Gå til innhold

Her er hva 'digitalt grense forsvar' betyr. Dere vil bli sjokkert.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er høyre i farta igjen. De vil ha lagring av meta data og nå har de lagt frem et lovforslag på nytt. De holder på med dette om igjen og om igjen. De sier at det skal være undelagt domstolene å styre tilgangen på dataene. For at vi skal få det til, må dataene ikke lagres i en database som er under etterretnings tjenesten kontroll. Dataen må lagres i et beskyttet register som ettereretningen må søke om å få data fra. Da kan dette bli et godt verktøy. Hvis etteretningen får ubegrenset tilgang er vi åpne for paralelle prosesser som Politi, politiske organisasjoer og andre. Et register som ikke kan deles med Amerikanerne, eller andre makter. Men er loven utformet slik?

Endret av Oddvardm
  • Liker 3
Lenke til kommentar
On 4/15/2020 at 7:54 AM, Oddvardm said:

Stavanger Aftenblad ?

Kjenner dem ikke så godt, men husker fra 9/11 saken, hvor de var noe mer frittalende enn all den andre søpla.
I dag er det no-platforming som gjelder for de fleste, altså visse temaer de knapt vil ta i.
F.eks. Geoengineering, 9/11, 5G og helsefare, Sandy Hook og lignende fake-hendelser.
 

Lenke til kommentar
clink skrev (1 minutt siden):

Kjenner dem ikke så godt, men husker fra 9/11 saken, hvor de var noe mer frittalende enn all den andre søpla.
I dag er det no-platforming som gjelder for de fleste, altså visse temaer de knapt vil ta i.
F.eks. Geoengineering, 9/11, 5G og helsefare, Sandy Hook og lignende fake-hendelser.
 

Så fordi du påstår at all "MSM" er propaganda så rettferdiggjør det å høre på russisk statsmedia for informasjon om saker den russiske staten har en interesse i?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, Gavekort said:

Så fordi du påstår at all "MSM" er propaganda så rettferdiggjør det å høre på russisk statsmedia for informasjon om saker den russiske staten har en interesse i?

Jeg har ingen "doktoravhandling" på RT, men det ser ut som en langt mer åpen mediekanal enn noe jeg har observert her til lands.
At det meste av MSM her hjemme bedriver stor propaganda er det ingen tvil om. Bare å ta for seg de 3-4 temaene jeg nevnte, så vil man forstå.
Selv bruker jeg ikke RT noe spesielt utover å komme over saker/linker i blant.
Bruker et stort utvalg av alternative kanaler som ikke har selv(?)pålagte sensurfilter aktivert det meste av tiden.


Her en viktig paneldebatt som støtter godt hva jeg mener, og forklarer behovet og ønsket  om mer sannhetsbaserte medier.
 

Fem tongivande personer inom alternativmedia möttes för att diskutera alternativmedias situation och dess framtid.
I panelen ingick Torbjörn Sassersson (Newsvoice), Jonas Nilsson (Palaestra media), Mikael Willgert (Swebbtv), Lennart Matikainen (Swebbtv) och Vávra Suk (Nya Tider).

Paneldebatt om alternativmedia den 28 november 2019.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
clink skrev (16 minutter siden):

Jeg har ingen "doktoravhandling" på RT, men det ser ut som en langt mer åpen mediekanal enn noe jeg har observert her til lands.
At det meste av MSM her hjemme bedriver stor propaganda er det ingen tvil om. Bare å ta for seg de 3-4 temaene jeg nevnte, så vil man forstå.
Selv bruker jeg ikke RT noe spesielt utover å komme over saker/linker i blant.
Bruker et stort utvalg av alternative kanaler som ikke har selv(?)pålagte sensurfilter aktivert det meste av tiden.

Rent objektivt så er man ganske naiv og ukritisk om man tar kilder om vesten fra statsmedier i land orientert mot vesten og med tilnærmet null pressefrihet.

