Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

får ikke penger fra nav.


Anbefalte innlegg

Jeg sliter veldig mye nå med å betale for meg. Er på grunn av atter jeg mistet AAP så fikk kranglet til meg noe tusen lapper så gikk det en mmd  til fikk jeg noe mer, så har det tatt brått slutt igjen står her uten mat penger uten å kunne betale regninger. Begynner å bli rimelig lei nå. Er så at jeg nesten har lyst å sprenge NAV i fillebitter,eller tvinge en ansatt der til å ta ut penger til meg fra sin egen lomme. Må gjøre noe snart uten tvil dette går meg nå på nervene har fått nok. Har lyst å saksøke dem for rasistisk forskjellsbehandling av etniske norske som trenger hjelp. Er merkelig at jeg som har blitt alvorlig dårlig ikke skal få noe, Mens mine naboer lenger bort i gata her får både bil og penger leilighet fra NAV uten spørsmål.



Anonymous poster hash: 1bab5...07b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg sliter veldig mye nå med å betale for meg. Er på grunn av atter jeg mistet AAP så fikk kranglet til meg noe tusen lapper så gikk det en mmd  til fikk jeg noe mer, så har det tatt brått slutt igjen står her uten mat penger uten å kunne betale regninger. Begynner å bli rimelig lei nå. Er så at jeg nesten har lyst å sprenge NAV i fillebitter,eller tvinge en ansatt der til å ta ut penger til meg fra sin egen lomme. Må gjøre noe snart uten tvil dette går meg nå på nervene har fått nok. Har lyst å saksøke dem for rasistisk forskjellsbehandling av etniske norske som trenger hjelp. Er merkelig at jeg som har blitt alvorlig dårlig ikke skal få noe, Mens mine naboer lenger bort i gata her får både bil og penger leilighet fra NAV uten spørsmål.

 

Anonymous poster hash: 1bab5...07b

 

Sosialstønad eller jobb høres ut som løsningen for deg. Anbefaler deg å ikke være sur på NAV, du har flaks som bor i ett land der du i det hele tatt har mulighet for å få trygd. Får du ikke AAP så er du tydeligvis ikke kvalifisert for det, da er sosialstønad siste løsning. Vær fornøyd med at du har den muligheten.

 

Anonymous poster hash: 01c5b...8a4

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Sosialstønad eller jobb høres ut som løsningen for deg. Anbefaler deg å ikke være sur på NAV, du har flaks som bor i ett land der du i det hele tatt har mulighet for å få trygd. Får du ikke AAP så er du tydeligvis ikke kvalifisert for det, da er sosialstønad siste løsning. Vær fornøyd med at du har den muligheten.

 

Anonymous poster hash: 01c5b...8a4

 

Nå hva det mange som mistet denne AAP, jeg er kronisk syk pluss en stor skade på rygg, Kronisk syk gjør sånn at jeg m ha opp til 18 timers søvn. Søkte sosial fikk heller ikke det. Men det burde ikke være så stor forskjell behandling i norge som det er nå. Nav jobber imot legen min også Ullevål sykehus. Noe som for meg til å sprekke snart.

 

Anonymous poster hash: 1bab5...07b

Lenke til kommentar

Nav systemet fungerer slik at de har sine retningslinjer å følge. Du får det du har krav på om du søker på det. Har du ikke krav på det, får du ikke. Det er nøyaktig så enkelt. Jeg har selv vært Nav klient av og på iløpet av de siste 8 årene i en storby, og har aldri hatt problemer, sålenge jeg følger deres vilkår og reglement. Meget enkelt faktisk. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Nav systemet fungerer slik at de har sine retningslinjer å følge. Du får det du har krav på om du søker på det. Har du ikke krav på det, får du ikke. Det er nøyaktig så enkelt. Jeg har selv vært Nav klient av og på iløpet av de siste 8 årene i en storby, og har aldri hatt problemer, sålenge jeg følger deres vilkår og reglement. Meget enkelt faktisk

Jeg følger alle retningslinjer dem har er vel det eneste jeg har fritak fra er å bli med på aktiviteter. på grunn av sykdommen, Også hva rat er jeg plutselig mistet den sosial støtten jeg fikk til slutt etter AAP. NÅr jeg ringer nav eer det ingen som vet noe heller ingen som kan svare på noe, dem sier at saksbehandler skal ringe meg i morgen dag inn og ut går ingen ringer jeg ringer var dag nå. Men får verken penger eller svar på noe heller ingen hjelp til noe. Dem bare stoppet all utbetalinger uten forvarsel. Så dette er ubegripelig for meg. 

