Gå til innhold

Tre elektriske nyheter fra VW: ID.3, ny eUp og en gammel elektrifisert boble


Mathias Klingenberg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Magre 385 liter og ikke engang takstativ?

Men en Alexa tyvlytter fikk de plass til? 

De vil virkelig ikke selge denne bilen…  

 

( I hvert fall ikke på premisser jeg tenker akseptere. e-Golfen får bare holde ut ennå en stund. )

 

Hvorfor tror vi nordmenn at alle produkter skal tilpasses oss liksom?? 5 mill mennesker i et marked på over 300 mill...

Bilene er laget for det europeiske markedet og 99% av europeere trenger hverken stor bagasjeplass eller takstativ. De få gangene man trenger det, leier man bare et større kjøretøy.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Magre 385 liter og ikke engang takstativ?

Men en Alexa tyvlytter fikk de plass til? 

De vil virkelig ikke selge denne bilen…  

 

( I hvert fall ikke på premisser jeg tenker akseptere. e-Golfen får bare holde ut ennå en stund. )

Mangelen på takstativ er veldig skuffende. Det betyr at mange må vente på ID. Crozz.
Lenke til kommentar

Men hvordan skal en nå klare å hate VW for dieselskandalen, nå som VW er den mest hardtsatsende bilprodusenten på nullutslipp?

Rikelig med tid å hate dem ennå. :)

 

ID3 er jo ikke ute hos kundene ennå og det kommer nok til å ta noen år før VW selger fler elbiler enn dieselbiler.

 

Vi kan slutte å hate dem når 'dieselgatebilene' ikke lenger triller rundt på norske og europeiske veier. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vi kan slutte å hate dem når 'dieselgatebilene' ikke lenger triller rundt på norske og europeiske veier. :)

 

…eller når VW slutter legge på kunstige begrensninger i bruksmønsteret til sine elbiler, i frykt for at disse skal kunne kannibalisere deres virkelig profitable fossilmodeller.

 

Modeller som Passat og Touran. Altså presist de karrosseriformene vi egentlig vil ha som elbil. Ikke denne evige strømmen av kladder kalt bybil. Eller motsatt monstrøse SUV. For hva Europeere og Californierne flest kan og vil kjøpe av biler interesserer meg midt i… Men også fordi Norge (og Europa) er på vei gjøre det straffbart kjøre bil i by. 

 

Har følgelig et helt annet transportbehov, som kan dekkes av en mengde bilmodeller på markedet i dag, og som har vært der lenge. Inkludert nevnte modeller fra VW. Men da altså kun som rene fossilmodeller. Ikke engang e-Golf stasjonsvogn, fikk vi.

 

Så jeg reserverer meg retten til fortsatt kaste ukvemsord i lang tid fremover…

Endret av 1P4XZQB7
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Rikelig med tid å hate dem ennå. :)

 

ID3 er jo ikke ute hos kundene ennå og det kommer nok til å ta noen år før VW selger fler elbiler enn dieselbiler.

 

Vi kan slutte å hate dem når 'dieselgatebilene' ikke lenger triller rundt på norske og europeiske veier. :)

Hvorfor hate hele konsernet, når det er enkeltpersoner som står bak? De får nok sin straff, og får det som de fortjener. Men stakkars fyren på samlebåndet som skrur i muttere er det liksom ikke helt ok å "hate" kun fordi han jobber hos VW. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er du bare teit.

Er vell et legitimt spørsmål? 

 

Diesel-skandalen er fra toppledelsen, og ikke de andre titalls tusen folk som jobber der. Ledelsen vil selvfølgelig få sin straff av de som var medvirkende. Nå er det en ny CEO der, og flere nye folk fra toppen og ned, av de som planlegger fremtiden for konsernet. Skal disse hates fordi andre folk dreit seg ut? 

 

Hvis Elon Musk får sparken, og en ny CEO tar over med nye estimater. Skal man bruke Elon Musks estimater, eller de nye estimatene? Skal man hate den nye CEO'en for feil Elon Musk gjorde? 

Hypotetisk, så ikke kom med tøys angående hvorfor Elon skulle fått sparken. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vell et legitimt spørsmål? 