Så mye for "woke konspirasjonsteoretikere" som skal stille spørsmål til alt men likevel blir matet med skje av russisk statsmedia. Stikkordet her er Confirmation bias.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (På 28.4.2020 den 14.06):

Rent objektivt så er man ganske naiv og ukritisk om man tar kilder om vesten fra statsmedier i land orientert mot vesten og med tilnærmet null pressefrihet.

Så mye for "woke konspirasjonsteoretikere" som skal stille spørsmål til alt men likevel blir matet med skje av russisk statsmedia. Stikkordet her er Confirmation bias.

Hvorfor sier du det? Sier du at vi får vite alt hva våre 'regjeringer' gjør av VÅRE MSM? Hvis du mener det så er du hva jeg vil kalle 'a limited mind' som lever med hodet i sanden. Et eksempel: Hva vet du om situasjonen i Ukraina? Det du får vite av Norske medier eller hva RT rapporterer? Kom igjen. Jeg irriterer meg grønn på dere 'moderatorer/administratorer'. Dere synes alle som en å representere alt som er galt med mediene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (28 minutter siden):

Hvorfor sier du det? Sier du at vi får vite alt hva våre 'regjeringer' gjør av VÅRE MSM? Hvis du mener det så er du hva jeg vil kalle 'a limited mind' som lever med hodet i sanden. Et eksempel: Hva vet du om situasjonen i Ukraina? Det du får vite av Norske medier eller hva RT rapporterer? Kom igjen.

 

Har du hørt om bukken og havresekken? I en verdensforestilling der det er puppetmasters i en hver fløy så synes jeg det er høyst ironisk at statssponset russisk media plutselig skal ukritisk bli en troverdig kilde. Bare fordi de vet hvordan de trykker på de riktige knappene hos de som finkjemmer internettet for å finne mer støtte til sin allerede etablerte teori om at The Man er ute etter å ta dem. De observante her har sikkert lagt merke til at jeg beskriver Confirmation Bias igjen.

Sitat

Jeg irriterer meg grønn på dere 'moderatorer/administratorer'. Dere synes alle som en å representere alt som er galt med mediene.

Flåsete argument. Min tittel her på forumet har ingenting med hva jeg skal mene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (1 minutt siden):

Har du hørt om bukken og havresekken? I en verdensforestilling der det er puppetmasters i en hver fløy så synes jeg det er høyst ironisk at statssponset russisk media plutselig skal ukritisk bli en troverdig kilde. Bare fordi de vet hvordan de trykker på de riktige knappene hos de som finkjemmer internettet for å finne mer støtte til sin allerede etablerte teori om at The Man er ute etter å ta dem. De observante her har sikkert lagt merke til at jeg beskriver Confirmation Bias igjen.

Flåsete argument. Min tittel her på forumet har ingenting med hva jeg skal mene.

Du svarer ikke på det jeg spør deg om. Hvis du skal ha en konversasjon med oss brukere av dette forumet (som begynner å lukte av sensur og meningsundertrykkelse) må du svare! Det du lirer av deg er ikke annet enn godt gammelt drittpreik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (12 minutter siden):

Du svarer ikke på det jeg spør deg om. Hvis du skal ha en konversasjon med oss brukere av dette forumet (som begynner å lukte av sensur og meningsundertrykkelse) må du svare! Det du lirer av deg er ikke annet enn godt gammelt drittpreik.

Stått opp på feil fot i dag Oddvard? Hvilke av dine tilsynelatende retoriske spørsmål skal jeg svare på? Kan du utdype de du vil jeg skal svare på?

Hva vet jeg om Ukraina? Om du snakker om Krim-konflikten så vet jeg hvordan jeg skal lage en synopsis på det. Mine kilder er et bredt spekter av internasjonale medier. Ikke at jeg er super-engasjert i Krim...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (1 time siden):

Stått opp på feil fot i dag Oddvard? Hvilke av dine tilsynelatende retoriske spørsmål skal jeg svare på? Kan du utdype de du vil jeg skal svare på?

