Gå til innhold

Night in the Woods-utvikler Alec Holowka er død


Anbefalte innlegg

 

Dette er kvinnen som startet Gamergate og som flere ganger har gjort lignende sprell. Hun ventet flere år på å si noe. Hun gikk ikke til politiet men twitter. Målet var å "cancle" Holowka. Hun visste han slet psykisk men holdt det allikevel over en uke med dette på twitter. Etter han mistet alt tok han livet sitt. Etterpå fikk hun merkelig nok flere Patreon støttespillere... Finner henne ikke troverdig overhodet.

 

For å sitere @nicholasmasyk på Twitter som oppsummerer dette greit:

gamergate clowns: "cyberbullying isn't real, it's the internet people are mean here, toughen up sweetie

?"

also gamergate clowns: "Zoe Quinn LITERALLY killed a man with her tweets, cancel culture is MURDER"

 

dog. shit. for. brains.

Hva er du det du sier? Er overfølsomme guttunger de største hyklerne i verden? Truly shocking.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Se bare på hvilken som helst bransje så er det sånn. Når menn og kvinner er på samme sted over lengre tid så blir det sånn. Natur kalles det. Betyr ikke at det er greit selvfølgelig, men det går an å være litt sterkere enn som så. Tenk på alle kvinnene (og menn for den saks skyld) som opplever ting som kan lett kalles harassment som bare feier det bort. Selv har jeg vært utsatt uttallige gang for sånt, men jeg er mann og "må vel tåle det" eller?

 

"Spillutvikler Zoë Quinn hevdet på Twitter at Holowka isolerte henne i en måned i Winnipeg der han skal ha foregrepet seg på henne og gjort emosjonelle overgrep."

 

Jeg har ikke kjennskap til saken og sier ikke noe om hva som har skjedd eller ikke, men hvis dette er tilfelle så er det på ingen måte noe som "er sånn" eller noe man skal være sterk og feie bort. Og nei, hvis du som mann har blitt utsatt for sånt så er det heller ikke noe du må tåle.

Zoe Quinn har vært i episenteret av utallige dramaer i indie-spill miljøet og ser ut til å livnære seg av kontroverser rundt hennes person.

 

Av en som har blitt utsatt for narsissistiske personligheter og den konstante manipulasjonen og dramaet som alltid følger med slike personer så stiller jeg meg veldig skeptisk til utsagnene og oppførselen til denne dama. Et eksempel er for eks når hun påstod hun måtte flykte fra USA i en periode pga hets men så viste det seg at det var en for lengst planlagt ferietur til Europa.

 

Hun kan snakke sant, men hun kan også lyve i denne saken. Jeg personlig er meeeget skeptisk og mener sånne personligheter kan være potensielt veldig skadelige mot folk rundt seg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

"Spillutvikler Zoë Quinn hevdet på Twitter at Holowka isolerte henne i en måned i Winnipeg der han skal ha foregrepet seg på henne og gjort emosjonelle overgrep."

 

Jeg har ikke kjennskap til saken og sier ikke noe om hva som har skjedd eller ikke, men hvis dette er tilfelle så er det på ingen måte noe som "er sånn" eller noe man skal være sterk og feie bort. Og nei, hvis du som mann har blitt utsatt for sånt så er det heller ikke noe du må tåle.

Hele denne saken er helt ny for meg og, men jeg stusser over at det ikke virker å foreligge noen politianmeldelse eller etterforskning av overgrepene? 

Ding ding ding

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Zoë Quinn bruker kjønnsnøytrale pronomener, jf. Wikipedia og Newsweek blant annet. Dette er ikke kritikk eller ros, jeg ønsker bare klargjøring om hvorvidt det er et uhell eller bevisst politikk fra Gamer.nos side at dere konsekvent bruker hun/henne slik at vi lesere evt. kan diskutere dette.

Har du innovertiss så er du "henne" har du utovertiss så er du "han". Spiller ingen rolle hva personen selv identifiserer seg som.

Endret av Stormwolf
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Til dere som ikke evner å fatte hvorfor kvinner ikke nødvendigvis anmelder overgrep, og som velger å gulpe opp konspiratorisk tullball; utdann dere litt i temaet først. Gidder ikke skrive en lang post men det er mye forskning på temaet. Sånn oppsummert; mange anmelder ikke pga skam, frykt (i flere kontekster), overveldende sannsynlighet for at politiet gir faen osv osv. Med mindre du selv har vært utsatt for et overgrep vil det være vanskelig å forstår mekanismene i spill.

