Gå til innhold

SSB: De rikeste får mest glede av elbilfordelene


NTB - digi

Anbefalte innlegg

Det er et dokumentert faktum hva som skjer med elbiler dersom man fjerner avgiftsfordelen, de har prøvd det i Danmark.

Vi såg det same i Noreg då regjeringa truga med å innføre vektavgift. Det har aldri vorte registrert so mange Tesla Model X på ein månad i eit land som i Noreg i desember det året. (Då var avgifta avlyst, men bilane var allereie på veg til kundane.) Rett etter årsskiftet vart det knapt registrert nokon. Alle som hadde vurdert å kjøpe, kjøpte straks dei høyrde om avgiftsauken.

 

Elbilsalet i Danmark er forresten forlengst rehabilitert og stabilt over den gamle rekorden i desember 2015. 3,5% ladbare bilar til no i år, dei fleste reint elektriske. Det er ikkje verst med danske straumprisar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hæ? Kva innlegg er det du har lese?

Ditt innlegg hvor du lanserte din høyst private hypotese om at dumme fattigfranser ikke har råd til elbil fordi de har blitt syke av eksos.

Trur du ikkje på at kronisk sjukdom kan føre til at folk vert fattige? Kronisk sjukdom er òg ein del av den vonde sirkelen som forsterkar fattigdom, fordi sjuke sjeldnare tek høgare utdanning, har dårlegare utval på arbeidsmarknaden, er oftare langtidsledige osb. Difor er førebygging av kronisk sjukdom eit av dei viktigaste tiltaka mot fattigdom. Reduksjon av luftforureining er eit viktig tiltak for å førebyggje mange kroniske sjukdommar, og Miljødirektoratet har rekna ut at elbilar gjev eit solid bidrag på det området.

 

 

Eg avfeier ingenting SSB har skrive! Eg avfeier ideen din om at ei progressiv "luksusavgift" på bilar er den beste måten å gå fram på, om du vil fordele pengar frå rike til fattige.

Andre stråmann på rad. Har aldri sagt at det er den beste metoden, men hele det progressive skatte- og avgiftssystemet bør sees i sammenheng.
Det har du ikkje demonstert evner til å gjere.

 

Eg har nok pengar til at eg har stor fleksibilitet i livet, eg kan ta taxi og fly når eg vil. Fattige har ikkje det. Dei er meir avhengige av bil enn rike. Til dømes for å komme seg til jobben om tilkallingsvikar når bussen ikkje går. Eller køyre bil fordi det er for dyrt å fly.

 

Du kan sjølvsagt leggje avgifter på taxiturar, flyreiser osb, men du får litt av ein jobb dersom du vil oppnå fordeling gjennom avgifter.

 

I Noreg har vi i staden avgifter på skadeleg åtferd og premiering av positiv åtferd. Til dømes ved å stimulere til skifte til elbil for å redusere fattigdom utløyst av kronisk sjukdom. Det er vanskeleg å gjere gjennom skatt på inntekt eller formue.

 

 

Det er berre trist at du trur det berre er eigaren av bilen som pustar inn avgassane frå han.

Tredje stråmann på rad.
Stråmannen her er din påstand om at alle fattige har vorte kronisk sjuke ved å puste inn eksos.

 

 

Eg trudde ordskiftet på tu.no kunne førast på eit litt høgare nivå.

Spørsmålet er om det er teoretisk mulig å diskutere på et lavere nivå enn ditt.
Eg ser du jobbar med saka og klarer det veldig bra.

 

 

 

Ta med eit flyttelass og ein familie på fem i ein bil til 100.000 kroner? Lukke til.

Vanlige biler kan ha hengerfeste uten altfor mye om og men. Prøv det samme med den batteridrevne drømmebilen din til 100 000 og se om du kommer utforbi bygrensa før batteriet er tomt.
Hengarfeste har eg vald vekk frå drøymebilen min. Eg hadde hengarfeste på den førre bilen min, og brukte det ein gong til å køyre heim noko byggjemateriale. Det var fullstendig vekkasta, sidan butikken tilbydde gratis heimkøyring, men det visste eg ikkje før etter at eg hadde leigd hengaren. Den eine turen med hengar kosta meg i praksis fleire tusen kroner, sidan eg måtte betale ekstra for hengarfeste.

 

Har fattige meir bruk for hengarfeste enn andre, trur du? Eg tenkjer vi skal slutte å slenge inn stadige tilleggskrav til bilar, som berre enkelte bilar kvalifiserer til. Kva bør luksuavgifta på hengarfeste vere?

 

 

Du får mykje meir enn det for 100.000 kroner. Berre sjekk sjølv på finn.no.

