Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Jeg er usikker på om dette er en film eller en tv-serie, men da jeg var liten så jeg noe i Terminator/post-apocalyptic-ish stil, som handlet om en kar som var halvt-robot/hadde robotarm som han hadde fått av foreldrene sine eller noe i den dur før de døde. Såvidt jeg husker prøvde han å gjemme armen sin fra omverdenen, da folk var redde for den slaks. Jeg er usikker på om det var en tegnefilm(serie) eller en spillefilm, men er rimelig sikker på at den ble produsert før årtusenskiftet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er usikker på om dette er en film eller en tv-serie, men da jeg var liten så jeg noe i Terminator/post-apocalyptic-ish stil, som handlet om en kar som var halvt-robot/hadde robotarm som han hadde fått av foreldrene sine eller noe i den dur før de døde. Såvidt jeg husker prøvde han å gjemme armen sin fra omverdenen, da folk var redde for den slaks. Jeg er usikker på om det var en tegnefilm(serie) eller en spillefilm, men er rimelig sikker på at den ble produsert før årtusenskiftet.

Future Force kanskje :p

Lenke til kommentar
Husker i mine yngre dager at jeg såg en litt skummel. Jeg mente den heter noe slikt som "Gemeni redder jorden" og handler dinosaurer som kommer opp fra jordes overflate (for å spise opp alle mennesker) og så er det 3 eller 4 som da setter seg i et fly-lignende-ting og bekjemper dinosauren(e). Mener å huske at tegnefilmen er en blanding av tegnefilm og "ekte" film (slik som flåklypa).

 

Anyone?

 

Fant den, den heter Attack of the Super Monsters

Lenke til kommentar

Leter etter en film som ikke er så mange år gammel. Handler om en jente som har mistet begge foreldrene sine og må flytte inn hos fosterforeldre(tror det var fosterforeldre). Hun er døv og blir mye mobbet av forsterforledrene sitt eget barn(barn og barn, tror det er mer snakk om tennåringer). Etter vært viser det seg at den nye familien har flere mørke hemmeligheter.

Det er ikke snakk om noen grøsser, selv om det kanskje kunne leses slik.

Lenke til kommentar

Hei! jeg har to filmidentiteter jeg ønsker å se på ny. men som jeg ikke helt klarer å fatte tittelen til.

 

Den første er noe som jeg tror var "en verdensomseiling under havet". husker tydelig noen bilder fra filmen. men greier pokker ikke finne den igjen på imdb (ikke som 20,000 leauges under the sea" jeg husker at de kom ned i en ubåt. og at kapteinen hadde en mekanisk hånd. senere blir hånda til en av hovedpersonene klemt i noen tannhjul. så får han mekanisk hånd også. mener å huske de krasjet i noe is og noe greier. filmen føltes relativt ny ut da jeg så den for mange år siden. så tror ikke den er laget før 1990. mener å huske det var ett tim burton preg over filmen og. men vet ikke helt. starter å bli så lenge sia.

 

 

Den andre er nok værre. var en miniserie som gikk i påsken på nrk for mange år siden. var en sci-fi serie som hvertfall endte opp med at de dro for å finne seg en ny planet.. sykt lite å gå etter her, men kansje noen husker serien?

 

Tusen takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Hei! jeg har to filmidentiteter jeg ønsker å se på ny. men som jeg ikke helt klarer å fatte tittelen til.

 

Den første er noe som jeg tror var "en verdensomseiling under havet". husker tydelig noen bilder fra filmen. men greier pokker ikke finne den igjen på imdb (ikke som 20,000 leauges under the sea" jeg husker at de kom ned i en ubåt. og at kapteinen hadde en mekanisk hånd. senere blir hånda til en av hovedpersonene klemt i noen tannhjul. så får han mekanisk hånd også. mener å huske de krasjet i noe is og noe greier. filmen føltes relativt ny ut da jeg så den for mange år siden. så tror ikke den er laget før 1990. mener å huske det var ett tim burton preg over filmen og. men vet ikke helt. starter å bli så lenge sia.

 

 

Den andre er nok værre. var en miniserie som gikk i påsken på nrk for mange år siden. var en sci-fi serie som hvertfall endte opp med at de dro for å finne seg en ny planet.. sykt lite å gå etter her, men kansje noen husker serien?

 

Tusen takk for all hjelp :)

 

Den første tar jeg ikke igjen, men den TV serien tipper jeg er enten Earth 2, eller Earth: Final Conflict.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Hei, så en film når jeg var yngre, som jeg ikke husker navnet på. Handlinga er ganske enkel; er en fyr som kjører gjennom USA, og en diger svart trailer prøver å ta livet av han. Først bare ved å prøve å "framprovosere" en ulykke, senere i filmen mer aktivt. Man får så vidt jeg husker aldri vite om motivet for dette.

 

Det er også en scene ca midt i filmen hvor hovedpersonen stopper ved en cafe, og traileren står utenfor. Han sitter inne på cafeen og ser på ansiktene, vel vitende om at èn av dem er fyren som er ute etter han, men uten mulighet til å vite hvem.

 

Dette er alt jeg husker, men tror faktisk det var essensen i filmen. Hadde vært veldig moro å se den igjen.

 

Noen som kan hjelpe?

 

*edit* PS. Filmen slutter med at traileren suser utfor et stup...

Endret av Mostly Space
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...