Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Jeg så en dramafilm på Canal Plus for noen år siden (hvis jeg skal tippe kom filmen ut rundt 2000), som handlet om en mann som ble født på en båt (tenk Titanic men mindre) og senere livnærte seg som selskapspianist på båten. Han hadde aldri satt beina sine på land, så det er litt vanskelig å huske når handlingen tok for seg. I mesteparten av filmen mener jeg hovedpersonen er ca. 30 år. I slutten av filmen skal båten sprenges, og han blir nødt til å gå av. Hvis jeg husker rett så går hovedpersonen på planken ned mot kaia, før han snur igjen og blir i båten mens den eksploderer.

 

Har lurt lenge på hvilken film dette er.

 

Uten å ha sett den sjølv - The Legend of 1900?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg så en dramafilm på Canal Plus for noen år siden (hvis jeg skal tippe kom filmen ut rundt 2000), som handlet om en mann som ble født på en båt (tenk Titanic men mindre) og senere livnærte seg som selskapspianist på båten. Han hadde aldri satt beina sine på land, så det er litt vanskelig å huske når handlingen tok for seg. I mesteparten av filmen mener jeg hovedpersonen er ca. 30 år. I slutten av filmen skal båten sprenges, og han blir nødt til å gå av. Hvis jeg husker rett så går hovedpersonen på planken ned mot kaia, før han snur igjen og blir i båten mens den eksploderer.

 

Har lurt lenge på hvilken film dette er.

 

Uten å ha sett den sjølv - The Legend of 1900?

 

Det er den! Én million takk! :D

Lenke til kommentar

Lurer veldig på hva en film jeg så for kjempe lenge siden heter, sikkert bortimot 10 år siden! kjempe skummel den gang, så lurer litt på hvor jævlig den filmen egentlig var..

Har ikke veldig mye å gå etter:

 

hendelsene er i noen hytter, kanskje en liten landsby langt unna sivilisasjonen. En neger ankommer denne plassen på hest, tror muligens han blir hengt pågrunn av hudfargen. Og en del av innbyggere rømmer etter dette med barn og kvinner ut gjennom en slags sump i skogen..

 

Håper virkelig noen skjønner hva jeg snakker om :)

Lenke til kommentar
Nei, nei. Det at dama blir droppet er bare en liten del av historien i grunn. Det er en thriller/crime trur jeg.

 

Er vel bare en ting å gjøre, se alle filmer som noen gang er vist på norsk TV.

Det får meg til å minnes en film som gikk på TV3 på 90 tallet. Den handler om en kis som skal redde jenta si, etter hvert viser deg seg at jenta de skal redde faktisk er en robot. Store deler av filmen foregår i en ørken. Det er en apokalyptisk setting over det hele, ikke ulikt Barbed Wire/The Postman/Waterword/Mad Max - Road Warrior. Husker spesielt en scene hvor en av bandene de møter på veien tar livet av en som har gjort noe feil/tystet ved å binde ham opp til en blink, sette en papirpose over hodet hans så skyte ham med pil og bue.

 

Filmen ender med at helten forelsker seg i dama som hjelper han med å redde roboten, og jeg tror roboten hopper ut av et helikopter for å redde dem begge.

 

Dessverre aner jeg ikke navnet, men om det ikke er denne filmen du ser etter håper jeg noen andre her vet hvilke film jeg tenker på.

Lenke til kommentar

Denne trenger jeg hjelp med.

 

Det er en gammel tegnefilm / serie fra min spede barndom, 20-25 år siden, tror jeg da...

 

Den handler om 3 "romfarere" som kjemper mot det onde på sine egne romskip.

De gjør alt sammen, tenker på kjempingen da.

Mener fargene på de forskjellige var rød, grønn og gul.

De hadde forskjellige våpen, en hadde en lanse (rød), grønn tror jeg hadde en kjetting med en kule i enden med pigger på, gul husker jeg ikke.

 

Håper noen kan komme opp med en tittel eller bilde eller noe som kan identifisere denne.

Lenke til kommentar
Lurer veldig på hva en film jeg så for kjempe lenge siden heter, sikkert bortimot 10 år siden! kjempe skummel den gang, så lurer litt på hvor jævlig den filmen egentlig var..

Har ikke veldig mye å gå etter:

 

hendelsene er i noen hytter, kanskje en liten landsby langt unna sivilisasjonen. En neger ankommer denne plassen på hest, tror muligens han blir hengt pågrunn av hudfargen. Og en del av innbyggere rømmer etter dette med barn og kvinner ut gjennom en slags sump i skogen..

 

Håper virkelig noen skjønner hva jeg snakker om :)

 

Rosewood.

 

http://www.imdb.com/title/tt0120036/

Lenke til kommentar

Irriterer meg noe veldig at jeg ikke husker hva denne filmen heter. Husker alt som skjer i filmen men ikke tittelen, så håper at dere kan hjelpe meg.

 

Den er om ei jente som flytter til New York tror det jeg er for å synge, men hun er utrolig beskjeden. Etter hvert får hun jobb i en bar hvor alle bartenderne er jenter og de danser og synger på bardisken hver kveld :p

Så møter hun også en gutt, han har svart, kort hår og kjører en gammel cadillac tror jeg det er, og i en scene er de på en klippe, og de ligger på panseret hvor hun da begynner å synge for ham.

 

Er en ganske kjent film, men jeg klarer bare ikke å komme på navnet ;)

Lenke til kommentar
Lurer veldig på hva en film jeg så for kjempe lenge siden heter, sikkert bortimot 10 år siden! kjempe skummel den gang, så lurer litt på hvor jævlig den filmen egentlig var..

Har ikke veldig mye å gå etter:

 

hendelsene er i noen hytter, kanskje en liten landsby langt unna sivilisasjonen. En neger ankommer denne plassen på hest, tror muligens han blir hengt pågrunn av hudfargen. Og en del av innbyggere rømmer etter dette med barn og kvinner ut gjennom en slags sump i skogen..

 

Håper virkelig noen skjønner hva jeg snakker om :)

 

Rosewood.

 

http://www.imdb.com/title/tt0120036/

 

AAAAH, JESS!! tusen takk skal du ha :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...