Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

2: grøsser fra muligens 80 tallet hvor 1 par mennesker går i en slags grav hvor de finner satans "datter"? og hun blir levende og løper og flyr rundt og dreper folk trodde den het the thing eller the beast men det er det ikke

Hm... Kan det være The Unnameable (1988)? Vet ikke helt hva satans datter betyr, men en hvis det er en kvinnelig demonaktig greie med pupper som bor i en hule under bakken så kan det stemme.

 

1_clip_image026.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei folkens,

Det er en film fra endel år tilbake som jeg har veldig lyst til å se en gang til, men jeg har ingen sjanse til å huske hva den het, hvem som spilte, eller annet som kan lede meg på rett vei :dontgetit:

 

Er det noen erfarne filmentusiaster som har kunnskapen, eller husken(!), inne til å hjelpe meg? Her er det jeg har av clues:

 

-Kanadisk low budget-film

-Fra 80-tallet en gang (evt tidlig 90)

-Gikk på kino

-Utspiller seg nærmest som et teaterstykke med bare tre roller (tror jeg)

-To unge menn og en døv ung kvinne

-De jobber i et kontormiljø

-De to mennene spiller henne et puss som de tror er uskyldig, men det ender i tragedie

 

På forhånd takk til de som gidder å prøve! :)

Endret av ameja
Lenke til kommentar
Hei folkens,

Det er en film fra endel år tilbake som jeg har veldig lyst til å se en gang til, men jeg har ingen sjanse til å huske hva den het, hvem som spilte, eller annet som kan lede meg på rett vei :dontgetit:

 

Er det noen erfarne filmentusiaster som har kunnskapen, eller husken(!), inne til å hjelpe meg? Her er det jeg har av clues:

 

-Kanadisk low budget-film

-Fra 80-tallet en gang (evt tidlig 90)

-Gikk på kino

-Utspiller seg nærmest som et teaterstykke med bare tre roller (tror jeg)

-To unge menn og en døv ung kvinne

-De jobber i et kontormiljø

-De to mennene spiller henne et puss som de tror er uskyldig, men det ender i tragedie

 

På forhånd takk til de som gidder å prøve! :)

Er det muligens denne http://www.imdb.com/title/tt0119361/ ? Har ikke sett den, men Googlet basert på beskrivelsen din =)
Lenke til kommentar

Jo, faktisk det kan være den! :yes:

 

Hehe jeg ser at jeg var ganske langt på jordet med noen av de punktene jeg trodde jeg husket! Spesielt det med årstall! Men etterhvert som ting demrer for meg, så tror jeg at jeg vet hvorfor: jeg syntes så tydelig å huske berta jeg så filmen sammen med, og hun hørte 1988-1992 til. Men det var jo faktisk 1996-1998-berta! Moralen er: hold deg unna damer, de ødelegger hukommelsen din :roll:

 

Men takk for hjelpa, den var rask!

 

P.S. Sorry for at jeg posta tråden feil. Jeg oppdaget etterpå at det er en egen tråd for denslags..

Lenke til kommentar
Jo, faktisk det kan være den! :yes:

 

Hehe jeg ser at jeg var ganske langt på jordet med noen av de punktene jeg trodde jeg husket! Spesielt det med årstall! Men etterhvert som ting demrer for meg, så tror jeg at jeg vet hvorfor: jeg syntes så tydelig å huske berta jeg så filmen sammen med, og hun hørte 1988-1992 til. Men det var jo faktisk 1996-1998-berta! Moralen er: hold deg unna damer, de ødelegger hukommelsen din :roll:

 

Men takk for hjelpa, den var rask!

 

P.S. Sorry for at jeg posta tråden feil. Jeg oppdaget etterpå at det er en egen tråd for denslags..

 

Hvis du trykker rediger på første post i tråden kan du merke den som "løst" =)

 

EDIT: Posten min lå i en annen tråd, men den ble slått sammen med denne. Disregard =)

Endret av Jckf
Lenke til kommentar

Søker etter en Jet Li (tror hvertfall det er Jet Li) film og scenen jeg husker best er når han trener seg med en lang stav med en stein festet på enden og slår til en stor kirkeklokke (for å styrke håndleddet). Tror plottet er at noen banker ham skikkelig opp og han begynner å trene fra scratch, under noen mestere, og har en heftig slosskamp med fienden på slutten.

 

Ringer det noen bjeller?

Lenke til kommentar
2: grøsser fra muligens 80 tallet hvor 1 par mennesker går i en slags grav hvor de finner satans "datter"? og hun blir levende og løper og flyr rundt og dreper folk trodde den het the thing eller the beast men det er det ikke

Hm... Kan det være The Unnameable (1988)? Vet ikke helt hva satans datter betyr, men en hvis det er en kvinnelig demonaktig greie med pupper som bor i en hule under bakken så kan det stemme.

 

1_clip_image026.jpg

 

haha det var den ja vet ikke om det var satans datter men jeg trodde sikkert det den gang:P takker

Lenke til kommentar

fint om dere kunne hjelpe meg å finne ut av disse filmene

 

1;

 

jeg så en film på tv for veldig lenge siden og husker veldig lite, men jeg tror det er en drama film det der en far med 2 sønner som ikke har det noe greit pga faren som alltid drikker øl og blir veldig forbannet "hele tiden"? dette går utover de 2 sønnene som er veldig unge og faren slår dem.

 

 

 

 

2:

 

en fyr som dreper mange folk og hiver dem i kjelleren, politiet fant ut av dette i slutten

Lenke til kommentar
Så var det min tur til å spørre. Er ikke sikker på om dette er film eller e tv-serie. Men jeg husker et klipp hvor 2 gutter satt i en seng, så kom det hundevis av taranteller på rommet. Og han ene gutten måtte trakke på de for å komme seg ut

 

 

Wild guess, men Arachnophobia

 

 

Selvfølgelig, thank you very much

 

 

Haha, hadde helt glemt dette, men det var ikke Arachnophobia. Noen som vet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...