 

Anonymous poster hash: 1bab5...07b

Lenke til kommentar

 

Jeg følger alle retningslinjer dem har er vel det eneste jeg har fritak fra er å bli med på aktiviteter. på grunn av sykdommen, Også hva rat er jeg plutselig mistet den sosial støtten jeg fikk til slutt etter AAP. NÅr jeg ringer nav eer det ingen som vet noe heller ingen som kan svare på noe, dem sier at saksbehandler skal ringe meg i morgen dag inn og ut går ingen ringer jeg ringer var dag nå. Men får verken penger eller svar på noe heller ingen hjelp til noe. Dem bare stoppet all utbetalinger uten forvarsel. Så dette er ubegripelig for meg. 

 

Anonymous poster hash: 1bab5...07b

 

 

Står også da i vedtaket ditt at det er NAV som bestemmer hva som er gyldig fravær, og at sykemelding / legeerklæring ikke nødvendigvis er godt nok. Det betyr med andre ord at noe fritak har du ikke, dette er det nav som bestemmer. Om dem mener du er frisk nok til tilrettelagt aktivitet noen timer i uken, så er det det du må forholde deg til. 

 

Om du er så syk at du ikke klarer å stå opp av sengen på morgenen, søker du ufør. Om du virkelig er syk og ikke bare er lat eller synes synd på deg selv, får du dette innvilget relativt fort med null problemer. 

 

Beklager om jeg er litt brysk i skrivemåten, men det er faktisk så enkelt. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Står også da i vedtaket ditt at det er NAV som bestemmer hva som er gyldig fravær, og at sykemelding / legeerklæring ikke nødvendigvis er godt nok. Det betyr med andre ord at noe fritak har du ikke, dette er det nav som bestemmer. Om dem mener du er frisk nok til tilrettelagt aktivitet noen timer i uken, så er det det du må forholde deg til. 

 

Om du er så syk at du ikke klarer å stå opp av sengen på morgenen, søker du ufør. Om du virkelig er syk og ikke bare er lat eller synes synd på deg selv, får du dette innvilget relativt fort med null problemer. 

 

Beklager om jeg er litt brysk i skrivemåten, men det er faktisk så enkelt. 

Nå er det så at jeg er nokså dårlig å klare ikke mer en par timer oppe må planlegge tur på butikken som ligger bare 500 meter fra meg. Når jeg da kommer hjem igjen så er jeg helt utslitt også ryggen tåler ikke så mye den har blitt mye dårligere nå, bildene jeg tok på ryggen nå var ikke lovende, så latt er jeg ikke. Har dere i byggebranskjen i mange år har jobbet siden liten guttunge så jobbe har aldri vert et problem sto opp kl 5 kvar da hva på jobb til kl 7. Men nå klare jeg ikke å holde meg våken lenger når jeg står opp så går det ikke mer en time så sover jeg mellom 5 til 6 timer. våken noen timer før jeg er utslitt igjen å må sove. Leger har prøvd å søke ufør men kommer ikke igjennom NAV dem heller. Så føler jo egentlig at vi blir forskjell behandlet i systemet til NAV

 

Anonymous poster hash: 1bab5...07b

Lenke til kommentar

 

Jeg følger alle retningslinjer dem har er vel det eneste jeg har fritak fra er å bli med på aktiviteter. på grunn av sykdommen, Også hva rat er jeg plutselig mistet den sosial støtten jeg fikk til slutt etter AAP. NÅr jeg ringer nav eer det ingen som vet noe heller ingen som kan svare på noe, dem sier at saksbehandler skal ringe meg i morgen dag inn og ut går ingen ringer jeg ringer var dag nå. Men får verken penger eller svar på noe heller ingen hjelp til noe. Dem bare stoppet all utbetalinger uten forvarsel. Så dette er ubegripelig for meg. 

 

Anonymous poster hash: 1bab5...07b

 

Hvilken diagnose er det snakk om, har du fått legeerklæring på denne diagnosen og at du er for syk til å jobbe? Jeg har liten tro på at de avsluttet AAP utbetalingene uten forvarsel. 

 

Jeg går selv på AAP for forskjellige kroniske diagnoser, aldri opplevd et stort problem. Så lenge jeg har dokumentasjonen fra legene på plass og holder NAV oppdatert på min medisinske situasjon så opplever jeg null problemer. Det kreves selvfølgelig at jeg er kvalifisert til å få denne ytelsen.

