Gå til innhold

[Løst] Bråstopp i gammelt spill; timer går for fort


Anbefalte innlegg

Jeg forsøker å spille et eventyrspill fra 1997 eller 1998, Magic and Mayhem. Det kjører fint i Windows 10 men jeg får et stort problem når jeg har drept en "boss" og må lede mine to AI-kontrollerte allierte til en portal. Timeren går for fort og det er ikke mulig for AI å rekke portalen før portalen stenger. Om jeg går i portalen før mine allierte så taper jeg for å ha latt dem i stikken, så jeg kommer ikke videre her.

 

En del parametere og "scripted events" i spillet er å finne i tekstfiler:

 

[EVENT_46]

Valid = True

EventType = PORTAL

NumberOfActions = 1

Comments = Timed portal for level 3

Complete1 = 65

Complete2 = 100

MinimumDifficulty = 3

MaximumDifficulty = 3

DependentArtefact = 120

ArtefactStatus = POSSESSED

PossessingArmy = Cornelius

PortalPosition = LOCATION

PortalLocation = CS01 Deploy Portal

PortalCountdown = 10000

 

Verdien for PortalCountdown var 1000 og jeg la til en null, også for vanskelighetsgradene (level) 0, 1 og 2. Den ekstra nullen burde gi meg 10 ganger mer tid men jeg merker INGEN forskjell i praksis.

 

Jeg kjører spillet i komp-modus for XP SP2 uten at det hjelper. Jeg forsøkte å kjøre det i Win 98-modus men da gikk spillet så tregt at det var på grensen til å fryse.

 

 

Et annet problem som ble løst:

 

 

Tekst i spillmenyene var uleselig fordi mange bokstaver mangler og det som var av tekst var til dels på feil sted.

Jeg installerte DOSBox og forsøkte å kjøre spillet i DOS, men det kan ikke kjøres i DOS. Men når spillet var installert i C:\DOSGAMES\M&M så forsvant problemet med tekst og bokstaver, jeg lurer på om det er fordi denne banen er kortere enn hvor jeg hadde spillet installert tidligere. Men spillet fungerte med lang filbane under Windows XP så jeg vet ikke hva jeg skal tro.

 

 

Endret av Helm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar.

Ved å bruke en kombinasjon av tiltak har jeg fått kontroll over timeren. Kombinasjonen er komp-modus for XP SP2 og redigering av verdien for PortalCountdown. Jeg hadde prøvd begge deler tidligere hver for seg uten hell, men kombinasjonen fungerte. (Pussig nok fungerer ikke spillet fra 1999 i modus for Win95 eller 98.)

 

Jeg hadde allerede forsøkt med DOSBox men spillet kunne ikke kjøres i DOS.

 

 

 

Jeg har bare ett gjenstående problem: Bildet strekker seg ut og fyller hele skjermen. Spillet er laget for 4:3 format, hvordan kan jeg kjøre spillet i 4:3?

 

Jeg har forsøkt å legge til regler på snarveien som starterspillet, men de fungerte ikke:

-CustomResolution:enabled -r800x600

Lenke til kommentar

Dest siste har med skalering å gjøre, og det er nok ikke noen installing i selve spillet som fikser dette.

Hvis du har et nvidia skjermkort så er det ganske enkelt. Da er det bare å gå inn i nvidia control panel -> display -> adjust desktop size and posistion -> scaling. Velg aspectation under select a scaling mode, velg GPU under perform scaling on: og huk av override the scaling mode set by games and programs.

 

Du kan også se på instillingene på skjermen din

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dest siste har med skalering å gjøre, og det er nok ikke noen installing i selve spillet som fikser dette.

Hvis du har et nvidia skjermkort så er det ganske enkelt. Da er det bare å gå inn i nvidia control panel -> display -> adjust desktop size and posistion -> scaling. Velg aspectation under select a scaling mode, velg GPU under perform scaling on: og huk av override the scaling mode set by games and programs.

 

Du kan også se på instillingene på skjermen din

 

Jeg har Nvidia men jeg har ikke noen display-kategori. Den eneste kategorien jeg har er "3D Settings". Jeg har søkt og funnet info som sier at Nvidia kontrollpanel for laptoper mangler en del innstillinger som desktoper har.

Lenke til kommentar

Jeg har bare ett gjenstående problem: Bildet strekker seg ut og fyller hele skjermen. Spillet er laget for 4:3 format, hvordan kan jeg kjøre spillet i 4:3?

 

Jeg har forsøkt å legge til regler på snarveien som starterspillet, men de fungerte ikke:

-CustomResolution:enabled -r800x600

 

Det kan være at skjermen din strekker/zoomer oppløsningen spillet bruker slik at bildet fyller hele skjermen. Så sjekk om skjermen har innstillinger som deaktiverer/unngår slik strekking/zooming.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...