Gå til innhold

KOMMENTAR: Ikke velg minste iPhone


Anbefalte innlegg

Apple har vel heller den filosofien at de ønsker å stenge så mange fysiske åpninger som mulig på telefonene for på den måten å gjøre enhetene mer robuste.

 

Først forsvant minijack'en, de har lagt til rette for trådløs lading og e-sim, så om ikke altfor lenge kan man faktisk klare å lage en fullt ut funksjonell mobil som ikke har en eneste fysisk åpning. Det betyr mindre kostnader til å lage støv- og vanntetting, mere solide chassis og vil nok være en forbedring av den robustheten. Å skulle ha minnekort på en telefon vil derfor bare være fordyrende og samtidig svekke kvaliteten.

 

Enig. Trenden går helt klart mot null fysiske åpninger. eSIM, bluetooth hodetelefoner, trådløs lading og kun integrert lagring. Apple går først, de andre følger etter etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er vitsen med å beholde videoer fra år null på mobilen?

...Google Photos + Google Files...Et tastetrykk unna er alt i full størrelse.

 

Fordi det ikke er alle som vil at Onkel Sam og hans kumpaner skal kose seg med bildene sine og en bourbon på kveldstid.

 

Man trenger selvsagt ikke å ha alt på telefonen. Det greier seg med de siste par måneder eller ett år. Resten kan man ha på en 2TB ekstern disk på PC, så har man plass livet ut :)

Lenke til kommentar

Finn Jarle: Det jeg egentlig leser er 'ikke kjøp billigeste iPhone fordi lagringsplass'. Hva med dem som nesten bare streamer til mobil? Eller hva med dem som har kjøpt XXX gigabyte i iCloud og skrur på automatisk avlastning til iCloud? For begge desse gruppene vil selv minste iPhone være RIKELIG til mellomlagring.

 

Jeg er selv av den typen som fremdeles hoarder alt av film og musikk til min 24TB NAS og manuelt laster opp til telefonen det jeg vil ha med meg, men det betyr da på ingen måte at andre har samme bruksmønsteret som meg (og tilsynelatende også deg!).

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...