 

Jeg liker serien 13 Reasons Why rimelig bra, og synes den tredje sesongen er nesten like bra som den første. Uten å spolere for mye handler en del av plottet om en voldtekt, og hvordan man lever med det i ettertid. Jessica ble voldtatt i den første sesongen, og selv i tredje går mye av plottet hennes på at hun følte seg totalt ødelagt, men har sakte, men sikkert klart å reparere seg selv igjen. Men hun vil nok aldri bli helt hel igjen noensinne. Uten å spolere for mye likte jeg spesielt en scene sent i sesong tre der hun holder en tale foran de andre elevene på skolen, og snakker om voldtekten og sier hun ikke er et offer, men en som overlevde. Sakte, men sikkert begynner flere og flere å stå frem og si det samme. Det er en jævla sterk scene for å si det mildt, og viser helt klart hvordan ting faktisk er.

 

Voldtekt er ikke noe man er ferdig med der og da. Mange klarer å komme seg videre og leve et relativt normalt liv, men man kommer nok aldri helt over det. Marerittene og skammen vil alltid være der. Om den skyldige blir straffet eller ikke har lite å si. Det endrer ikke det som skjedde. Heldgivis har jeg aldri opplevd noe lignende selv, men hadde andre problemer på barneskolen. Var kortvokst og spinkel på barneskolen, og slet med nyrene. Det gjorde at jeg presterte å tisse på meg i skolegården i fjerdeklasse, og hadde alltid en ny bukse tilgjengelig på lærerværelset hvis det trengtes. Da kan man jo tenke seg selv hvordan enkelte unger oppførte seg. Strengt tatt var det ikke noen stor sak, spesielt sett utenfra, men det er noe jeg tenker på en gang i blant selv i dag, over tretti år senere. Og dette var bare uskyldig erting. Å bli voldtatt... huff, nei, det vil jeg ikke engang våge å tenke på.

 

Til tross for alt dette må man ikke glemme det som er aller viktigst. En person er død. Kanskje han gjorde det han er beskylt for, kanskje ikke. Men har det strengt tatt noe å si lengre? La oss bare for moro skyld si han ikke bare gjorde det han er beskyldt for, men enda flere ting ingen har stått frem med ennå. Hva har det å si i dag? Skal vi svartmale navnet hans så til de grader for å få "rettferdighet", eller kan vi godta at han er død, og prøve å gå videre i livet? La de som kjente ham huske ham for hvem han var - på godt og vondt. Vi som ikke kjente trenger ikke late som om vi gjorde det. Vi vet han hadde dårlige sider, men det har de fleste av oss. Men som de fleste av oss hadde han mange gode sider også.

Lenke til kommentar

Er enig i anti-EssJåddDobbeltVe-ere i enkelte ting, men jeg er ganske lei av den altfor ensidige fornektelsen og bagatelliseringen av at det faktisk skjer kjipe ting begått av personer i underholdningsbransjen. Kanskje noen av anklagene er falske, men man bør alltid ha i bakhuet at slike ting faktisk skjer. Og da bør man ikke kun fokusere på de tilfellene som kan være falske beskyldninger, men også fordømme de tilfellene som viser seg å være sanne.

 

Det er derfor anti-EssJåddDobbeltVe-erne har så dårlig rykte blant massene, fordi fokuset blir for ensidig. Og ang. begrepet "Cancelculture" bør ikke dette settes samme bås som at f.eks Scarlett Johansson måtte si fra seg en rolle fordi et par individer på twitter klaget, eller at noen skrev en vits på sosiale medier og fikk sparken, det er ikke det samme som denne saken. Men det regner jeg med at de aller fleste vet...

Lenke til kommentar

"Forrige uke sto flere personer frem for å anklage Holowka for misbruk. Spillutvikler Zoë Quinn hevdet på Twitter at Holowka isolerte hen i en måned i Winnipeg der han skal ha foregrepet seg på hen og gjort emosjonelle overgrep."

"Hen" er allereie eit ord på norsk, eks: "Kor hen var du?"

Vær så snill å bruk "hen" rett, og ikkje bytt til svensk midt i setningar.

Lenke til kommentar

Helt utrolig at man tillater dette kvinnemennesket enda mer spillerom for sine sinnssyke tendenser..