 

Forresten denne nedlatende holdningen din til innvandrere får deg til å se ut som et rasshøl, anbefaler deg å holde det for deg selv.

 

 

 

Anonymous poster hash: 01c5b...8a4

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Hvilken diagnose er det snakk om, har du fått legeerklæring på denne diagnosen og at du er for syk til å jobbe? Jeg har liten tro på at de avsluttet AAP utbetalingene uten forvarsel. 

 

Jeg går selv på AAP for forskjellige kroniske diagnoser, aldri opplevd et stort problem. Så lenge jeg har dokumentasjonen fra legene på plass og holder NAV oppdatert på min medisinske situasjon så opplever jeg null problemer. Det kreves selvfølgelig at jeg er kvalifisert til å få denne ytelsen.

 

Forresten denne nedlatende holdningen din til innvandrere får deg til å se ut som et rasshøl, anbefaler deg å holde det for deg selv.

 

 

 

Anonymous poster hash: 01c5b...8a4

 

dødlig kreft ikke godtatt ms ikke godtatt veldig høy lever verdier ikke godttatt høye lever verdier kommer ikke av alkohol da jeg ikke drikker. Så jo kan si det er en vis forskjell behandling når mine naboer ikke jobber aldri skal gjøre det og får full utbetalinger pluss dekket hus.

 

Anonymous poster hash: 1bab5...07b

Lenke til kommentar

 

dødlig kreft ikke godtatt ms ikke godtatt veldig høy lever verdier ikke godttatt høye lever verdier kommer ikke av alkohol da jeg ikke drikker. Så jo kan si det er en vis forskjell behandling når mine naboer ikke jobber aldri skal gjøre det og får full utbetalinger pluss dekket hus.

 

Anonymous poster hash: 1bab5...07b

 

Om det er sånn at du har dødelig kreft, ms, høye lever verdier og du ikke får aap eller uføre så har du ikke levert riktig dokumentasjon. 

 

Om det virkelig er som du sier så anbefaler jeg deg å oppsøke media.

 

Anonymous poster hash: 01c5b...8a4

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Om det er sånn at du har dødelig kreft, ms, høye lever verdier og du ikke får aap eller uføre så har du ikke levert riktig dokumentasjon. 

 

Om det virkelig er som du sier så anbefaler jeg deg å oppsøke media.

 

Anonymous poster hash: 01c5b...8a4

 

Hvilken dukumentasjon dette er leger og sykehus som levere og ikke jeg. Jeg har nok med behandlingen å prøve holde meg opp på beina. Hadde tenkt å oppsøke media angående saken men vil helst ikke stå ute med media med full navn og bilde.. Jeg mener at alle som er og blitt syk eller ikke kan jobbe har krav på penger fra NAV uansett. Jeg føler nå at jeg ikke har noe mer energi til å ringe mer til NAV krangle med dem kvar dag. Møkk lei hele greia. 

 

Anonymous poster hash: 1bab5...07b

Lenke til kommentar

Hvis det stemmer at du er så syk som du påstår du er, så får du hjelp om du ber om det. Begynn hos fastlegen din, og få vedkommende til å kontakte nav ang. søknad om ufør. Det er faktisk ikke mer komplisert enn det. Det å gå inn døra på nav og si "jeg er syk og jeg trenger penger" fungerer ikke lenger, og det er helt fantastisk bra, for det er tross alt våre skattepenger dere får utlevert. Krav til dokumentasjon, kartlegging, tilrettelegging og i det hele tatt er krav som absolutt må være på plass. 

 

Se slik på det.. De som har mistet både armer og bein (bokstavelig talt) og har downs syndrom KAN jobbe. Det handler om tilrettelegging, og det handler om å bli kvitt den der forbanna "jeg er for syk" instillingen som egoistiske og naive mennesker som du har. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Hvis det stemmer at du er så syk som du påstår du er, så får du hjelp om du ber om det. Begynn hos fastlegen din, og få vedkommende til å kontakte nav ang. søknad om ufør. Det er faktisk ikke mer komplisert enn det. Det å gå inn døra på nav og si "jeg er syk og jeg trenger penger" fungerer ikke lenger, og det er helt fantastisk bra, for det er tross alt våre skattepenger dere får utlevert. Krav til dokumentasjon, kartlegging, tilrettelegging og i det hele tatt er krav som absolutt må være på plass. 

 

Se slik på det.. De som har mistet både armer og bein (bokstavelig talt) og har downs syndrom KAN jobbe. Det handler om tilrettelegging, og det handler om å bli kvitt den der forbanna "jeg er for syk" instillingen som egoistiske og naive mennesker som du har. 

