Gå til innhold

reprasjon av playstation?


LMH1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men har noen greie på hovedkort? Hvordan tester man at hovedkort funger eller debugger det?

For xbox kan harddisken være problemet men ps4 tror jeg man kan utelukke harddisken, så må være hovedkort når ps classic funger problemfritt.

 

DSC03801__91207.1462848818.jpg

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Mye synsing her. Om du mener den er kjøpt hos Lefdal, så ta nå kontakt med Elkjøp og hør i det minste hvordan det fungerer. Høres ut som mye arbeid og ekstra kostnader å drive å styre med nytt hovedkort og slikt. Ville belaget meg på å handle billig brukt PS4 Slim eller noe. Ser de dukker opp til rundt 1400,- nå og da.

Problemet er elkjøp\power etc ikke vil stå ansvarlig hvis noe problemer dukker opp er det lettere å si nei en å ta risikoen for butikken må ta tapet hvis de sier ja og sony  ombestemmer seg.

 

Men har tatt kontakt med sony de sier de reparerer konsollen 1400 kr for ps4 slim og 1800 kr for ps 4 pro.

Men venter fremdeles på adresse og svar fra de men tror det er letere å gå den veien for butikkene virker lite interisert prøvd i oslo også men er samme svar der, de er avhenging at sony gjør det, ellers tar de kun garantireparasjon hvis man har kvittering.

 

Men kan jo risikere at de sier nei alikevell for produsentene er jo kjent for å være vanskelig hvis de tjener penger på det.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det hjelper lite vil fraråde folk å kjøpe playstation dette er grunnen:

 

 

Det er leit å høre at du opplever problemer med din PlayStation-konsoll. .Dersom du ønsker at vi skal sende den inn kan vi det. Før vi kan lage en servicesak, trenger vi et par detaljer fra deg. Vennligst oppgi følgende informasjon ved å svare på denne e-posten:

- Ditt fornavn og etternavn
- Ditt telefonnummer
- Din e-postadresse
- Din gate adresse
- Ditt postnummer
- Ditt poststed
- Serienummeret på ditt produkt
- En kort beskrivelse av problemet med produktet ditt

Første generasjon PlayStation dekker vi ikke lengre. Når det gjelder andre konsoller, vil de som er utenfor garanti tiden bli erstattet av renoverte modeller som er god som ny. De forsøker da å erstatte med samme modell som blir levert inn, men vi kan ikke love noe.

Hvis du har flere spørsmål kan du svare på denne e-posten, eller fylle ut kontaktskjemaet nedenfor. Husk å oppgi referanse nummeret ditt.

Hører fra deg,

 

PlayStation Support

 

 

Vår garanti for PlayStation-produkter er på 2 år, er produktet under 2 år gammelt koster det ingenting for deg når det gjelder en eventuell reparasjon på produktet.

Jeg minner om at dersom det gjelder en konsoll som er over 2 år gammel, har en fysisk skade eller dersom garantiforseglingen er brutt (eller du har åpnet konsollens hovedkammer) vil den være utenfor vår garanti. Vi kan fortsatt reparere ditt produkt, men det kommer en egenandel som du må dekke:

 
• PlayStation 4 Pro - kr 1800
• PlayStation 4 - kr 1415

Husk også at hvis din konsoll er mer enn 2 år gammel kan du også gå til butikken du kjøpte konsollen fra og se om du kan få det på reklamasjon, som i Norge er opptil 5 år. Bare husk å ta med kvitteringen.

 

Det er alt jeg får av informasjon, får kun 3 måneder garanti ved bytte av tilsvarende konsoll da reprasjon ikke er lønnsomt. Dette er konsoller som har vært reparert men får ikke en gang vite hva som har skjedd med de tidligere. Så dere får vurdere om sony er seriøse eller ikke.

 

Selv om jeg skriver inn det jeg skal får jeg samme svar, men får ikke noen adresse å sende gamle konsollen i retur, så blir lei.

Elkjøp\power er ikke noe bedre, de sier de dekker kun reprasjon av garatireprasjon da de ikke har avtale med sony angående bytting\erstattning programmet som dette er.

 

Når jeg kontakter butikkene igjen sier de samme at du må gjerne kontakte sony for hjelp og ønsker ikke å ha mening om sony er seriøse, prøvd å kontakte sony på telefon men fremdeles veldig vanskelige.

 

Butikkene ønsker ikke risikere tapet de blir påført hvis sony velger å droppe avtalen.

Så sier jo litt om hvordan sony behandler kundene sine.

 

Så ja ender opp med å kjøpe nytt fordi sony ikke vil gi en adresse.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Men hjelper meg lite når jeg ikke får adresse en gang, ringer jeg får jeg bare svar å svare på eposten så de prøver å være vanskelige, vi vet begge hvorfor de er vanskelige fordi de ønsker å slippe å sitte med tapet, men samtidig må de gi support.

 

For ellers kan man jo bare klage på de ikke gjør noe.

Men syns de kunne vært ærlige å si at de ikke vil hjelpe meg, kjøp heller ny konsoll. Men syns behandlingen man får er dårlig så får dere mene hva dere vil.

Lenke til kommentar

Men hjelper meg lite når jeg ikke får adresse en gang, ringer jeg får jeg bare svar å svare på eposten så de prøver å være vanskelige, vi vet begge hvorfor de er vanskelige fordi de ønsker å slippe å sitte med tapet, men samtidig må de gi support.

