Paal Kvamme Skrevet 30. oktober 2019 Skrevet 30. oktober 2019 Stjal samisk hurtiglader på hele 50 kilowatt
Stefse Skrevet 30. oktober 2019 Skrevet 30. oktober 2019 1. Sett opp et skikkelig tak. 2. Sett opp videokamera. 3. Sørg for automatisk betaling uten apper og annet styr.
Populært innlegg oophus Skrevet 30. oktober 2019 Populært innlegg Skrevet 30. oktober 2019 1. Sett opp et skikkelig tak. 2. Sett opp videokamera. 3. Sørg for automatisk betaling uten apper og annet styr. Haha! Mener du at denne ble stålet fordi noen ikke fikk ladet, og tok revenge? 11
Populært innlegg OlaML Skrevet 30. oktober 2019 Populært innlegg Skrevet 30. oktober 2019 Tror nok tyvene blir skuffet hvis de tenker at de nå får 50 kW hjemme i skurkereiret. 15
sedsberg Skrevet 30. oktober 2019 Skrevet 30. oktober 2019 Dukker nok opp på en bensinstasjon et sted i Polen. 6
Rune Galambos Skrevet 30. oktober 2019 Skrevet 30. oktober 2019 Disse laderne koster 150 000kr+ så det er nesten bedre enn å stjele en minibank 3
Karlstad Skrevet 30. oktober 2019 Skrevet 30. oktober 2019 Disse laderne koster 150 000kr+ så det er nesten bedre enn å stjele en minibank Tja, men de er gjerne ikke så lettomsettelig som kontanter. Og du må jo ha tilrettelagt infrastruktur der du skal koble den opp. Aner ikke hva slags tilførsel disse fungerer på, men 50 kW effekt er det jo ikke så lett å få til hjemme på 230 eller 400 V nett. 4
Complexity Skrevet 30. oktober 2019 Skrevet 30. oktober 2019 (endret) Tja, men de er gjerne ikke så lettomsettelig som kontanter. Og du må jo ha tilrettelagt infrastruktur der du skal koble den opp. Aner ikke hva slags tilførsel disse fungerer på, men 50 kW effekt er det jo ikke så lett å få til hjemme på 230 eller 400 V nett. Aner ikke hvordan disse er oppbygd, men Tesla sine ladestasjoner bruker bare en masse standard Tesla ladere koblet sammen. Så her ser jeg potensial til å stjele og selge i løsvekt til Teslakunder med defekte ladere i bilene sine. Mulig det er noe lignende her og at de kan plukke ut 5 10kW supply å selge i løsvekt f.eks. Endret 30. oktober 2019 av Complexity
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. oktober 2019 Skrevet 30. oktober 2019 Aner ikke hvordan disse er oppbygd, men Tesla sine ladestasjoner bruker bare en masse standard Tesla ladere koblet sammen. Det kan ikke stemme, ikke uten en slags AC/DC-konvertering vaffal. Standard Teslaladere lader med AC, mens hurtigladere lader på DC.
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. oktober 2019 Skrevet 30. oktober 2019 Tja, men de er gjerne ikke så lettomsettelig som kontanter. Og du må jo ha tilrettelagt infrastruktur der du skal koble den opp. Aner ikke hva slags tilførsel disse fungerer på, men 50 kW effekt er det jo ikke så lett å få til hjemme på 230 eller 400 V nett. Er ikke så langt unna, en vanlig bolig med 400 V 3-fase med 63 A har ca 45 kW.
Torleif Strand Skrevet 30. oktober 2019 Skrevet 30. oktober 2019 Sikkert profesjonelle tyver som tok den for å selge den til omvendt konstruksjon. Det er nok mest sannsynlighet.
