Gå til innhold

Dette er de mest fornøyde elbilkjøperne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjenner 1, som var litt vant til premium-bil og nå har tesla s eller x. Resten kom fra, "det får meg jo fra a til b?!"-toyota verden. Men 90% av de jeg kjenner som har tesla er ganske unge, dvs under 40 (mtp prisen på bilen).

Det stemmer nok, i USA er den mest vanlige bilen å bytte til Tesla fra en Toyota Prius. Og bra er det, det markedet er ENORMT mye større enn premiumbilmarkedet. 

Lenke til kommentar

Leser vi ikke resultatene litt feil ? 

 

Egentlig er det Peugeot iOn som har best resultater. 

 

Det er den eneste elbilen som ikke har noen [Veldig misfornøyd] kunder, og kombinert sett lavest misfornøyde kunde. Er det ikke dette som burde vektlegges? 

 

[Vet ikke] og [Verken eller] er mer eller mindre "greit nok/bryr meg ikke", og det er vel i samme båt som å være fornøyd, eller lener seg mer mot fornøyd enn misfornøyd ihvertfall.

 

Sånt sett ville jeg rangert top 3 slik;

1. Peugeot iOn

2. Jaguar i-Pace

3. Tesla Model S

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Leser vi ikke resultatene litt feil ? 

 

Egentlig er det Peugeot iOn som har best resultater. 

 

Det er den eneste elbilen som ikke har noen [Veldig misfornøyd] kunder, og kombinert sett lavest misfornøyde kunde. Er det ikke dette som burde vektlegges? 

 

[Vet ikke] og [Verken eller] er mer eller mindre "greit nok/bryr meg ikke", og det er vel i samme båt som å være fornøyd, eller lener seg mer mot fornøyd enn misfornøyd ihvertfall.

 

Sånt sett ville jeg rangert top 3 slik;

1. Peugeot iOn

2. Jaguar i-Pace

3. Tesla Model S

Er i hvert fall like relevant og nyttig info. Regner med at mange som kjøpte iOn ikke så etter annet enn en billig bil nr to og den innfrir tydelig det.

Lenke til kommentar

Høres ut som om du kjenner han godt også...  :hmm:

Hvis du er en slik som må stoppe ved punktum og ha et fult verdensbilde, før du har lest ferdig, så beklager jeg at jeg ikke oppfylte dine krav.

 

Omformulert det til en lang setning nå, kanskje det går bedre for deg:

Kjenner 1, som var litt vant til premium-bil og nå har tesla s eller x, resten av tesla-eierne jeg kjenner kom fra, "det får meg jo fra a til b?!"-toyota verden.

 

PS: Hvis det fortsatt er uklart, så har nr 1 i første delsetning en model x, resten har en blanding av S og X-er.

Lenke til kommentar

Hvor mange iOn er det solgt da?

Ser jo ut som noe forferdelige greier..

Vet ikke helt hvorfor det skal ha noe å si, men i Mars 2017 var Peugeot iOn på listen over 10 mest solgte elbiler i Norge med sine 2.414 registrerte biler. 

 

Peugeot iOn er i "samme greie" som VW e-Up, Renault Zoe, og Mitsubishi i-MiEV. At det er såpass stor [misfornøyd] forskjell på sammenlignbare produkter, er også merkverdig. 

Lenke til kommentar

Tja, om det hadde vært slik som du påstår, burde det jo vært tilsvarende resultater for tilsvarende billig biler, noe det ikke er..

Tror du missforstår? Utfra den listen så virker iOn som den klare vinneren blant tilsvarende biler. Utover det så mente jeg forskjellen på veldig fornøyde kunder ligger i forventningene til bilen. Det kan jo også sees i større og mindre grad blant lignende biler som iOn. De har lite veldig fornøyde kunder. 

Lenke til kommentar

 

Jepp, "Klagetallene til Tesla er åtte ganger høyere enn for Suzuki, Toyota, Mazda og Skoda, som har færrest klager av de 26 største bilmerkene."

 

De klager mest av alle - mulig det har med religionen deres å gjøre, eller ...

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvorfor det skal ha noe å si, men i Mars 2017 var Peugeot iOn på listen over 10 mest solgte elbiler i Norge med sine 2.414 registrerte biler. 

 

Peugeot iOn er i "samme greie" som VW e-Up, Renault Zoe, og Mitsubishi i-MiEV. At det er såpass stor [misfornøyd] forskjell på sammenlignbare produkter, er også merkverdig. 

Pr. nå er det solgt 2886 iOn. 

 

At folk er misfornøyd med VW er vel heller Møllers skyld enn bilen tipper jeg. Renault har et merkelig ladesystem som kun skaper problemer for kundene. iMiEV er samme bil som iOn, men igjen kan det være forhandlernettverket som utgjør forskjellen. 

Lenke til kommentar

Jepp, "Klagetallene til Tesla er åtte ganger høyere enn for Suzuki, Toyota, Mazda og Skoda, som har færrest klager av de 26 største bilmerkene."

