Gå til innhold

Dette er de mest fornøyde elbilkjøperne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

oi, ett plutselig og voldsomt pris hopp på 30.000kr fra 370.000 til 400.000.. hva er grunnen til dette? Er det på grunn av USD vs NOK valuta? Eller har prisen økt tilsvarende i USA?

 

Og hvorfor er det ikke tilsvarende prisøking på "billige inventory biler", er det noe forskjell på inventor SR+ og "Ny" SR+ ?

 

Ganske stort hopp ja. Min LR AWD som jeg får om noen dager hadde kostet meg 18 tusen mere om jeg hadde bestilt den i dag, men SR+ har steget enda mere.

 

Er nok på grunn av valutakurser ja.

 

Inventory biler er biler som befinner seg i norge. Det kan være biler som har vært lånt ut til prøvekjøring, stått utstilt i en butikk eller rett å slett bare en bil noen har avbestilt i siste liten. Litt vanskelig å vite om den spesifikke bilen uten å kontakte Tesla, men kmstanden gir en viss pekepinn på hva bilen har vært brukt til.

 

Også gjøres det hele tiden endringen på produksjonslinja, og Inventory biler vil sånnsett være litt "eldre" uten at det trenger å bety noe. Her har noen folk virkelig gjort røverkjøp på biler de må ha bort, men da må man være rask.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Så de lager noe de ikke selger, høres kontraproduktivt ut. Må jo bli et stort lager tilslutt.

Leveres jo til folk i USA?

Akkurat nå så selges det jo ekstremt mange av de fem modellene av Model 3 Tesla tilbyr så de stresser vel ikke med å introdusere en enda billigere variant i norge enda.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...