det nå heter.

 

Mener handlingen/musikken er fra 70-tallet.

 

Er overbevist om at noen vet hva jeg mener - og at jeg blir litt flau når jeg ser svaret!

Lenke til kommentar

Jeg leter etter en film som handlet om en gutt som begynner på high school.

Han er da et null som ingen vil snakke med eller ha noe med å gjøre.

 

Første dag gikk ikke som han ville, det var ingenting som gikk hans vei.

Så sitter han på rommet sitt og klarer å knuse et stort speil.

Dagen etterpå så ljuger han om alt. At faren hans er en kjent rocke artist, han bommer aldri på kurven i basket, at han har er Chevrolet (eller hva det var), at han har enorm penis osv.

 

Dagen etterpå når han våkner så er alt han har ljuget om sant. Så han blir populær, er flink i basket, har bil osv.

 

Problemet er at han prøver å få seg feil jente, har mistet fokus på den vennen han faktisk har. Som er glad i ham og faktisk er forelsket i han.

Etter hvert innser han at han ikke er lykkelig lenger med sånn han har det. Litt etter litt så blir ting som det var før, han mister "ferdighetene" i basket osv.

 

Hvordan alt skjer husker jeg ikke helt, men er sånn ca :p

Er ikke så gammel film faktisk, 3-4 år kanskje ville jeg tro.

Lenke til kommentar

Hei!

 

En film jeg så for en 4-5 år siden (kanskje mer).

 

Storyen er at en gutt følger et band på turne, han er "journalist-wannabe" og tenåring.

 

God musikk og det er spesielt en jente som tar vare på ham. Mener hun er en slik "fan" eller hva det nå heter.

 

Mener handlingen/musikken er fra 70-tallet.

 

Er overbevist om at noen vet hva jeg mener - og at jeg blir litt flau når jeg ser svaret!

 

Almost Famous

Lenke til kommentar

Hei!

 

En film jeg så for en 4-5 år siden (kanskje mer).

 

Storyen er at en gutt følger et band på turne, han er "journalist-wannabe" og tenåring.

 

God musikk og det er spesielt en jente som tar vare på ham. Mener hun er en slik "fan" eller hva det nå heter.

 

Mener handlingen/musikken er fra 70-tallet.

 

Er overbevist om at noen vet hva jeg mener - og at jeg blir litt flau når jeg ser svaret!

Almost Famous.

 

Avid var først :(

Endret av Cortese
Lenke til kommentar

Hei!

 

En film jeg så for en 4-5 år siden (kanskje mer).

 

Storyen er at en gutt følger et band på turne, han er "journalist-wannabe" og tenåring.

 

God musikk og det er spesielt en jente som tar vare på ham. Mener hun er en slik "fan" eller hva det nå heter.

 

Mener handlingen/musikken er fra 70-tallet.

 

Er overbevist om at noen vet hva jeg mener - og at jeg blir litt flau når jeg ser svaret!

 

Er ikke det Almost Famous?

Lenke til kommentar

Jeg leter etter en film som handlet om en gutt som begynner på high school.

Han er da et null som ingen vil snakke med eller ha noe med å gjøre.

 

Første dag gikk ikke som han ville, det var ingenting som gikk hans vei.

Så sitter han på rommet sitt og klarer å knuse et stort speil.

Dagen etterpå så ljuger han om alt. At faren hans er en kjent rocke artist, han bommer aldri på kurven i basket, at han har er Chevrolet (eller hva det var), at han har enorm penis osv.

 

Dagen etterpå når han våkner så er alt han har ljuget om sant. Så han blir populær, er flink i basket, har bil osv.

 

Problemet er at han prøver å få seg feil jente, har mistet fokus på den vennen han faktisk har. Som er glad i ham og faktisk er forelsket i han.

Etter hvert innser han at han ikke er lykkelig lenger med sånn han har det. Litt etter litt så blir ting som det var før, han mister "ferdighetene" i basket osv.

 

Hvordan alt skjer husker jeg ikke helt, men er sånn ca :p

Er ikke så gammel film faktisk, 3-4 år kanskje ville jeg tro.

 

Full of it

Lenke til kommentar

Jeg så en film på tv for noen måneder siden, jeg Må se den igjen Tror den er kjempe bra. Her er noe av det jeg husker:

 

Kjempe trist film.

Handlet om en gutt som ble slått eller banket en gang i skolen, av en eldre gutt i 7klasse (hadde gått 7 klasse tidligere) ingen likte ham, han hadde et videokamera som han filmet med hele tiden (han var kraftig). Gutten som ble slått gikk sammen med en gruppe andre som ikke likte ham, som sammen planla en plan: hevn.

Hevnen var at de lata som gutten hadde bursdag og bedte ham på båttur, der skulle di kle av ham og kaste ham uti vannet så han måtte svømme hjem, tror jeg.

Men det gikk ikke helt etter planen, OG Ham (som ingen likte*) døde.

 

Jeg håper noen vet hvilken film jeg snakker om den er veldig trist,

PÅ Forhånd Tusen Takk

Lenke til kommentar

Jeg så en film på tv for noen måneder siden, jeg Må se den igjen Tror den er kjempe bra. Her er noe av det jeg husker:

 

Kjempe trist film.

Handlet om en gutt som ble slått eller banket en gang i skolen, av en eldre gutt i 7klasse (hadde gått 7 klasse tidligere) ingen likte ham, han hadde et videokamera som han filmet med hele tiden (han var kraftig). Gutten som ble slått gikk sammen med en gruppe andre som ikke likte ham, som sammen planla en plan: hevn.

Hevnen var at de lata som gutten hadde bursdag og bedte ham på båttur, der skulle di kle av ham og kaste ham uti vannet så han måtte svømme hjem, tror jeg.

Men det gikk ikke helt etter planen, OG Ham (som ingen likte*) døde.

 

Jeg håper noen vet hvilken film jeg snakker om den er veldig trist,

PÅ Forhånd Tusen Takk

 

 

Mean Creek, heter filmen, håper den er så bra som jeg tror! ;)

 

Jeg anbefaler Cold Mountain, en kjempe bra film

Lenke til kommentar

En veldig blodig og grotesk film. Handla om noen ungdommer som var på ferie i en skog (mulig med campingbil) Men i skogen bodde det folk som så ut som muterte mennesker. Ansiktet deres var veldig forvridd og sånn. Filmen var som sagt veldig blodig og sånn og i slutten av filmen var de på et sagbruk tror jeg.

Tror også dette var en film i en serie, men er ikke sikker.

 

Ikke så veldig mye å gå etter dette, men håper noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...