Gå til innhold

High Fidelity - Kaféen for lydentusiaster


Anbefalte innlegg

Da blir det endelige oppsettet:

Virgo V (front)

System audio 1130 (surround)

Patos Basic 110 mk1 (surround rear)

System audio Saxo 1 (front height)

System audio 1105 (rear height)

Svs 3000 mikro (sub)

Kommer til å teste med en SVs mikro til i kombinasjon med 2 XTZ 10.17 edge. Men blir kjøpt full Dirac før XTZ subbene.

Spoiler


Screenshot_2024-01-22-20-34-12-34_a6a855e3920e1b61ee92a1da3bd5d159.thumb.jpg.a27def84b4b0c08828f9c630d6b00bb1.jpg

Screenshot_2024-01-22-20-36-22-47_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.thumb.jpg.cfc71c5ce3928704c5fab58a311fba95.jpg

Screenshot_2024-01-22-20-34-04-81_a6a855e3920e1b61ee92a1da3bd5d159.thumb.jpg.d85c2b408680e2c636e6d15da336cb9c.jpg

Screenshot_2024-01-22-20-33-33-71_a6a855e3920e1b61ee92a1da3bd5d159.thumb.jpg.1b1be22715571234c808552cf1f83e06.jpg

 

Endret av AveMORphine
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
AveMORphine skrev (17 minutter siden):

Svs 3000 mikro (sub)

Nå liker jeg ABSOLUTT SVS som du sikkert forstår??  🙂 (Derfor en likes der..)

Forstår jeg det rett at denne er justerbar via appen deres? Det alene er verdt MYE! 🙂 Begge mine er app styrte, noe jeg bruker forbløffende mye. (Jada, jeg har styring via Logitech Harmony Elite også, bruker den også mye!)
Det som brukes mest er jo volum-innstillingene med presets da ikke ALLE filmene har riktige bass-innstillinger, og ja, det er FILMENE som er feil!

Og jeg tror faktisk også du hører forskjell ETTER innkjøring! 😉

Endret av Woff
Innkjøring
  • Liker 2
Lenke til kommentar
AveMORphine skrev (1 time siden):

kroppen er mørbanket av min egen stahet.

Uff, la nå fornuften komme kroppen tilgode! Min egen stahet holdt på å koste meg livet, endte opp som deg på sykehus, jeg med akutt nyresvikt..
Nei, bli frisk og kom deg hjem til subwooferen! 🙂 Det er mye kosejobb som venter der!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, Woff said:

Uff, la nå fornuften komme kroppen tilgode! Min egen stahet holdt på å koste meg livet, endte opp som deg på sykehus, jeg med akutt nyresvikt..
Nei, bli frisk og kom deg hjem til subwooferen! 🙂 Det er mye kosejobb som venter der!

Faren nå som jeg blir liggende å tenke er jo at det blir noe mer hifisnacks som jeg bare må ha. En lever jo bare en gang osv. 2 SVs mikro er nok det jeg ender opp med nå lenge før jeg egentlig hadde tenkt det...

2 hours ago, Sydvest said:

God bedring! Ingenting er viktigere enn helsa. Hverken jobb eller hobby

Det er noe jeg må som sikkert mange andre i min generasjon kan bli bedre på å ta vare på ja. Og selv om hifi er en hobby så koster det mtp helse om en ikke prioriterer søvn etc.

Lenke til kommentar
AveMORphine skrev (2 minutter siden):

2 SVs mikro er nok det jeg ender opp med nå lenge før jeg egentlig hadde tenkt det...

Og da har du ikke engang VURDERT to stk SVS SB-4000???   🙂 De vil jeg jo absolutt anbefale da! 🙂
God bedring ja! (Du bør seriøst tenke på at du neppe lever mer enn denne ene gangen ja, hvis du blir gjenfødt så blir det gjerne som en katt?  🙂
 

Lenke til kommentar
16 hours ago, Woff said:

Og da har du ikke engang VURDERT to stk SVS SB-4000???   🙂 De vil jeg jo absolutt anbefale da! 🙂
God bedring ja! (Du bør seriøst tenke på at du neppe lever mer enn denne ene gangen ja, hvis du blir gjenfødt så blir det gjerne som en katt?  🙂
 

Det blir nok overkill med pb4000 i det lille rommet mitt. Da har jeg mer tro på flere små som en også kan stable for line array innimellom.

IMG20240120202727.thumb.jpg.cb3676b7e6d57a2a420a797e1023dfec.jpg

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
AveMORphine skrev (10 timer siden):

Det blir nok overkill med pb4000 i det lille rommet mitt.

Overkill? Jeg har en SVS PB16 Ultra og en SVS SB-4000 i min lille hule her.. Og arealet er vel 20-25 kvadrat.. Og i tillegg altså 13 forskjellige Arendal 1723 kasser.. FORDELEN er jo at jeg slipper å fyre midtvinters, her må jeg bruke varmepumpa på avkjøling.. 🙂
(Forøvrig har Lillehammer kino også en SVS PB16 Ultra i "lyd-salen" sin!)
Jeg har enda ikke opplevd overkill her da alt er justert av forsterkeren til å spille brukbart.
Men har nå seriøse plass-problemer, nei, det er IKKE plass til flere subwoofere!  🙂

Lenke til kommentar

Da har jeg kommet hjem og helsen er "tatt hånd om" (blir fulgt opp tett).