Du bør selv sjekke finn.no. De elbilene man får under 100 000 er er stort sett pottitbiler med rekkevidde lik det jeg har når tankmåleren lyser gult. Det er én gammal Leaf, en iMiev og noen e-uper, batteribiler spesialkonstruert for å slippe å lette på ræva og ta buss eller sykkel til jobb.
Kor mange mil syklar du til jobb? Bilane har større rekkjevidde enn ein normalt trent person – rik eller fattig – ville klart å sykle på ein heil arbeidsdag.

 

 

Elles er det ganske typisk for fattige at dei ikkje kan rekne, noko du demonstrerer her.

Det komplette lavmålet ditt hadde vært mye mer overbevisende om jeg hadde

kommet med et regnestykke å kritisere.

Du likestiller kostnaden med ein eksosbil til 100.000 kroner med ein elbil til 100.000 kroner. Totalkostnad til eksosbil til kroner x over tid t = totalkostnad til elbil til kroner x over tid t er eit reknestykkje, og det kritiserer eg.

 

 

Med ein eksosbil til 100.000 kroner fylgjer det ein heil del utgifter som ikkje fylgjer med elbilen. Har du råd til ein eksosbil til 100k, har du råd til ein mykje dyrare elbil.

Det er heldigvis bare sprøyt selv om man som artikkelen er inne på, prøver å gjøre bilhold mye dyrere for folk flest.
Kva er problemet ditt, dersom du meiner at det ikkje kostar noko å køyre eksosbil? DU må til og med køyre mykje, dersom du meiner at elbilar med 200 km rekkjevidde ikkje er godt nok.
Lenke til kommentar

Trur du ikkje på at kronisk sjukdom kan føre til at folk vert fattige?

Jeg begynner å bli lei av den infantile debatteknikken din. Du har en absurd teori om at folk ikke har råd til elbil fordi de er forgiftet av eksos. Hvor mange gjelder dette?

 

Fattige har ikkje det. Dei er meir avhengige av bil enn rike. Til dømes for å komme seg til jobben om tilkallingsvikar når bussen ikkje går.

Hvor mange velger vekk kollektivtrafikk kun pga risikoen for at bussen ikke dukker opp? Igjen så har du sjansen til å tallfeste istedetfor å veive med arma som en tulling.

 

Hengarfeste har eg vald vekk frå drøymebilen min. Eg hadde hengarfeste på den førre bilen min, og brukte det ein gong til å køyre heim noko byggjemateriale. Det var fullstendig vekkasta, sidan butikken tilbydde gratis heimkøyring, men det visste eg ikkje før etter at eg hadde leigd hengaren.

Harmdirrende pekefinger til over 1 million bileiere. "DeRe TrEnGeR iKkE hEnGeRfEsTe".

 

Du likestiller kostnaden med ein eksosbil til 100.000 kroner med ein elbil til 100.000 kroner.

Nei, det har jeg da aldeles ikke gjort. Er du dum eller vrang?

 

Kva er problemet ditt, dersom du meiner at det ikkje kostar noko å køyre eksosbil?

Dum OG vrang.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er forøvrig ganske avslørende å se hvor aktive elbileiere er til å forsvare hvordan "alle" kan kjøpe en elbil, og nødvendighetene til eksosbil hører til sjeldenhetene, men de går veldig i forsvarsmodus med en gang noen foreslår alternativ transport til bil for dem igjen. Da har de plutselig barn i fire forskjellige barnehager i hvert hjørne av byen, og alle skal på forskjellige treningsopplegg i andre hjørner av byen igjen. Svært så vanskelig folk gjør det for seg selv.

 

Nei, her bommer du. Jeg er altså fortsatt ikke elbil-eier, og det er jeg som sier at de som kjøper bil allerede har valgt bort sykkel som transportløsning. De argumentene du har identifisert tilhører småbarnsfamilier og andre med praktiske utfordringer i hverdagen, og disse trenger ikke være elbileiere. I snitt vil jeg si at de fleste elbileiere har vurdert at de a) klarer seg med en relativt liten bil, eller b) har tatt seg råd til dyr bil.

 

Det jeg er som gjør at jeg ikke er elbil-eier, er en som må ha brukt stasjonsvogn eller større, med hengerfeste. Hengerfestet kan jeg få bruk for øyeblikkelig, når som helst uten varsel. Ekstra stort bagasjerom trenger jeg hver uke. Mulig jeg kunne klart meg med en elbil i luksussegmentet, men det vurderer jeg som for dyrt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Trur du ikkje på at kronisk sjukdom kan føre til at folk vert fattige?

