Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sykemelding og tilbakemelding til nav


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei, har et lite spørsmål, aldri hatt digital sykemelding før, så vet ikke helt hvordan det er med tilbakemeldingen..

 

Begynte nylig i ny jobb, så ble jeg syk hin dagen(vanlig forkjølelse med feber), og sa fra at jeg måtte holde meg hjemme en dag eller to til feberen gav seg, jeg tenkte typisk egenmelding. Men fikk beskjed at siden jeg er ny måtte jeg gå til lege og få sykemelding. Det gikk fint, legen skrev den på 3 dager, men på dag 2 var jeg feberfri og i fin form, så gikk på jobb den tredje dagen og tenkte ikke noe over det. Men nå fikk jeg et skjema på nav på nettet jeg skal fylle ut, hva gjør jeg nå, skal jeg si jeg har vært hjemme eller hva gjør jeg?

 

Anonymous poster hash: 8cec1...b2b

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ring fastlegen og spør. Om nav får kopi av sykemelding hvor det står at du var syk 3 dager, men du jobbet den tredje dagen, og du krysser av på nav.no at du kun jobbet 2 av de 3 sykedagene, så vet jeg ikke om det kan skape komplikasjoner. Jeg regner ikke med det, nav burde være glade for at folk jobber så mye de kan.

 

Kanskje fastlegen må skrive ny redigert sykemelding og sende inn, så de får en riktig "protokoll" på det.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

NAV setter nok pris på ærligheten. Og arbeidsgiver setter nok pris på at du kom tilbake før antatt. Jeg tipper NAV kan gi deg svar på hva du skal gjøre rent praktisk. 

Sjekk kontrakten din, men standard er ofte at man må ha jobbet i 2 mnd før man kan bruke egenmelding, og slippe å kontakte legen for sykemelding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...