 ...

Er det det? Konsernet er dømt, det smitter over på *alle*, fra topp til bunn. Det vil selvfølgelig føles litt kjipt for en gjennomsnitts-Heinz å få dritt på den lokale kneipa fordi noen som er bedre betalt enn han dreit seg skikkelig ut men såpass får Heinz tåle.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er vell et legitimt spørsmål? 

 

Diesel-skandalen er fra toppledelsen, og ikke de andre titalls tusen folk som jobber der. Ledelsen vil selvfølgelig få sin straff av de som var medvirkende. Nå er det en ny CEO der, og flere nye folk fra toppen og ned, av de som planlegger fremtiden for konsernet. Skal disse hates fordi andre folk dreit seg ut? 

 

Hvis Elon Musk får sparken, og en ny CEO tar over med nye estimater. Skal man bruke Elon Musks estimater, eller de nye estimatene? Skal man hate den nye CEO'en for feil Elon Musk gjorde? 

Hypotetisk, så ikke kom med tøys angående hvorfor Elon skulle fått sparken. 

 

Ser ikke ut som den nye CEO'en får det til heller, tatt for å selge testbiler som "nye" og fortsatt venter millioner av biler på oppdatering fra skandalen. Det vill nok ta lang tid for å få snudd skuta. Kanskje får ID serien nytt ferskt "blod" uten tidligere miljø av juks og fanteri. En får iallefall håpe på det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det det? Konsernet er dømt, det smitter over på *alle*, fra topp til bunn. Det vil selvfølgelig føles litt kjipt for en gjennomsnitts-Heinz å få dritt på den lokale kneipa fordi noen som er bedre betalt enn han dreit seg skikkelig ut men såpass får Heinz tåle.

Totalt uenig. Med såpass store konsern, så er det håpløst enkelt å melde at alle i konsernet er råtne, fordi 0.001% tok valg som de nå vil bli straffet for. 

 

Heinz går ikke ned i lønn, så det går nok fint med han. Selv om det sikkert er irriterende å se forhåndsdømmende folk som Kahuna på gatene gi han et dårlig blikk kun fordi han har på seg en VW mechanic jakke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ikke ut som den nye CEO'en får det til heller, tatt for å selge testbiler som "nye" og fortsatt venter millioner av biler på oppdatering fra skandalen. Det vill nok ta lang tid for å få snudd skuta. Kanskje får ID serien nytt ferskt "blod" uten tidligere miljø av juks og fanteri. En får iallefall håpe på det. 

Disse bilene ble solgt fra 2006 til 2018. Den nye CEO'en har absolutt nada med det å gjøre, bortsett fra at han brukte sin handlekraft til å slå ned foten, og gjøre noe med det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Totalt uenig. Med såpass store konsern, så er det håpløst enkelt å melde at alle i konsernet er råtne, fordi 0.001% tok valg som de nå vil bli straffet for. 

 

Heinz går ikke ned i lønn, så det går nok fint med han. Selv om det sikkert er irriterende å se forhåndsdømmende folk som Kahuna på gatene gi han et dårlig blikk kun fordi han har på seg en VW mechanic jakke.

Jeg sier ikke at alle i hele konsernet er råtne, det jeg sier at alle de som *ikke* er råtne godt kan føle litt på skammen når konsernet er styrt av kjeltringer.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at alle i hele konsernet er råtne, det jeg sier at alle de som *ikke* er råtne godt kan føle litt på skammen når konsernet er styrt av kjeltringer.

De er jo uenige de, i hva som har foregått. Problemet er at VW er blitt styrt med jernhånd fra topp-etasjen, inkludert regjeringen. 

 

Har du noen sinne snakket med Tyskere, angående diesel-skandalen? Jeg kan vedde på at det ikke finnes én Tysker, som ikke har venner eller familie innenfor bilindustrien i Tyskland. Selvfølgelig føler de seg berørt av dette, på samme måte som de ikke er glad i historien etter andre verdenskrig. Men de å dømme en hel nasjon for noe noen få i eliten har gjort for å få større Yacht, er for meg ei grei indikasjon på hva slags type person man er. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...