Har du forsøkt å gi de informasjonen de spør etter, eller har du klagd på ditt sedvanlige, totalt usaklige, vis?

 

Jeg syns dette ser ut som helt normalt ok kundeservice. Om du reagerer på den tror jeg det er forventningene dine som må justeres, ikke kundeservicen.

For ellers kan man jo bare klage på de ikke gjør noe.

Men syns de kunne vært ærlige å si at de ikke vil hjelpe meg, kjøp heller ny konsoll. Men syns behandlingen man får er dårlig så får dere mene hva dere vil.

Vent... du klager på at de ikke gjør noe, før du har forsøkt...?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg forsøker så bare det, men forstår folk heller kjøper nytt i slike tilfeller, sony ønsker ikke å tape så dermed må de forsøke å være vanskelige før de bestemmer seg for øke prisen eller si de er ikke villige å tilby innbytte alikevell ellers skal de ha dobbelt så høy pris.

 

Blir spennende å se men har ikke gode forhåpninger, ville vært lettere å gå på elkjøp men tviler på heller de ville gitt særlig god service.

Fordi vi vet jo alle de tjener mest på selge meg ny konsoll.

Lenke til kommentar

Forsøker å få kontakt med de ja, men er ikke så enkelt å få en adresse, tydligvis vet ikke sony selv hva de skal gjøre med konsoller som går i stykker som betyr en betydlig kostnad for dem, de har tydligvis aldri opplevd slik tidligere, ellers prøver de å bare bruke så lang tid som mulig uten å få bra nok svar.

 

Jeg prøver jeg, men gidder ikke ta denne diskusjon hvis dere skal være sonys advokat dere får vurdere selv hvordan sony behandler kundene sine de håper vel jeg skal droppe å bruke mere tid på denne saken og heller kjøpe ny konsoll.

Lenke til kommentar

Fy faen.

 

"15. januar 2018 slo vi sammen Elkjøp og Lefdal. Det betyr bare en ting for deg – enda bedre tilbud. Vi har tatt med oss de beste kundefordelene og garantiene fra begge kjeder og samlet alt under Elkjøp-navnet.

Garanti, service og reklamasjon
Din kjøpshistorikk er allerede lagret i våre systemer, så dersom det skulle oppstå en feil med ditt produkt kan du dra til hvilket som helst av våre varehus. Har du allerede levert en vare til service, vil denne bli behandlet på normal måte, og vi kontakter deg når varen er klar. Med andre ord vil garanti- og reklamasjonsrett på produkter du har kjøpt hos både Elkjøp og Lefdal fungere som normalt, det eneste som har endret seg er fargene!"

 

Har du tatt kontakt med Elkjøp enda?

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forsøker å få kontakt med de ja, men er ikke så enkelt å få en adresse, tydligvis vet ikke sony selv hva de skal gjøre med konsoller som går i stykker som betyr en betydlig kostnad for dem, de har tydligvis aldri opplevd slik tidligere, ellers prøver de å bare bruke så lang tid som mulig uten å få bra nok svar.

 

Dersom du ønsker å komme i kontakt med Sony, så er det feil selskap, kontakt heller Nordisk Film.

 

Optimalt sett skal reklamasjon gå igjennom butikken hvor du har kjøpt konsollen, men du kan jo alltids prøve Nordisk Film, å se om det hjelper noe.

 

Sony har altså ikke noe eget distribusjonsnett for sine konsoller i Norden og Baltikum, det er Nordisk Film som er distributør for Playstation i disse områdene, og som også tar seg av reklamasjoner på høyeste nivå.

 

https://www.nordiskfilm.com/playstation-support

Endret av 0laf
Lenke til kommentar
Har du tatt kontakt med Elkjøp enda?

Hjelper lite, uten kvittering, de finner ikke kvittering i dems systemer så enten er ikke det blitt registert ellers så har de antakelig slettet det.

 

Problemet uten kvittering kan de heller ikke kredittere eller reparere.

Så de anbefale meg å høre med sony. Siden de ønsker ikke å ta risikoen hvis konsollen ikke kan repareres vil selvsalgt ikke elkjøp ta tapet for ny konsoll eller utlån enhet.

 

 

Hva skjedde etter du oppga:

- Ditt fornavn og etternavn

- Ditt telefonnummer

- Din e-postadresse

- Din gate adresse

- Ditt postnummer

- Ditt poststed

- Serienummeret på ditt produkt

- En kort beskrivelse av problemet med produktet ditt

 

til de?

Venter fremdeles på svar men er ganske så stille, prøver å stille spørsmål men det viktigste klarer de ikke å svare på.

Men de sier de ikke reparerer ting som er kjøpt på ebay.

 

Så jeg må bare vente å se men tviler når det tar så langt tid at de faktisk har deler eller erstatting konsoll.

Så tror jeg ender med å kjøpe ny.

 

 

Dersom du ønsker å komme i kontakt med Sony, så er det feil selskap, kontakt heller Nordisk Film.

Det står sony uten på maskinen så ville vært rart om nordisk film blir hold ansvarlig?

Men kan jo høre med dem etter sony avslår reprasjon, nå vil jeg tro den veien sier de ikke har ansvaret for konsollene.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...