Gå til innhold

Tesla fikser hundemodus-feilen etter to dager


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å dytte hunden inn i dødskammeret,en varm bil,og så sette lit til at teknologien skal overvinne fysikkens lover og gi kunstig ånderett til hunden er jo risikosport i seg selv. Går strømmen,eller noe annet feiler er det fort over og ut for hunden. Danger by design...

Må mangle strøm på mobiltelefonen og da den vil varsle deg om alle uforutsette ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er tydelig at Musk har kjent til problemet fra før siden han i løpet av 30 sekunder svarer "fixing", han har ikke sjans til å teste og verifisere feilen på den tiden.

Spørsmålet er da, hvor lenge har han kjent til feilen? Ville han ha implementert en feil så raskt hvis ikke noen offentliggjorde den?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er tydelig at Musk har kjent til problemet fra før siden han i løpet av 30 sekunder svarer "fixing", han har ikke sjans til å teste og verifisere feilen på den tiden.

Spørsmålet er da, hvor lenge har han kjent til feilen? Ville han ha implementert en feil så raskt hvis ikke noen offentliggjorde den?

 

Eller så satt han bare i bilen sin når han leste tweeten, testet og verifiserte? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å dytte hunden inn i dødskammeret,en varm bil,og så sette lit til at teknologien skal overvinne fysikkens lover og gi kunstig ånderett til hunden er jo risikosport i seg selv. Går strømmen,eller noe annet feiler er det fort over og ut for hunden. Danger by design...

Så hva ville du gjort når du er på tur? Du har bikkja i bilen, og må innom en butikk der du ikke får tatt den med deg inn og de har ingen steder du kan feste bikkja i, for at den ikke skal stikke av eller komme etter deg?

 

Sannsynligheten for at dette feiler, både i bil og på app, innenfor de 10-20 minuttene du trengte på butikken, er rimelig liten. Her snakker vi om et spesialtilfelle, men der bileier så dette lenge før det ble et livstruende problem, og kunne fikse det der og da. Og nå er problemet fikset permanent, om folk legger inn oppdateringen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så hva ville du gjort når du er på tur? Du har bikkja i bilen, og må innom en butikk der du ikke får tatt den med deg inn og de har ingen steder du kan feste bikkja i, for at den ikke skal stikke av eller komme etter deg?

 

Sannsynligheten for at dette feiler, både i bil og på app, innenfor de 10-20 minuttene du trengte på butikken, er rimelig liten. Her snakker vi om et spesialtilfelle, men der bileier så dette lenge før det ble et livstruende problem, og kunne fikse det der og da. Og nå er problemet fikset permanent, om folk legger inn oppdateringen.

 

Selv hadde jeg nok sett på noen form for redundans eller ekstra varsling. Clas Ohlson har et smart termometer/værstasjon som i teorien kunne fungert, uten at jeg har sett nærmere på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv hadde jeg nok sett på noen form for redundans eller ekstra varsling. Clas Ohlson har et smart termometer/værstasjon som i teorien kunne fungert, uten at jeg har sett nærmere på det.

Dobbelsikring er for så vidt en grei sak. Man kunne jo tatt en eldre mobil som ikke brukes til annet, lastet inn en app som sender sms/epost eller lar deg lese av via nett, og så latt den ligge i bilen. Men for 10-20 minutter en sjelden gang, så virker det som mer jobb enn nytte.

 

Det er jo ikke slik at man lar hunden ligge i timesvis, tilnærmet daglig.

Lenke til kommentar

 

Det er tydelig at Musk har kjent til problemet fra før siden han i løpet av 30 sekunder svarer "fixing", han har ikke sjans til å teste og verifisere feilen på den tiden.

Spørsmålet er da, hvor lenge har han kjent til feilen? Ville han ha implementert en feil så raskt hvis ikke noen offentliggjorde den?

Wtf?

 

Snakk om en enkel software bug her. Klart han kan si at de skal fikse det så raskt.

 

[main]

if dogmode

disable manualcontrol

[end]

 

(Eller noe. Kan ikke programmering såe)

Helt klart! Ingen sak å svare at dette fikses hvis han kjenner til feilen eller har verifisert at feilen finnes, men han rekker ikke dette i løpet av 30 sekunder, derfor antar jeg at han kjente til denne feilen fra før. Jeg kan ikke se for meg at en sjef i noe selskap vil svare "Jepp, det fikser vi" med mindre feilen faktisk er verifisert.

Lenke til kommentar

 

Det er tydelig at Musk har kjent til problemet fra før siden han i løpet av 30 sekunder svarer "fixing", han har ikke sjans til å teste og verifisere feilen på den tiden.

Spørsmålet er da, hvor lenge har han kjent til feilen? Ville han ha implementert en feil så raskt hvis ikke noen offentliggjorde den?

