Gå til innhold

– Deler av denne bilen er i praksis utviklet for Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den ladeluken der kommer til å bli katastrofe med mindre man parkerer i garasje. Greit nok at kanskje selve hullene i ladekontakten dekkes av et lokk, men alle sprekker, kriker og kroker vil bli fylt med snø som pakker seg til is over tid. Vann vil trenge ned langs pluggen og gjøre at den fryser fast når ladingen stopper og varmeutviklingen avtar. 

 

Hyundai, som har gått for en løsning som ligner litt på Leaf, men som ikke har et lokk som kan dekke delvis over, sliter voldsomt.

https://www.hyundai.no/magasinet/hyundai-loser-ladelukeproblematikk/?fbclid=IwAR3rR2CHifmcjGG10hikEM-LQroNWtA_9YpsymvfGm-ElskdxYQdeZS04Yc

 

På Hondaen er det mye mye verre med en nesten helt vertikal inngang til lading. 

Honda kommer vel med et lite telt man må sette over ladeporten ved nedbør. Og de vil tjene gode penger på bytte av ladeporter på relativt nye biler. 

Endret av mistercartman
Lenke til kommentar

Ser ikke helt denne bli en storselger. Det er sikkert noen som er villig til å ofre litt rekkevidde i en billig bybil, men her virker det som du ofrer rekkevidde uten å spare noe på det. 

Den kommer garantert til å bli en storselger. Dette er en bybil. Rekkevidde er uinteressant for det formålet bilen er designet for. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den ladeluken der kommer til å bli katastrofe med mindre man parkerer i garasje. Greit nok at kanskje selve hullene i ladekontakten dekkes av et lokk, men alle sprekker, kriker og kroker vil bli fylt med snø som pakker seg til is over tid. Vann vil trenge ned langs pluggen og gjøre at den fryser fast når ladingen stopper og varmeutviklingen avtar. 

 

Hyundai, som har gått for en løsning som ligner litt på Leaf, men som ikke har et lokk som kan dekke delvis over, sliter voldsomt.

https://www.hyundai.no/magasinet/hyundai-loser-ladelukeproblematikk/?fbclid=IwAR3rR2CHifmcjGG10hikEM-LQroNWtA_9YpsymvfGm-ElskdxYQdeZS04Yc

 

På Hondaen er det mye mye verre med en nesten helt vertikal inngang til lading. 

Honda kommer vel med et lite telt man må sette over ladeporten ved nedbør. Og de vil tjene gode penger på bytte av ladeporter på relativt nye biler. 

 

Det er ikke sikkert det er rundt selve ladingen at problemet blir, eller morgenen når man skal dra. Problemet kommer nå man ikke får lukket luken i kulden, og må kjøre med den åpen på der verste slafse dagene.

 

Sliter på de kaldeste dagene å få lukket luken på min eGolf, men den sitter bak på siden. Ser en del Kia Soul og hybrid VW/Audi som kjører med luken åpen som sitter i front. De billigste har flapp på DC inntaket men ikke på Type 2

Lenke til kommentar

Nei, da begynner det å nærme seg en pris man kan forsvare.

Åja, du appellerer til allmuen? Elbiler meget populære, med stadig økende salg, til opplysning.

https://elbil.no/elbilstatistikk/elbilsalg

Ingenting galt med sykkel, lønnsomt, sunt, bedre for miljøet, osv.

 

Det at bilen er utviklet for norske forhold - tja, holder påstanden stikk?

Tja, den går i våre fartsgrenser, den er liten på små veier, den er elektrisk og billigere enn Tesla, rekkevidde for statistisk bruk, ikke angst, bra kjøreegenskaper (i test), topp design, både teknologi og rent klassisk snitt.

 

Norsk inni, tysk utenpå og ellers snill Japansk design og formodentlig kvalitet, hva skulle man ha å utsette? Jeg synes det er litt plast-ekko fra rattet, ala interiøret på Leaf.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Den kommer garantert til å bli en storselger. Dette er en bybil. Rekkevidde er uinteressant for det formålet bilen er designet for. 