Jeg begynner å bli lei av den infantile debatteknikken din. Du har en absurd teori om at folk ikke har råd til elbil fordi de er forgiftet av eksos. Hvor mange gjelder dette?
46% av alle fattige har ein kronisk sjukdom. Kor stor del som har plager som skuldast forureining veit eg ikkje, men svært mange kronisk sjuke har plager knytt til luftvegar, allergiar og liknande. Dei vert alltid forverra av luftforureining og kan godt vere utløyst av luftforureining.

 

 

Fattige har ikkje det. Dei er meir avhengige av bil enn rike. Til dømes for å komme seg til jobben om tilkallingsvikar når bussen ikkje går.

Hvor mange velger vekk kollektivtrafikk kun pga risikoen for at bussen ikke dukker opp? Igjen så har du sjansen til å tallfeste istedetfor å veive med arma som en tulling.
Det er du som ber om tal. Eg seier berre at rike godt kan ta taxi eller fly staden. Eller meiner du dei alternativa er like reelle for fattige?

 

 

Hengarfeste har eg vald vekk frå drøymebilen min. Eg hadde hengarfeste på den førre bilen min, og brukte det ein gong til å køyre heim noko byggjemateriale. Det var fullstendig vekkasta, sidan butikken tilbydde gratis heimkøyring, men det visste eg ikkje før etter at eg hadde leigd hengaren.

Harmdirrende pekefinger til over 1 million bileiere. "DeRe TrEnGeR iKkE hEnGeRfEsTe".

Ta ein tur ut ein dag og sjå kor stor del av dei billige personbilane som køyrer med hengar. Du bør komme til same konklusjon. Hengarfeste er noko som er kjekt å ha for dei fleste, ikkje noko dei har bruk for i kvardagen. Eg er klår over at nesten halvparten av alle norske personbilar har hengarfeste, men eg ser ikkje mange hengarar der bilane står parkert i bygatene.

 

 

 

 

Med ein eksosbil til 100.000 kroner fylgjer det ein heil del utgifter som ikkje fylgjer med elbilen. Har du råd til ein eksosbil til 100k, har du råd til ein mykje dyrare elbil.

Det er heldigvis bare sprøyt selv om man som artikkelen er inne på, prøver å gjøre bilhold mye dyrere for folk flest.
Du likestiller kostnaden med ein eksosbil til 100.000 kroner med ein elbil til 100.000 kroner.
Nei, det har jeg da aldeles ikke gjort. Er du dum eller vrang?
Eg meiner det var nettopp det du gjorde over.

 

Dersom du er samd i at kostnadane knutt til ein elbil er lågare, har du råd til å leggje ut mykje meir for ein elbil enn for ein eksosbil, og dermed har du ein elbil som kan dekkje alle praktiske behov for dei aller fleste.

Lenke til kommentar

Jeg trur ikke folk vet hvordan de fattige har det angående bilhold. De fattige bruker ikke verksteder, de bruker seg selv, eller venner for å bytte deler på egne biler. De kjører bilene til de må skrapes, og for å unngå skrapen, så bruker de gjerne bekjentskap ved verkstedene for å få bilene EU-godkjente. Biler som aldri skulle vært EU-godkjente er på vegen fordi folk ikke har noe annet valg. 

 

Kjøp en bil til 500 kr over skrap-panten, og kjør den så lenge det går. Må man fikse noe på den som koster mer enn 500 kr, så er det rett på vraken, få vrakpanten og bruke 500 kr på en ny bil. 

 

Elbil er så latterlig langt fremme for de aller fattigste at det blir idiotisk å si at de er "dumme" kun fordi man sparer penger ved å kjøre en elbil over tid. 

 

Folk som påstår dette, har levd med gullhår i ræva siden de var født, og aner ikke hvordan det er for andre i samfunnet som ikke har hatt fedre og mødre som har matet dem med penger fra første dag. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Eg er klår over at nesten halvparten av alle norske personbilar har hengarfeste, men eg ser ikkje mange hengarar der bilane står parkert i bygatene.

Jeg ser også masse biler hvor det ikke sitter noen i passasjer- eller baksetet. Det betyr ikke at passasjersete og baksete er bortkastet.

 

Hvis jeg har bruk for hengerfeste til hytta to ganger i løpet av bilens levetid så vil denne beskjedne utgiften være tilbakebetalt. Et enkelt regnestykke for de fleste.

 

Dette handler ene og alene om at du ikke har mulighet for hengerfeste på din bil, ergo du trenger ikke hengerfeste og er litt sint på alle som hevder at de har bruk for hengerfeste.

Endret av uname -l
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Eg er klår over at nesten halvparten av alle norske personbilar har hengarfeste, men eg ser ikkje mange hengarar der bilane står parkert i bygatene.