Bengt Who Skrevet 30. oktober 2019 Skrevet 30. oktober 2019 Det kan ikke stemme, ikke uten en slags AC/DC-konvertering vaffal. Standard Teslaladere lader med AC, mens hurtigladere lader på DC. Du har akkurat forklart hvordan det fungerer. I bilene er det én AC/DC-konverter, kobler en flere slike sammen får en i praksis en stor AC/DC-konverter. Hele konseptet med disse laderne langs veien er at de leverer masse likestrøm til bilene så de slipper å bruke sin lille AC/DC-konverter. 5
just-_-me Skrevet 30. oktober 2019 Skrevet 30. oktober 2019 Tja, men de er gjerne ikke så lettomsettelig som kontanter. Og du må jo ha tilrettelagt infrastruktur der du skal koble den opp. Aner ikke hva slags tilførsel disse fungerer på, men 50 kW effekt er det jo ikke så lett å få til hjemme på 230 eller 400 V nett.Er ikke så langt unna, en vanlig bolig med 400 V 3-fase med 63 A har ca 45 kW. er ingen vanlige boliger som har 400v DC 3f 63A. det vanlige er 230v ac 3f 63A-....
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. oktober 2019 Skrevet 30. oktober 2019 er ingen vanlige boliger som har 400v DC 3f 63A. det vanlige er 230v ac 3f 63A-.... Boliger har 230 VAC eller 400 VAC, og hurtigladere forsynes av 400 VAC. Det er hurtigladeren som gjør om til DC.
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 30. oktober 2019 Skrevet 30. oktober 2019 Tja, men de er gjerne ikke så lettomsettelig som kontanter. Og du må jo ha tilrettelagt infrastruktur der du skal koble den opp. Aner ikke hva slags tilførsel disse fungerer på, men 50 kW effekt er det jo ikke så lett å få til hjemme på 230 eller 400 V nett. Disse laderne krever normalt strømtilførsel på 3x72A eller 3x80A 400V. Mer enn de fleste har hjemme ja 3
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 30. oktober 2019 Skrevet 30. oktober 2019 1. Sett opp et skikkelig tak. 2. Sett opp videokamera. 3. Sørg for automatisk betaling uten apper og annet styr. Automatisk betaling er på vei via CCS, da kommuniseres bilens VIN automatisk over kabelen. Tilsvarende det Tesla gjør. Men man må selvsagt registrere seg og kredittkortet sitt et sted for at det skal fungere. Ellers er RFID-brikke det enkleste, Elbilforeningens fungerer hos nesten alle aktører. Med den tar det 2 sekunder å betale, kjappere kan det ikke bli før CCS-betalingen implementeres (vil ikke fungere for CHAdeMO). 2
bshagen Skrevet 30. oktober 2019 Skrevet 30. oktober 2019 Automatisk betaling er på vei via CCS, da kommuniseres bilens VIN automatisk over kabelen. Tilsvarende det Tesla gjør. Men man må selvsagt registrere seg og kredittkortet sitt et sted for at det skal fungere. Ellers er RFID-brikke det enkleste, Elbilforeningens fungerer hos nesten alle aktører. Med den tar det 2 sekunder å betale, kjappere kan det ikke bli før CCS-betalingen implementeres (vil ikke fungere for CHAdeMO). Skulle ønske alle ladestasjoner også tok vanlige bankkort og vipps. Det er jo en haug av forskjellige aktører nå, dritkjipt å stå foran laderen og laste ned apps og registrere en haug av ting bare for litt lading i vinterkulda 3
Complexity Skrevet 30. oktober 2019 Skrevet 30. oktober 2019 (endret) Det kan ikke stemme, ikke uten en slags AC/DC-konvertering vaffal. Standard Teslaladere lader med AC, mens hurtigladere lader på DC. Model 3 har 1stk 11kW innebygd lader som benyttes om du kobler til AC. Eldre model S har 2 slike så man får 22kW om du kobler til AC. Ladestasjonene har en hel haug av likense ladere for å få 190kW DC. Og plugger du til en slik bypasser du bilens innebygde ladere og sender DC rett til batteriet. Endret 30. oktober 2019 av Complexity 1
Ivar Nesje Skrevet 30. oktober 2019 Skrevet 30. oktober 2019 Automatisk betaling er på vei via CCS, da kommuniseres bilens VIN automatisk over kabelen. Tilsvarende det Tesla gjør. Men man må selvsagt registrere seg og kredittkortet sitt et sted for at det skal fungere. Ellers er RFID-brikke det enkleste, Elbilforeningens fungerer hos nesten alle aktører. Med den tar det 2 sekunder å betale, kjappere kan det ikke bli før CCS-betalingen implementeres (vil ikke fungere for CHAdeMO). Håper de har orden på sikkerheten så jeg ikke kan kjøpe en kabbel på ali express som sender ditt VIN nummer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå