Gå til innhold

Her er hva 'digitalt grense forsvar' betyr. Dere vil bli sjokkert.


Anbefalte innlegg

Aiven skrev (3 timer siden):

Det er jo forsmedelig at vi må appellere til Brussel fordi våre egne politikere mangler ryggrad - og påtakelig at det er EU loven som gjelder, bortsett fra når denne ikke passer politikernes agenda. Men slik er det blitt, vi får satse på at EU kan redde oss her, i nøden fanger selv fanden fluer.

 

1984 samfunnet 75% på plass?

Det er 'kuler og krutt' høyre og 'imigrasjons haterne' FRP med 'vingle' Venstre og 'bedehus sex' KRF på slep som styrer sikkerhets politikken i Norge nå. Folk må ut og stemme!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 hours ago, Oddvardm said:

Det er 'kuler og krutt' høyre og 'imigrasjons haterne' FRP med 'vingle' Venstre og 'bedehus sex' KRF på slep som styrer sikkerhets politikken i Norge nå. Folk må ut og stemme!

https://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Saker/Sak/Voteringsoversikt/?p=79451&dnid=1

I denne saken her stemte så og si hele stortinget for.

Venstre og SV, MDG og Rødt var i mot enkelte av punktene, men alle stemte fortsatt ja for loven i en helhet unntatt Rødt.

Så fort folks røst skulle kommet gjennom og inn her måtte vi trolig alle stemt på Rødt :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MegaMann2 skrev (55 minutter siden):

Så fort folks røst skulle kommet gjennom og inn her måtte vi trolig alle stemt på Rødt

🙂 Det kan jeg ikke tenke meg ville være aktuellt nei. Det er heller ikke det jeg vil hevde er poenget. Poenget er hva Høyre og Michal Techner sammen med alle de andre folka jeg nevnte vil skal skje. De vil gi nøkklene til et slikt data lager til 'kuler og krutt' folka i etterretningen. De vil at de skal samle inn og tolke/overvåke hele greia og vi (som er objektene de skal overvåke) må bare stole på at de ikke driver med fanteri. De motsetter seg at en tredje part (f eks datatilsynet eller en egen part) samler inn dataene og at 'kuler og krutt' fantastene må gjennom rettsvesnet for i det hele tatt å få tilgang til dataene. Det vil de sikkert som lås gå imot med alt de har. De vil hoppe fra store høyder for å unngå EU's direktiv om anonymitet (https://www.europalov.no/rettsakt/kommunikasjonsvernforordningen/id-9663) fordi det tar vekk det egentlige motivet de har. Spionere på venstresiden og alle som er imot økt militarisering av samfunnet vårt. De vil også skaffe seg et kvelertak på pengefolka og kan straffe dem de vil som har svin på skogen. Et overvåknings samfunn rett og slett. Det er det jeg er redd for skal skje. Det skjer allerede i USA som dere sikkert har fått med dere. Det må stoppes i Norge!

Endret av Oddvardm
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Aiven skrev (8 minutter siden):

Dessverre er ikke alle så fremragende folk  at de gjør det ;)

Noen politikere jobber for en bedre verden for alle, mens andre jobber for seg selv, og sin gruppe. De i Rødt er nok blant de førstnevnte. Selv her inne ser man jo flere som ikke forstår hva "politisk overbevisning" betyr, og som heller ikke forstår hvorfor noen vil stemme for et parti som ikke gir dem direkte personlig vinning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
frohmage skrev (9 minutter siden):

Noen politikere jobber for en bedre verden for alle, mens andre jobber for seg selv, og sin gruppe. De i Rødt er nok blant de førstnevnte. Selv her inne ser man jo flere som ikke forstår hva "politisk overbevisning" betyr, og som heller ikke forstår hvorfor noen vil stemme for et parti som ikke gir dem direkte personlig vinning.

Nå - nå. Vet ikke om rødt er for alle. Tenker det er noen gamle stalinister lurkende rundt i det partiet. Ikke at jeg vet det, men alle politiske ytterkanter er litt vel mye tenker jeg da. Grenseforsvaret som stortinget viterlig har sagt vi skal ha og jeg kan nok gå med på det selv også, men da skal ikke 'kuler og krutt' fantastene ha nøkklene! Skal de inn og hente noe så skal de ha følge.