 

Ikke enig i at rekkevidde er helt uinteressant for en bybil selv om det selvsagt ikke er det viktigste, men når de kutter kostnader ved å ha lite batteri burde jo det gjenspeiles i prisen til kunden. Denne bilen virker rett og slett litt dyr.

Lenke til kommentar

Ikke enig i at rekkevidde er helt uinteressant for en bybil selv om det selvsagt ikke er det viktigste, men når de kutter kostnader ved å ha lite batteri burde jo det gjenspeiles i prisen til kunden. Denne bilen virker rett og slett litt dyr.

Det syntes ikke jeg om man sammenligner bilene, og ser på interiørforskjeller dem i mellom. Så klart, man kan få mer rekkevidde per krone, men er det virkelig der trykket ligger for alle? 

 

Ser man kun på kr per km rekkevidde, når man uansett vet behovet sitt? Denne vil da tilby endel mer "luksus" om man sammenligner med biler i eUp klassen f.eks. 

Lenke til kommentar

Det syntes ikke jeg om man sammenligner bilene, og ser på interiørforskjeller dem i mellom. Så klart, man kan få mer rekkevidde per krone, men er det virkelig der trykket ligger for alle? 

 

Ser man kun på kr per km rekkevidde, når man uansett vet behovet sitt? Denne vil da tilby endel mer "luksus" om man sammenligner med biler i eUp klassen f.eks. 

 

Men hvor mye luksus trenger man i en bybil? Jeg ser ikke helt at veldig mange ønsker å betale 60 000kr mer og ha litt kortere rekkevidde kun for å få litt mer fancy interiør og Honda-merke i grillen.

Lenke til kommentar

Men hvor mye luksus trenger man i en bybil? Jeg ser ikke helt at veldig mange ønsker å betale 60 000kr mer og ha litt kortere rekkevidde kun for å få litt mer fancy interiør og Honda-merke i grillen.

Spør du meg, eller alle menneskene som ønsker en bil? Jeg håper du er klar over at det er umulig for meg å svare på dette, da jeg ikke har innsikt i behovene til alle menneskene på jorden? 

 

Det eneste jeg vet, som man kan hente av å observere andre, er at biler kjøpes i uante former og fasonger, med en haug forskjellige typer behov og komfort. Vi hadde ikke hatt sportsbiler, og andre merker som Bentley og Rolls-Roys om "luksus" ikke var en vare som ble kjøpt. 

 

Om du ikke forstår at enkelte kan finne på å bruke 60,000 kr for mer luksus, så blir du kanskje gal av å tenke på at folk gjerne betaler millioner for mer luksus enn andre? 

Lenke til kommentar

Spør du meg, eller alle menneskene som ønsker en bil? Jeg håper du er klar over at det er umulig for meg å svare på dette, da jeg ikke har innsikt i behovene til alle menneskene på jorden? 

 

Det eneste jeg vet, som man kan hente av å observere andre, er at biler kjøpes i uante former og fasonger, med en haug forskjellige typer behov og komfort. Vi hadde ikke hatt sportsbiler, og andre merker som Bentley og Rolls-Roys om "luksus" ikke var en vare som ble kjøpt. 

 

Om du ikke forstår at enkelte kan finne på å bruke 60,000 kr for mer luksus, så blir du kanskje gal av å tenke på at folk gjerne betaler millioner for mer luksus enn andre? 

 

Selvsagt forstår jeg at at enkelte kan finne på å bruke 60 000kr ekstra og selvsagt er jeg klar over at det finnes et marked for nisjemerkene Bentley og Rolls-Royce. Dette handlet dog om hvorvidt denne Hondaen blir en storselger. Du mener den garantert blir det, jeg tror ikke den blir det.

Lenke til kommentar

Selvsagt forstår jeg at at enkelte kan finne på å bruke 60 000kr ekstra og selvsagt er jeg klar over at det finnes et marked for nisjemerkene Bentley og Rolls-Royce. Dette handlet dog om hvorvidt denne Hondaen blir en storselger. Du mener den garantert blir det, jeg tror ikke den blir det.

Jeg trur nok at folk strekker seg til det man har råd til. Uavhengig av behov for bil. Så ja, jeg trur denne vil bli en bil Honda gjør det bra med. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...