 

Eller så satt han bare i bilen sin når han leste tweeten, testet og verifiserte? 

Lite trolig at han rekker å motta tweeten, lese den, teste og poste svar på Twitter i løpet av 30 sek.

Lenke til kommentar

 

Det er tydelig at Musk har kjent til problemet fra før siden han i løpet av 30 sekunder svarer "fixing", han har ikke sjans til å teste og verifisere feilen på den tiden.

Spørsmålet er da, hvor lenge har han kjent til feilen? Ville han ha implementert en feil så raskt hvis ikke noen offentliggjorde den?

Dette er jo bare spinnvill gjetning og forutinntatthet fra din side. Du har absolutt null grunnlag for påstanden din. Dette er en slik type feil som det er veldig enkelt for en sjef å si at dette fikser vi, og så ber han en programmerer om å prioritere dette.

 

Feilen er forresten kjempeenkel å fikse. Alt de trenger å gjøre, er å endre slik at dogmode overstyrer manuelle innstillinger. Dette fikser en programmerer på knapt en time, eller mindre. Deretter er det kun å teste at det faktisk virker. 2 dager høres faktisk temmelig sannsynlig ut for en slik banal feil og fiks.

 

Skjønner ikke hvorfor folk, tydeligvis uten peiling, kommer med slike bastante uttalelser om konspirasjon og hemmelighold. Er det absolutt NULL tanke for at feil skjer med uhell, og kan gå under radaren, og når man som sjef blir gjort oppmerksom på det, kan se slikt og bestemme seg der og da for at ting skal fikses?

 

Han har dessuten teknisk peiling nok til å se om dette er noe som er mer komplisert å få til, og da ville han sannsynlig meldt på en litt annen måte, som f.eks. at de ville se om dette kan løses, eller at de vil se på problemet.

Hjelpes, har var det noen som ble fornærmet!

Jeg er helt enig i at dette er nok en easy fix, men øverste leder i et selskap ville ikke svart enhver random at enhver påstått feil fikses uten å ha verifisert at det faktisk er en feil.

Lenke til kommentar

 

Å dytte hunden inn i dødskammeret,en varm bil,og så sette lit til at teknologien skal overvinne fysikkens lover og gi kunstig ånderett til hunden er jo risikosport i seg selv. Går strømmen,eller noe annet feiler er det fort over og ut for hunden. Danger by design...

Så hva ville du gjort når du er på tur? Du har bikkja i bilen, og må innom en butikk der du ikke får tatt den med deg inn og de har ingen steder du kan feste bikkja i, for at den ikke skal stikke av eller komme etter deg?

 

Sannsynligheten for at dette feiler, både i bil og på app, innenfor de 10-20 minuttene du trengte på butikken, er rimelig liten. Her snakker vi om et spesialtilfelle, men der bileier så dette lenge før det ble et livstruende problem, og kunne fikse det der og da. Og nå er problemet fikset permanent, om folk legger inn oppdateringen.

 

Hva tror du folk som har hund, og kjører biler uten denne funksjonen gjør? Vi har kjørt rundt i biler i hundre år, og hundeeiere har alltid funnet en løsning. Jeg ville aldri latt en hund sitte igjen i bilen og stolt på teknologien! Uansett hvilken logo bilen har i fronten!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hjelpes, har var det noen som ble fornærmet!

Jeg er helt enig i at dette er nok en easy fix, men øverste leder i et selskap ville ikke svart enhver random at enhver påstått feil fikses uten å ha verifisert at det faktisk er en feil.

Bare tull, du trekker større konklusjoner ut av twitten en Elon gjorde. For en som har startet paypal, er det en smal sak og se at problemet og feilen er veldig plausibelt. Han vet videre at det er en enkel fiks, da feilårsaken er beskrevet. Tesla som er så elsket og hatet så er det en mye større krise om en hund dør eller det virker som de ikke bryr seg; heller enn at de etterpå må gå ut å si at det ikke var en feil. Det er forøvrig samme mannen som aldri greier å holde kjeft på twitter

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Selv hadde jeg nok sett på noen form for redundans eller ekstra varsling. Clas Ohlson har et smart termometer/værstasjon som i teorien kunne fungert, uten at jeg har sett nærmere på det.

Dobbelsikring er for så vidt en grei sak. Man kunne jo tatt en eldre mobil som ikke brukes til annet, lastet inn en app som sender sms/epost eller lar deg lese av via nett, og så latt den ligge i bilen. Men for 10-20 minutter en sjelden gang, så virker det som mer jobb enn nytte.

 

Det er jo ikke slik at man lar hunden ligge i timesvis, tilnærmet daglig.

Funksjonen har ingen restriksjoner mhp bruk.

Så folk kan jo dra på konsert og bli borte en halv dag for alt vi vet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...