Jeg ser også masse biler hver dag hvor det ikke sitter noen i passasjer- eller baksetet. Hvis jeg har bruk for hengerfeste til hytta to ganger i løpet av bilens levetid så vil denne beskjedne utgiften være tilbakebetalt.
Hytta!? Eg trudde vi snakka om fattige.

 

Dette handler ene og alene om at du ikke har mulighet for hengerfeste på din bil, ergo du trenger ikke hengerfeste og er litt sint på alle som hevder at de har bruk for hengerfeste.

 

Når du går over til personåtak i staden for å diskutere sakleg, tenkjer eg vi seier takk til deg.
Lenke til kommentar

 

Hytta!? Eg trudde vi snakka om fattige.

Det er kun du som snakker om fattige her(og i parentes bemerket, ikke uten en viss forakt).
Då diskuterer du noko anna enn artikkelen. Eg held meg til emnet, slik retningslinjene krev.

 

Er det utelukkande misunning som gjer at du ynskjer ei luksusavgift på bilar, ikkje fordeling?

 

Eg har absolutt ingen forakt for fattige.

Lenke til kommentar

 

Er det utelukkande misunning som gjer at du ynskjer ei luksusavgift på bilar, ikkje fordeling?

Beklager at jeg ikke har fulgt hele diskusjonen, men er det MVA du omtaler som luksusavgift?
Nei. Då tykkjer eg du skal gå attende og lese diskusjonen. Han lanserte ei ny progressiv luksusavgift på bilar for å fordele pengar frå rike til fattige. Eg meiner det er ein svært lite treffsikker måte å fordele pengar frå fattig til rik på. Då er det meir treffsikkert å skattleggje inntekt og formue meir progressivt enn i dag.

 

Her er det sitatet som starta tråden:

Ellers bør det et progressivt element inn. Dess dyrere bil, dess høyere prosentmessig luksusavgift.

Lenke til kommentar

 

Det er kun du som snakker om fattige her(og i parentes bemerket, ikke uten en viss forakt).

Då diskuterer du noko anna enn artikkelen.

 

Ikke ett sted i artikkelen finner du ordet "fattig". Man trenger ikke være fattig for å ikke ha råd til å bla opp 5 til 10-gangen for å få seg en elbil som er mindre praktisk og funksjonell enn den man allerede har. De fattiggreiene dine er bare for å avspore debatten.

 

Eg held meg til emnet, slik retningslinjene krev.

Du holder deg ikke til emnet og du er direkte uredelig i argumentasjonen. Ser du holder på sånn overalt.

 

 

Eg har absolutt ingen forakt for fattige.

Nei, du mener bare at de er dumme mennesker som ikke kan regne.

Endret av uname -l
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Ellers bør det et progressivt element inn. Dess dyrere bil, dess høyere prosentmessig luksusavgift.

 

 

Høres jo nesten ut som mva.

 

Nei. 

 

MVA er ikke progressivt og ikke en luksusavgift fordi den enkleste og den mest luksuriøse bilen får nøyaktig den samme prosentmessige avgiften. Derimot kan en avgift som progressivt øker basert på ytelse, vekt eller ikke-lineært med prisen passe med beskrivelsen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei. 

 

MVA er ikke progressivt og ikke en luksusavgift fordi den enkleste og den mest luksuriøse bilen får nøyaktig den samme prosentmessige avgiften. Derimot kan en avgift som progressivt øker basert på ytelse, vekt eller ikke-lineært med prisen passe med beskrivelsen. 

 

Bilavgiftene er i dag meget progressive. De består av mva (ikke progressivt), CO2-avgift meget progressiv og vektavgift som er meget progressiv. Om du tviler så bruk Vegvesenets avgiftsberegning ved import.

 

Noen vil kanskje betegne dagens kjøpsavgifter på nybiler (og importerte) som luksusavgift. I dag er de nok mer begrunnet i ønske om å redusere konsekvensene av bilbruk (CO2-utslipp, NOx og annet og vegslitasje, tyngre bilers større skadepotensial etc). Men også samfunnets behov for inntekter og utjevning av levevilkår er også en del. 

Lenke til kommentar

Bilavgiftene er i dag meget progressive. De består av mva (ikke progressivt), CO2-avgift meget progressiv og vektavgift som er meget progressiv. 

 

Jeg er enig i at bilavgiftene er progressive. Det jeg sa var bare at MVA ikke er progressiv. Avgifter basert på prisklasse, vektklasse eller effektklasse kan være/er progressive. Jeg er også enig i at det kan være gode grunner til å ha en progressiv avgift, styrt av hvilke egenskaper som er uønskede i en bil. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...