 

De klager mest av alle - mulig det har med religionen deres å gjøre, eller ...

Jeg tipper at kjøpere av dyrere premiumbiler er mer krevende enn kjøpere av rimelige Suzukier og derfor klager på ting som Suzuki-eierne synes er helt ok. 

 

Forøvrig er det normalt at dyrere og mer avanserte biler har mer feil, Mercedes S-klasse er f.eks den Mercedesen med mest feil i følge amerikanske undersøkelser. 

Lenke til kommentar

Tror du missforstår? Utfra den listen så virker iOn som den klare vinneren blant tilsvarende biler. Utover det så mente jeg forskjellen på veldig fornøyde kunder ligger i forventningene til bilen. Det kan jo også sees i større og mindre grad blant lignende biler som iOn. De har lite veldig fornøyde kunder. 

Du har rett, jeg mistolket kommentaren din. 

 

Er litt rart at det er såpass "misfornøyd" forskjell mellom iOn og i-MiEV, ettersom de er så godt som like biler.

Lenke til kommentar

Tror det mangler noe kontekst her: Tesla koster mer, er myr mer kjent varemerke i elbil-verden, så det blir litt som å høre at noen klager på sin iPhone - ja det "koster å være kar" blandt hvilke som helst varemerker og da ligger det egentlig i kortene at man blir mer omtalt også.

Det er selvfølgelig ikke noe bortforklaring for å levere noe til den prisen og med mangler... men er forklaring (men ikke bortforklaring) er kanskje nettopp dette at merket er jo nytt egentlig, mange andre etablerte produsenter sitter på adskillig mer erfaring med design og produksjon, pluss at kanskje det er en faktisk tendens å "spytte ut" biler en etter en.

Hjelper ikke akkurat på men så har man selvfølgelig de som hater elbiler/tesla av div grunner så blir det kjempesak ut av noen lister og lakk. Contra hva da for eksempel? Alle de bilprodusentene som brukte ørtens mange år å sikre sine biler mot fukt/salt og dermed i noen tilfeller kroniske problemer med rust? Eller hva med alle de bilene som ble tilbakekalt av div produsenter grunner ikke noe maling eller lister men potensielt livsfarlige feil?

 

Får en følelse av at mye av diskusjonen koker ned til samme kritikk om å f.eks. kritisere Apple fordi de er kjent, for å så automatisk la være å kritisere Asus eller noe med sine produkter som omtrent aldri holdt mål til å begynne med. Det er liksom dette evige oporører mot den som er på toppen. Og si hva en vil Tesla er nettopp på toppen, så klart at kritikken - både den rettferdige og den som ikke er det - blir deretter.

Lenke til kommentar

Tror det mangler noe kontekst her: Tesla koster mer, er myr mer kjent varemerke i elbil-verden, så det blir litt som å høre at noen klager på sin iPhone - ja det "koster å være kar" blandt hvilke som helst varemerker og da ligger det egentlig i kortene at man blir mer omtalt også.

Det er selvfølgelig ikke noe bortforklaring for å levere noe til den prisen og med mangler... men er forklaring (men ikke bortforklaring) er kanskje nettopp dette at merket er jo nytt egentlig, mange andre etablerte produsenter sitter på adskillig mer erfaring med design og produksjon, pluss at kanskje det er en faktisk tendens å "spytte ut" biler en etter en.

Hjelper ikke akkurat på men så har man selvfølgelig de som hater elbiler/tesla av div grunner så blir det kjempesak ut av noen lister og lakk. Contra hva da for eksempel? Alle de bilprodusentene som brukte ørtens mange år å sikre sine biler mot fukt/salt og dermed i noen tilfeller kroniske problemer med rust? Eller hva med alle de bilene som ble tilbakekalt av div produsenter grunner ikke noe maling eller lister men potensielt livsfarlige feil?

 

Får en følelse av at mye av diskusjonen koker ned til samme kritikk om å f.eks. kritisere Apple fordi de er kjent, for å så automatisk la være å kritisere Asus eller noe med sine produkter som omtrent aldri holdt mål til å begynne med. Det er liksom dette evige oporører mot den som er på toppen. Og si hva en vil Tesla er nettopp på toppen, så klart at kritikken - både den rettferdige og den som ikke er det - blir deretter.

Model 3 SR+ koster 370 000kr.

Det er vel omtrent som alle konkurenter om man slenger på tilsvarende ekstrautstyr.

 

Så koster ikke å være kar lenger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dokumentasjon på denne prisen, ferdig registrert på vei?

 

Nå steg prisen på Tesla ganske heftig her om dagen, så kommer opp i 399 000kr ferdig registrert på vei nå med alle avgifter og vrakpant , men for en uke siden kunne man få de billigere.

 

Og det er veldig billige inventorybiler å få kjøpt til tider bare man er rask.

 

Når de får startet å produsere SR og ikke SR+ får man den nok enda billigere. Kansje man kan velge bort Autopilot på den og.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...