Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leter etter en film som hadde en vanvittig tøff skytescene på vei ut ifra et bankran.

Om jeg husker riktig hadde de hvite masker på og hel automatiske våpen og en av de ble skutt og drept uttafor mens en til skadd(?) scenen skjedde ute på gaten blandt biler osv.

 

Minner kanskje om rans scenen i GTA.

Lenke til kommentar

Jeg så en film for ca. 2 år siden, tror jeg.

 

Det handlet om et kjærestepar som skulle kjøre en plass, så tok de en snarvei.. Så måtte de sjekke inn på et motell.

 

Der skulle motelleieren liksom ta dem, så han sendte ut en to-tre maskerte menn for å ta paret. De prøvde å snike seg inn gjennom ventilasjonssystemet, hogde med øks på veggen. Så viste det seg at motelleieren brukte å filme drap på gjester.

 

Det er den beste beskrivelsen jeg kan gi. Noen som vet hva den heter?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Enten fra slutten av 90 tallet eller begynnelsen av 2000, britisk.

 

"moderne robin hood film" der to menn svindler butikker og privatpersoner. Filmen begynner med at en av de to er på barnehjem. I voksen alder bor de i en silo som de skulle male.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg prøver å finne en film for en venn. Det han husker er at det var en adelsmann fra England som duellerte med en samurai, mest sannsynlig protagonisten. Han husker at en japansk gutt ble truet eller noe på et stort skip, så han ble tvunget til å svelge tungen sin for å beskytte familiens hemmeligheter. Familien til samuraien det handler om, blir drept en etter en. Noen som syns dette høres kjent ut?

Lenke til kommentar

Tarantino har ikke noe rolle i filmen i det hele tatt. Han presenterer filmen, snakker litt i starten. Nesten som NRK dama mellom programmene.

Det er det som kalles gjesterolle da vet du. At du bare popper opp i et halvt minutt eller whatever. :p

 

Men det er helt riktig at han ikke har noen rolle i filmen utover dette.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Så en thriller på tv her om dagen og var så uheldig at jeg ikke fikk med meg tittelen eller hele filmen.

 

Det jeg så mens jeg så på den var 2 venner som var på et motell. På motellet kødde ringte de til en person jeg ikke helt fikk med meg hvem var og spurte han om ville komme til rommet vedsidnav. Personen kom og drepte mannen og la han på motorveien. Etter det husker jeg de møtte en dame som de dro vidre på ferie med.

 

Blir kjempeglad for svar. Sorry for litt dårlig forklaring, men må rekke en buss snart.

Lenke til kommentar

Leter etter en film jeg så for en god stund siden på tv.

Tror kanskje det var med Julia Roberts, eller jeg kanskje bare blander. Men hu blir hvertfall truet på en eller anna måte og må kjøre dit en person som ringer henne sier. Så det jeg husker er at hun kjører til en parkeringsplass og må skyte noen med sniper eller no. Og må kaste geværet etterpå.

 

Takk for svar

Lenke til kommentar

Noen som kjenner igjen en film/two-part mini serie som er en horror på en øy. Det er vinter så folk sliter med å komme seg rundt, og det er masse freaky som skjer med onde spøkelser/spirits. Folka samler seg mot slutten i en kirke der det blir en konfrontasjon med de onde spøkelsene ell whatever. Husker ikke så mye annet av filmen bortsett fra at det var noe med gutten til en av mennene på øya som han så igjen/trodde han så igjen på en gata i en eller annen storby helt på slutten av filmen. (Husker ikke helt men kan være at han gav bort sønnen eller noe til disse spøkelsene)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...