Jump to content
steinjarle

Ble lei av å vente på Tesla – laget sin egen Tesla-pickup

Recommended Posts

Det er IKKE en pickup, det er en UTE

A ute, originally an abbreviation for "utility" or "coupé utility", is a term used in Australia and New Zealand to describe vehicles with a tray behind the passenger compartment, that can be driven with a regular driver's license. Wikipedia

• Like 1

Det er IKKE en pickup, det er en UTE

Men det står jo: In the 21st century, the term has become more broadly used, for any vehicle with a cargo tray at the rear (which would be called a pickup truck in other countries)

• Like 2

Men det står jo: In the 21st century, the term has become more broadly used, for any vehicle with a cargo tray at the rear (which would be called a pickup truck in other countries)

Ja jeg så den, men en sparkesykkel er ikke en sykkel

• Like 2

Crazy å kjøpe en helt ny bil også modifisere den..

En av grunnene til at Simone Giertz ikke har tid å vente på Tesla/Elon Musk er at hun er utsatt for hjernesvulst.

Den er operert bort, og hun skal nå være helt frisk igjen.

• Like 2

"Giertz, som opprinnelig er svensk"

Hun er nok fortsatt er svensk. alltså, hun er ikke Amerikansk statsborger, hun har bare greencard for å bo og jobbe der men har kvar sitt svenske statsborgerskap.

• Like 5

Trudde teslaer var bare aluminium jeg ,men ser jo på gnistregnet på thumbnailen at det ikke er tilfelle :p

Hun sier at hun valgte Model 3 siden den hadde stål som var enklere å arbeide med enn S/X som har aluminium.

Stemmer, den ble operert bort. Og senere ble det oppdaget at den hadde begynt å gro og vokse igjen. 

Hun gikk så gjennom strålebehandling som forhåpentligvis skal ha tatt knekken på den.

Men det gjør jo noe med en person å gå gjennom slikt, en får en ny forståelse på at plutselig livet kan det være over, og det kan bli veldig ukomfortabelt å vente og håpe på at ting skal skje/komme. 

Slik hun sier selv; "..and if the thing you want doesn't exist yet, you step up and make your own".

Uansett, jeg synes at denne artikkelen til Tek.no burde inneholdt noe mer om Simone Giertz, enn å kun ha fokusert det til å bli nok en Tesla artikkel. 

• Like 5

Uansett, jeg synes at denne artikkelen til Tek.no burde inneholdt noe mer om Simone Giertz, enn å kun ha fokusert det til å bli nok en Tesla artikkel. 

Enig der. Hun er en av mine favoritt youtubere :-)
  • Like 2

Har aldri skjønt poenget med pickup. Hvor ofte trenger man egentlig et lasteplan?

Gi meg heller baksete, stort bagasjerom og hengerfeste.

Har aldri skjønt poenget med pickup. Hvor ofte trenger man egentlig et lasteplan?

Pickup har alle 3

• Like 2

Crazy å kjøpe en helt ny bil også modifisere den..

En av grunnene til at Simone Giertz ikke har tid å vente på Tesla/Elon Musk er at hun er utsatt for hjernesvulst.

Borte er den ikke. Rett skal være rett...

Har det noen gang slått deg at folk har ulike behov?

Hvor ofte trenger de fleste baksete? Stå ved E6 og tell hvor stor andel personbiler som har flere enn 2 mennesker. Sjekk hvor mange som drar henger samtidig ?