Nå har legen skrevet til NAV flere ganger også sykehus. Jeg skal inn på torsdag og skal høre litt med dem da hva dem sier.  Når det er sakt så kan jeg ikke bli kvitt den forbanna sykdommen som jeg har den går bare en vei. Men klart for den innstillingen og egoistike naiv som meg må jo skjønne at det er bare ut å jobbe ingen problem.

 

Lurer på hvilken arbeidsgiver som vil ha en person som er tre ganger i uke for cellegift og som er kvalm og dårlig dagen lang,og det kan du like så være dagen er på. Ja si meg det finn en slik arbeidsgiver du så skal jeg ta jobben i dag en som ikke er så nøye at en dukker opp eller ikke.

 

 

 

Anonymous poster hash: 1bab5...07b

Lenke til kommentar

 

Om det er sånn at du har dødelig kreft, ms, høye lever verdier og du ikke får aap eller uføre så har du ikke levert riktig dokumentasjon. 

 

Om det virkelig er som du sier så anbefaler jeg deg å oppsøke media.

 

Anonymous poster hash: 01c5b...8a4

 

 

Selv om man har det stenger NAV av kranen etter tre år om man ikke er ferdig utredet. Så brutalt og menneskefiendtlig har det blitt under Solberg-regimet.

Lenke til kommentar

 

Sosialstønad eller jobb høres ut som løsningen for deg. Anbefaler deg å ikke være sur på NAV, du har flaks som bor i ett land der du i det hele tatt har mulighet for å få trygd. Får du ikke AAP så er du tydeligvis ikke kvalifisert for det, da er sosialstønad siste løsning. Vær fornøyd med at du har den muligheten.

 

Anonymous poster hash: 01c5b...8a4

 

 

Sosialstønad er ikke trygd! De fleste land i verden har "fattigkasser" hvor de deler ut "handsout" og det er NØYAKTIG hva sosialhjelp er. Det er "handouts" som man får etter behov. Du sier han skal være glad for å få trygd men poenger er at han får jo ikke det! Sosialhjelp er ikke trygd, det er ikke en del av velferdsstaten en gang. Sosialhjelp fantes før vi fikk velfersdsstat og folketrygd og er en videreføring av den gamle fattigkassen.

Men du har rett i en ting: og det er at han ikke skal være sint på NAV. De gjør bare jobben sin og har ikke noe valg. De han må være sinte på er politikerne som har vedtatt disse umenneskelige innstramningene som gjør at syke mennesker med loven i hånd nektes tilgang til velferdsstaten. Dette er radikalt nytt og har slått til for fullt under Soøberg-regjeringen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Står også da i vedtaket ditt at det er NAV som bestemmer hva som er gyldig fravær, og at sykemelding / legeerklæring ikke nødvendigvis er godt nok. Det betyr med andre ord at noe fritak har du ikke, dette er det nav som bestemmer. Om dem mener du er frisk nok til tilrettelagt aktivitet noen timer i uken, så er det det du må forholde deg til. 

 

Om du er så syk at du ikke klarer å stå opp av sengen på morgenen, søker du ufør. Om du virkelig er syk og ikke bare er lat eller synes synd på deg selv, får du dette innvilget relativt fort med null problemer. 

 

Beklager om jeg er litt brysk i skrivemåten, men det er faktisk så enkelt. 

Er noe riv ruskende galt at noen kontor rotter skal overstyre leger osv. "De bestemmer hva som er gyldig fravær" Jøss, det var voldsomt til arrogant de var da. Med en sosionom utdannelse..

 

Sikkert ikke så lett når man sliter med andre ting i livet, og i tillegg slite med byråkratiet.

 

Må få fjernet mye av byråkratiet fra velferds systemet. Folk tar jo heller livet av seg enn og orke og gå i en evig ond sirkel.

 

En måned siden tok bekjent nr 8 livet av seg. Er bare i 30årene og folk tar livet av seg som fluer rundt meg.

Og det er gjerne folk som har vært i NAV systemet i en del år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi får være glad som slipper å ha noe med staten\nav og kommunen å gjøre.

Handler kun å spare penger, vi blosser i folk som tjener dårlig eller blir syke, er jo rikeste som skal ha det bra.

 

Ikke uvanlig arbeidsgiver dekker ansatte med gullkort til legekontoret.

Men folk som ikke har jobb har heller ikke mulighet å betale.

Men slik er jo livet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...