Gå til innhold

Gamestop legger ned alle sine butikker i Norge


Anbefalte innlegg

Når jeg hadde kjøpt et brukt Ninja Gaiden 3 til Wii U, og det var et hakk i plata så det frøs på samme stedet i første bossfight, gikk jeg tilbake til GS igjen. Jeg fikk en helt ny kopi som var innpakket i plast uten at de sjekka engang. Det var bra service en stund i Drammen. Så gikk det sørover når de dro inn alt merch-greiene.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker engang på tidlig 2000-tall at jeg gikk innom Spiderman og kjøpte en slags installasjons-CD for 500 kr, som skulle gjøre dvd-spillern til Playstation 2 sonefri. Det gjorde den, men filmene kunne ikke spilles av i farger. Da jeg bestemte meg for å levere produktet tilbake med kvittering og alt, fikk jeg bare en avvisende bemerkning av fyren i kassa om at "det er egentlig ikke et offisielt produkt, så du kan ikke få pengene tilbake". Neivel, det kunne dere kanskje ha informert om før? Eller bare latt være å selge slike produkter. Da var jeg rimelig bitter på den butikken. Synd, fordi jeg hadde mange andre gode minner derfra (Baywatch-flipperspill).

 

Litt seint nå, men dette var ikke Spidermans feil, men din TV som ikke taklet NTSC. :p Var ganske vanlig på TVer på nittitallet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det var jaggu på tide. Har blitt nødhandling på Gamestop noenganger, men DA har det vært krise også. Spill til 399,- alle andre steder er lett 649,- på Gamestop.

 

Tenkte også jeg skulle inn å handle meg en bunke med brukte PS3/PS4 titler til samlinga en dag, og tenkte det var mye 49,- og 99,- i de kurvene. NEIDA, 599,- og 499,- var det som venta der.

 

Good riddance you clueless bastards.

 

Gud bedre for ei sjappe.

 

Power og Elkjøp selger 3-4 år gamle titler til fullpris.... Men så lenge man kan rakke ned på gamestop så er det vel ingen som bryr seg om det, skal vi snakke clueless bastards så er ikke sony noe bedre heller, spill fra 2014-2015 ligger ute på PS store til fullpris, altså 499, 599, 699 og dyrere avhengig av hvilket spill det er.

Lenke til kommentar

Power og Elkjøp selger 3-4 år gamle titler til fullpris.... Men så lenge man kan rakke ned på gamestop så er det vel ingen som bryr seg om det, skal vi snakke clueless bastards så er ikke sony noe bedre heller, spill fra 2014-2015 ligger ute på PS store til fullpris, altså 499, 599, 699 og dyrere avhengig av hvilket spill det er.

 

Nope. Gamestop er uten sammenligning den værste og mest scummy sjappa Norge noengang har sett innen gaming.

 

Elkjøp er ikke engang i samme kategori, noe det er ganske lett å sjekke selv bare ved å ta en titt https://www.elkjop.no/catalog/gaming/spill/no_spill_ps4/spill-playstation-4 med egne øyne. Eller hva med Diablo 3 til PS3 for 27kr? Gamestop har aldri i sine lange karriere gjort noe som helst for å senke prisene for deg, derimot tvert imot.

 

Sony vet også å ta seg betalt for nye titler, med saftige priser på Digital Deluxe Editions og annet ræl. Forskjellen her er at Sony kjører deals og tilbud av varierende sort omtrent 100% av dagene i året. Og prisene er faktisk ganske gode på veldig mye. Igjen ikke mulig å sammenligne med praksisen Gamestop satte ut i live i sine butikker. Nok en gang er det bare å følge en link for å se med egne øyne. https://store.playstation.com/en-no/grid/STORE-MSF75508-GAMESUNDER5/1

 

Gamestop  var konsekvent dyrest på absolutt alt. Lå 100kr eller mer over uansett hva det gjaldt. De ga deg 150kr for et spill du byttet inn og solgte det videre for 499,- i bruktbingen og gjorde generelt alt de kunne for å gi deg sur ettersmak i kjeften når du gikk. Så derfor rakker man ned på Gamestop, noe som har vært en ganske gjennomgående greie for de fleste betalende gamere jeg vet om de siste 10årene. En butikk for nødkjøp.

 

Edit: Oooog nå er de konkurs her til lands, mens Elkjøp og Sony ruller videre med fornøyde kunder. Good riddance.

Endret av SkyMarshall
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Litt seint nå, men dette var ikke Spidermans feil, men din TV som ikke taklet NTSC. :p Var ganske vanlig på TVer på nittitallet.

 

Når jeg en stund senere fikk skaffa en sonefri dvd-spiller, brukte jeg den samme TVen, og den taklet alle filmer og soner uten noe problemer.

Det er fordi Japan var i vår DVD sone, slik at den hadde krav til å omgjøre NTSC til vårt PAL system.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...