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (11 timer siden):

Nå - nå. Vet ikke om rødt er for alle. Tenker det er noen gamle stalinister lurkende rundt i det partiet. Ikke at jeg vet det, men alle politiske ytterkanter er litt vel mye tenker jeg da. Grenseforsvaret som stortinget viterlig har sagt vi skal ha og jeg kan nok gå med på det selv også, men da skal ikke 'kuler og krutt' fantastene ha nøkklene! Skal de inn og hente noe så skal de ha følge.

 

For min del er det slik at hele spekteret har beveget seg til å bli mye mer liberalistiske over tid, Rødt i dag er der SV var på 70-tallet og Ap var på 40-tallet. De fleste partiene har dessuten solgt sjela si til EU. Jeg synes noen ganger Rødt er for lite radikale, for eksempel synes jeg ikke de var avfeiende nok i forhold til norske tropper i Syria. Tidligere stalinister finnes nok, men de har ingen innvirkning på partilinja, det er sosialistisk demokrati over hele linja.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Det er ille nok med masseovervåkning fra den norske e-tjenesten, men det er mye verre det NSA driver med i Norge. Både kvantitet og prinsippielt. e-tjenesten opererer tross alt under norske lover, det gjør ikke NSA. Vi har en viss påvirkningsgkraft på e-tjenesten gjennom stemmeseddelen, det har vi ikke med NSA. En grunnleggende forutsetning i e-tjenesten er at de skal tjene norske interesser, det har ikke NSA. Derfor er NSAs operasjoner mot Norge mye mer alvorlig enn det e-tjenesten holder på med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (3 timer siden):

Det er ille nok med masseovervåkning fra den norske e-tjenesten, men det er mye verre det NSA driver med i Norge. Både kvantitet og prinsippielt. e-tjenesten opererer tross alt under norske lover, det gjør ikke NSA. Vi har en viss påvirkningsgkraft på e-tjenesten gjennom stemmeseddelen, det har vi ikke med NSA. En grunnleggende forutsetning i e-tjenesten er at de skal tjene norske interesser, det har ikke NSA. Derfor er NSAs operasjoner mot Norge mye mer alvorlig enn det e-tjenesten holder på med.

Amen.

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (3 timer siden):

De fleste har vel fått det med seg men de har bestemt seg for å innføre masseovervåkningen alikevel. Nå kaller de det vel "tilrettelagt innhenting" eller noe annen svada.

https://rett24.no/articles/regjeringen-gar-videre-med-den-kontroversielle-delen-av-e-tjenesteloven

Bra artikkel. Hovedpunktet for innsamling er at etterretnings folka (the spooks) ikke har adgang til kildedataene. De må spørre om lov fra en domstol. Hvis de får lov skal de gå gjennom en kanal som åpner for dem, ikke direkte adgang. Alt de foretar seg må logges for senere kontroll. Gir vi nøklene til Frank Bakke-Jensen & Co er det slutt. Så enkelt er det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 6/21/2020 at 7:42 PM, ism_InnleggNO said:

På norsk kaller vi dette seriøse medier. Gjerne for å skille dem fra de useriøse propaganda og løgnfabrikkene som Rights, Resett, Breitbart og Inforwars for å neven noen. Fox regnes ikke lenger som seriøs nyhetsformidler.

Jeg skal ikke anklages for å svare for raskt...
Her er norsk intervju om tillit til media. Man kan ikke overlate til mediene selv å bestemme hva folk skal synes om dem.

Tillitskrisen til media - Hans-Erik Husby, Hank, Herland Report

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
clink skrev (21 timer siden):

Her er norsk intervju om tillit til media. Man kan ikke overlate til mediene selv å bestemme hva folk skal synes om dem.

Litt morsomt å høre 'Turbo Neger' snakke. Litt utflytende vil jeg si, men synes at det han sa om åndelighet er et poeng. Ikke bare for moralske verdier som justis og sannhet, men livet generellt. Her har du et innlegg fra en Hopi indianer som snakker om alt dette. Et godt og tankevekkende innlegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...