Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Har en vanskelig en jeg lurer på.

 

Filmen handler om en mor og hennes datter og faren\stefaren til dattera. Flere ganger i filmen er faren voldelig mot den lille jenteungen, og den ene gangen så setter moren seg i bilen med datteren sin og er klar til å dra av sted, da kommer faren løpende og setter seg på kne og slår hodet i bilen og roper "drep meg, drep meg" fordi hu vil gå fra han. hun tilgir ham.

 

senere i filmen så er det på en fest av noe slag i et hus, hvor en av damene der oppdager at jenteungen har flere sår på kroppen. Hun går da og sier ifra til noen menn som drar med faren utenfor huset og gir han skikkelig juling.

 

Dette er det eneste jeg husker.

 

Anyone?

 

The Stephfather ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en vanskelig en jeg lurer på.

 

Filmen handler om en mor og hennes datter og faren\stefaren til dattera. Flere ganger i filmen er faren voldelig mot den lille jenteungen, og den ene gangen så setter moren seg i bilen med datteren sin og er klar til å dra av sted, da kommer faren løpende og setter seg på kne og slår hodet i bilen og roper "drep meg, drep meg" fordi hu vil gå fra han. hun tilgir ham.

 

senere i filmen så er det på en fest av noe slag i et hus, hvor en av damene der oppdager at jenteungen har flere sår på kroppen. Hun går da og sier ifra til noen menn som drar med faren utenfor huset og gir han skikkelig juling.

 

Dette er det eneste jeg husker.

 

Anyone?

 

The Stephfather ?

 

nei, var ikke den.

Lenke til kommentar
Lurer på enda en:

 

Fra en viasat reklame noen år tilbake så viste de klipp av en film sean penn er med i, det eneste jeg husker er at han sitter og hulker og snakker mens han sitter mot en vegg av noe slag.

 

ganske lite info, men prøver her fordet :p

 

Jeg tipper Mystic River. Viasat sender denne filmen i ny og ne, og jeg tror Penn har en sippescene

Lenke til kommentar

Sen Penn griner vel i hver eneste film han spiller i?

 

Men her kommer en jeg vil tro er relativt enkel;

Filmen handler om en lærer i et litt dårlig strøk, men saken er at han røyker crack! Lurer på om filmen ble nominert til en eller annen oscar.

 

Er ikke mer en et par år gammel.

Lenke til kommentar

Husker i mine yngre dager at jeg såg en litt skummel. Jeg mente den heter noe slikt som "Gemeni redder jorden" og handler dinosaurer som kommer opp fra jordes overflate (for å spise opp alle mennesker) og så er det 3 eller 4 som da setter seg i et fly-lignende-ting og bekjemper dinosauren(e). Mener å huske at tegnefilmen er en blanding av tegnefilm og "ekte" film (slik som flåklypa).

 

Anyone?

Lenke til kommentar

Husker å ha sett i en film eller tv-serie at noen brukte "waterboarding", altså den torturmetoden hvor de trekker noe over ansiktet (i dette tilfellet mener jeg å huske det var noe slags skinn eller noe, men er ikke sikker), og spyler vann på de, men jeg kommer ikke på hvilken, og det plager meg veldig! Noen som har forslag til hvilken film/tv-serie jeg mener?

Endret av iRik
Lenke til kommentar

Tortur? Det første jeg tenker på er Ilsa-filmene. ("She-wolf of the SS" og de der). Aner ikke om det er den du tenker på da jeg ikke har sett dem på lenge og ikke har planer om å se dem igjen. Cannibal Holocaust og Cannibal Ferox (også kjent som Make them die slowly) har også sine sier, men tviler på at de brukte vanntortur der. Det var mer brenne folk levende, tre kroker gjennom brystene på en dame og henge henne opp, kappe av pikken til en fyr og spise den, pirke ut øyet til en fyr i nærbilde og slike morsomme ting. :p

Lenke til kommentar
Tortur? Det første jeg tenker på er Ilsa-filmene. ("She-wolf of the SS" og de der). Aner ikke om det er den du tenker på da jeg ikke har sett dem på lenge og ikke har planer om å se dem igjen. Cannibal Holocaust og Cannibal Ferox (også kjent som Make them die slowly) har også sine sier, men tviler på at de brukte vanntortur der. Det var mer brenne folk levende, tre kroker gjennom brystene på en dame og henge henne opp, kappe av pikken til en fyr og spise den, pirke ut øyet til en fyr i nærbilde og slike morsomme ting. :p

 

Haha, jeg liker humoren din :D

Jeg tror egentlig ikke det var sånn typisk "tortur-film", mener å huske det ble mer brukt som en avhøringsmetode...

Lenke til kommentar

er du på jakt etter slike ekle torturfilmer ja.. da burde du sikkert ta en titt på Frontiers, feast og wolfe creek. Her får du bra med tortur og slik. Har ingen planer om å se de igjen snarlig heller, Frontiers er vel en av de ekkleste jeg har sett noen gang, på andreplass etter cannibal holocaust. i frontiers blir mennester fanget og foret med hoss en nazistfamilie, en del blir og gitt til en hær med innavlede barn som holdes i en underverden.. utrolig mye ekkelt som skjer i den her altså! tortur i fleng og slik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...