Gå til innhold

Snapstreaks kan bli ulovlig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Veldig bra forslag. Håper det går gjennom i USA og resten av verden. Sosiale medier har fort utviklet seg til meget usosiale medier hvor det ikke er unormalt at en ungdom bruker 5-6 timer av dagen sin på å scrolle og kaste bort tid.

Lenke til kommentar

Automatisk avspilling av videoer på Facebook mener du? Dette ligger under innstillinger og har gjort det hele tiden. Enkelt å slå av.

På appen er eneste valget som skrur av automatisk videoavspilling et valg om "datasparing", som samtidig komprimerer bilder (som jeg ikke er interessert i). Finnes det et sted jeg har oversett?

Lenke til kommentar

Å hærre gud kor nydeli. Vet ikke hvor mange ganger jeg har forsøkt å overbevise tennåringsdattra hvor umåtelig teit det er å spamme hverandre med halve ansikter, tak og vegger, og låne bort kontoer til hverandre for å bevare streaksen. Denne funksjonen ødela nesten ferien for oss når nettet plutselig gikk ned på hotellet.

Lenke til kommentar

Det blir litt cookie-lov over å forby designvalg uten å se på kontekst. Evig scrolling og autopåfyll i stedet for paging kan gjøre tjenester som googles søkeresultat bedre. Ingen naturlige stopp beskriver NRKs nettradio og veivesenets webcam over fjelloverganger. Virtuelle trofeer eller belønninger? Selv poeng i pinball og egg i Super Mario er innenfor en slik definisjon.

 

Jeg er positiv til prosessen med å se på avhengighetsskapende grep, men ikke ethvert tilfelle - drar man det langt nok kan slike regler argumenteres til å forby poengsystemer, medlemstilbud og veldig mye mer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...