Hva vet jeg om Ukraina? Om du snakker om Krim-konflikten så vet jeg hvordan jeg skal lage en synopsis på det. Mine kilder er et bredt spekter av internasjonale medier. Ikke at jeg er super-engasjert i Krim...

Beklager hvis jeg kjefter, men du tenker kanskje ikke hvordan du oppfattes når du svarer. Kanskje jeg tolker deg helt feil og dine intensjoner ikke er å undertrykke meninger. Noe av det vanskeligste man kan gjøre er å objektivt se hvordan ens egne handlinger og ord påvirker andre. Meg selv inkludert. Det jeg reagerer på er den mangelen på forståelse for andres meninger hvis disse ikke passer inn i ens eget verdensbilde. Alle har et ståsted og det skal alle ha, men å latterliggjøre andres meninger eller andres forståelse er direkte feil og med din rolle som moderator/administrator burde du være extra påpasselig med hvordan du ordlegger deg. Jeg uttrykte min misnøye fordi jeg selv har sett hvordan medier (såkalte vestlige medier) styrer unna sensitive emner. I alle sammenhenger filtreres informasjonen ut til oss. NRK styrer unna alt som kan rokke med Norges sikkerhetspolitikk. Statsapparatet i Norge vil ikke engang si hvorfor vi ikke skal få jernbane nord for Fauske. Så dårlig informert er nordmenn. Jeg vil beklage min tildels ufine innlegg men ber om at du forstår at emnet er sensitivt og det er tenkende mennesker som bruker forumet.

Endret av Oddvardm
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dagrevyen 10.05.2020 ble Nores folk oppmerksomme på misbruk av GPS data fra mobiltelefonen. Nå har folk en reell kontakt med hvordan det er med den digitale hverdagen. Hvordan tenker folk at et digitalt grenseforsvar skal kunne virke? Hva kan staten finne ut om oss hvis de får lov til dette? Folk må våkne opp!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dagrevyen 18.05.2020 viser med all tydlighet at vanlig forsvarspersonell ikke vet noe om hva de holder på med. Forsvarsministeren snakker som dette ikke var noe som helst. Det er lett å presse, forlede eller sabotere militært personell utfra data i public domain. Hva tror dere profesjonelle data hackere (les etterretnings folk) kan få til? Et såkalt 'digitalt grense forsvar' er et forferdelug konsept hvis det ikke er under streng offentlig kontroll. Registeret MÅ være under kontroll av rettslige myndigheter og adgang må være strengt regulert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

I dag (11.06.2020) ble den nye e-loven vedtatt. Dere vet ikke hva dere gjør. Nå er dommere, politikere, journalister, bedriftseiere, advokater sammen med du og meg overvåket. Telefonen din registrerer hvor du er til enhver tid, og digital overvåkningen på e-nett (internett) vet de hvem du snakker med. Og vi reagerer ikke engang. Hva viste NRK reportasjen nå nettopp? Hvor lett man kan spore alle man ønsker via telefonen. Hvis en dommer har en seksuell legning vedkommende ikke vil ha offentlig kan han /hun nå lett bli utsatt for utpressing. En varsler som snakker med en journalist kan nå spores. En politiker som har svin på skogen kan presses. Vi har lagt grunnsteinen for et overvåknings samfunn som jeg ikke vil ha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Aiven skrev (På 15.6.2020 den 0.48):

Og så er vi her altså. Vi kan heretter vinke takk og farvel til privatlivets fred – etteretningstjenesten får fra nå av tilgang til i 95% av nett-trafikken din. Man får bare håpe at de aldri blir like ille som Stasi eller CIA. Skulle de bli det en dag, vil vi naturligvis ikke få vite det. For min del er jeg skeptisk allerede nå.

Det som må skje er at identiteten til alle abonnemanger må beskyttes. Det kan man gjøre hvis dataene ikke samles inn av etterretningen, men av dataavdeling som er uavhengig. Hvis etterretningen vil ha fatt i dataene må de gå gjennom domstolen. Det er mulig å få til hvis det er vilje, og den viljen må vi skalpe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...