 

For alle som har fulgte henne rundt Gamergate, og i prosessene før og etter dette så vet vi veldig godt hvor utrolig kynisk og hvor lite jordnær denne damen er.

 

Det er da utrolig trist at hun velger en gruppe mennesker (de som har opplevd overgrep) som sitt neste forum for angrep imot de slemme menn, de oppdikterede høyreekstreme gamerne eller de giftige trollene med utovertiss.

 

At mange menn og kvinner blir forgrepet seg på er nok ingen uenig i, og at dette er noe vi alle må bekjempe eller få ut i lyset er også veldig mye enighet rundt. Men at en politisk aktivist uten skrupler skal forsøke å ta rollen som "frontfigur" på denne måten er helt banalt.

 

Listen over ting som skurrer i denne saken er lang som et ondt år. Hvorfor er ikke saken gitt til politiet framfor twitter først og fremst.

 

Om denne mannen har gjort noe av det som han i full offentlighet er blitt anklaget for så har vi klare lover, klare framgangsmåter og klare krav for slike anklager. La loven ligge i hendene til de som er skikket, trent og objektive. Ikke la gud og hvermann få styre det.

 

Om det ikke kan bevises, og den rettsinstans som styrer det juridiske system ikke kan dømme han så er han uskyldig til det motsatte er bevist. Om det ikke lar seg gjøre så bør Zoe bli etterforsket for falsk forklaring, spesielt om hennes offentlige angrep har ledet til et dødsfall..

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Helt utrolig at man tillater dette kvinnemennesket enda mer spillerom for sine sinnssyke tendenser..

 

For alle som har fulgte henne rundt Gamergate, og i prosessene før og etter dette så vet vi veldig godt hvor utrolig kynisk og hvor lite jordnær denne damen er.

 

Det er da utrolig trist at hun velger en gruppe mennesker (de som har opplevd overgrep) som sitt neste forum for angrep imot de slemme menn, de oppdikterede høyreekstreme gamerne eller de giftige trollene med utovertiss.

 

At mange menn og kvinner blir forgrepet seg på er nok ingen uenig i, og at dette er noe vi alle må bekjempe eller få ut i lyset er også veldig mye enighet rundt. Men at en politisk aktivist uten skrupler skal forsøke å ta rollen som "frontfigur" på denne måten er helt banalt.

 

Listen over ting som skurrer i denne saken er lang som et ondt år. Hvorfor er ikke saken gitt til politiet framfor twitter først og fremst.

 

Om denne mannen har gjort noe av det som han i full offentlighet er blitt anklaget for så har vi klare lover, klare framgangsmåter og klare krav for slike anklager. La loven ligge i hendene til de som er skikket, trent og objektive. Ikke la gud og hvermann få styre det.

 

Om det ikke kan bevises, og den rettsinstans som styrer det juridiske system ikke kan dømme han så er han uskyldig til det motsatte er bevist. Om det ikke lar seg gjøre så bør Zoe bli etterforsket for falsk forklaring, spesielt om hennes offentlige angrep har ledet til et dødsfall..

 

Det eneste som er utrolig med dette er at det fremdeles finnes idioter på netter som lever for å plage Zoe Quinn. Hen er en dyktig og innflytelsesrik person som har stått i mer dritt enn de fleste klarer å forestille seg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

https://www.thepostmillennial.com/exclusive-zoe-quinns-allegations-are-falling-apart/

 

tl;dr

  • Zoe Quinn løy om at hun ble holdt fanget i Holowkas leilighet
  • Hun løy om at Holowka tok kontroll over spillprosjektet It's Not Okay, Cupid
  • Hun løy om at Holowka nektet henne å reise fra Winnipeg til Toronto
  • Hun løy om at hun måtte flykte fra Holowka med hjelp av en romkamerat
  • Liker 2
Lenke til kommentar

<p>

 

https://www.thepostmillennial.com/exclusive-zoe-quinns-allegations-are-falling-apart/

 

tl;dr

  • Zoe Quinn løy om at hun ble holdt fanget i Holowkas leilighet
  • Hun løy om at Holowka tok kontroll over spillprosjektet It's Not Okay, Cupid
  • Hun løy om at Holowka nektet henne å reise fra Winnipeg til Toronto
  • Hun løy om at hun måtte flykte fra Holowka med hjelp av en romkamerat

Som den høyst tvilsomme kilden din selv sier er dette i beste fall en indikasjon på at noe av det som er sagt kan betviles, men på ingen måte motbeviser noe av det som er sagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...