En time etter at jeg kom jeg sendte jeg melding til hifihub om at jeg nå kunne ta imot forsterker. Klokken var 21.30. Klokken 22.30 var amp + selger her og bar inn og hjalp til. DETTE kaller jeg ekstremt god service! Takker og bukker Øystein @ hifihub

IMG20240130233313.thumb.jpg.3167248cd83891946402ad145a66dcb4.jpg

Ja Marantz bryr seg om opplevelsen kunden får når de pakker ut...

IMG20240130233401.thumb.jpg.b507d9863fa2e9e2cba023ffd3093cb6.jpg

IMG20240130233503.thumb.jpg.f8e20657ae7a3001a6348f897936d3ea.jpg

IMG20240130233702.thumb.jpg.5b3919e35b7281e4499b20b58b9d6405.jpg

 

På den aannen side så ble det atter en gang endring i oppsettet. Denne ganger som følge av at selger av system audio 1130+1105 og avx ikke klarte å sende de. Så da må det bli noe annet og da gidder jeg ikke mer halv-veis løsninger. Har lagt inn bud på ett sett audiophysic Spark som ligger ute på finn. De blir da surround htt med Patos Basic 100 som rear surround inntil videre (blir Audiophysic Step når jeg kommer over ett par på brukten). Bakre høydehøytalere dropper jeg inntil videre. Kommer jeg over ett sett med System Audio Saxo 1 ell til en fornuftig pris så blir det nok kjøpt (slik at de da 4 høydehøytalerene blir like).

Flere subwoofere blir satt på vent inntil videre. Jeg må pusse opp og gjøre om på rommets utforming før jeg dykker dypere ned i "the rabbit hole" nå.

"Bakhøytalerene" jeg har lagt inn bud på (side bak).

071_418807036.thumb.jpg.00c9fe31de2edcc9e0ad0fe5c08940ad.jpg

 

 

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar

Håper jeg får noe nytt snart også, men det drøyer vel, Hegel jeg kikket litt på har allerede gått ut av produksjon.

Men kanskje det blir noen nye surround høytalere eller Dac snart.

Har nedgradert fra Tidal HiFi plus til Tidal HiFi..

Jeg har så lite ting som støtter Tidal HiFi plus korrekt, ikke Ifi Zen heller, og ikke Solo eller Dragonfly fra mobil heller uten glitcher og bugs.

Så bedre med Tidal HiFi som er cd kvalitet, så får jeg heller se an om jeg får noe med ekte Tidal connect.

Penger spart med Tidal HiFi abbonemang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Trivelig gjeng de på HifiHub. Var å gjorde en jobb for de i Villaen før de åpnet, pluss et besøk i åpningshelgen 😃

Det kan dessverre virke som at vi en kort periode skal flytte et sted uten plass til noe høyttalere. (Evt kanskje på soverommet? :p Vurderer å gå tilbake til et par ordentlige hodetelefoner da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Sydvest said:

Trivelig gjeng de på HifiHub. Var å gjorde en jobb for de i Villaen før de åpnet, pluss et besøk i åpningshelgen 😃

Det kan dessverre virke som at vi en kort periode skal flytte et sted uten plass til noe høyttalere. (Evt kanskje på soverommet? :p Vurderer å gå tilbake til et par ordentlige hodetelefoner da.

Tungsten

Les litt rundt om de ;)

https://www.modhouseaudio.com/tungsten/tungsten

Lenke til kommentar
Sydvest skrev (23 timer siden):

I svarten... Ligger et par Rubicon 2 ute på Finn nå i riktig farge . . .

Hvor hull i hodet er det å kjøpe nytt før man rekker å selge gammelt? Blir ikke store prisforskjellen rent økonomisk nemlig.

det er ganske mye rimelig ny hifi på finn fortiden , virker som økonominen presser enden folk fortiden så da er vell dyr hifi det første som ryker 

Lenke til kommentar
15 minutes ago, Sydvest said:

Har du noe effekttrinn koblet til?

Ja for øyeblikket er Densen ampen som står rett under satt opp til å drive frontene (160Wx2 ekte watt), en Icepower 1000ASP basert stereo amp til å drive bakhøytalerene og en amp med Hypex UCD180HG moduler til å drive høydehøytalere. Men har ikke fått alle htt enda. Posten har rota med System Audio høydehøytalerene (ligger på ett postkontor 5 mil unna meg) og AP Spark har ikke blitt sendt enda (fra Trøndelag - så antar at det er noe vær relatert).

Marantz er satt i preamp modus (slutt-trinnene er avslått).

Det synes ikke på bildet men Densen displayet viser en stor P helt til høyre i display. Det er en egen input på integrerte (og B200. 230,250 etc preampene til Densen) som bypasser volum kontrollen og gjør ampen om til en effektforsterker.

I tillegg er det slik at input selection virker selv når den står i P modus. Slik at jeg har koblet Tape Out fra Densen inn på Marantz også slik at jeg får brukt alle de analoge inputene på Densen (har bl.a. en god RIAA i den).

En liten strek i regningen mtp Marantz er at den ikke er ROON Certified enda, så jeg får ikke spilt av og kontrollert direkte fra ROON appen. Men så langt har jeg kjørt med ROON via Digital input modden jeg gjorde på Densen B440 CDP`n og kjører det dermed via Densen integrerte sin tape out opp til Marantz`n for å kjøre med dens bass-management.

Blir endel testing fremover for å se hva som blir den beste løsningen til slutt. Jeg vet at RIAA`en i Marantz`n også er respektabel så vi får teste litt etterhvert.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...