Gå til innhold

Gets nye dekoder skulle egentlig komme i mars. Nå er den like rundt hjørnet


Anbefalte innlegg

Har "testet" denne siden den kom....fått 1 mail om tilbakemelding ila. den perioden...med en link som sendt meg til en webside som ikke virket :D

 

Men Get har vel fått noe data fra bruken antar jeg ...o.O

 

 

edit: re. apper....fikk melding om for lite lagringplass når jeg prøvde å installere 2 apper....så hvis det er alt man får så er det ikke veldig brukbart i praksis  :/

 

Hvilke apper har du på den? Jeg har Youtube, Viaplay, NRK og Spotify, og har ikke fått noen beskjed om plassmangel nemlig. Har vel rundt 390 timer opptak også av de 500 timene som er tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk denne i går. Koblet til med nettverkskabel på 300 Mbit linje. Kan se serier, film og TV-arkiv, men prøver jeg å se direkte TV får jeg kun beskjed om "Svakt signal". Noen andre som har hatt samme problem? Foreløpig holder jeg meg til Apple TV som virker veldig bra.

 

Hm, hvis du får svakt signal meldingen med nettverkskabel koblet direkte i fibersentral (ikke via ekstern router eller switch pga krypteringen) så hadde jeg kontaktet kundeservice slik at de kan melde ifra til utviklerne.

Lenke til kommentar

Bortkasta penger.

Bare kjøp en Apple TV, fungerer strålende.

Gav en til mine foreldre, og der kan de også gjøre opptak da det er inkludert i abonnementet via borettslaget.

 

Opptak kan du gjøre på boksen også, Apple TV har absolutt sine fordeler, men personlig foretrekker jeg Android systemet da det støtter Chromecast.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hm, hvis du får svakt signal meldingen med nettverkskabel koblet direkte i fibersentral (ikke via ekstern router eller switch pga krypteringen) så hadde jeg kontaktet kundeservice slik at de kan melde ifra til utviklerne.

Se der ja. Du ga meg mer svar enn det Kundeservice hos Get kunne. De sendte den videre hvor jeg kan forvente svar om 3 dager. Siden jeg har modemet mitt i bridge modus, så betyr det da at jeg ikke kan benytte denne nye Get boxen? Kjører egen router og switch (Unifi) i bakkant av modemet.  

Endret av Ezekuel
Lenke til kommentar

 

Har "testet" denne siden den kom....fått 1 mail om tilbakemelding ila. den perioden...med en link som sendt meg til en webside som ikke virket :D

 

Men Get har vel fått noe data fra bruken antar jeg ...o.O

 

 

edit: re. apper....fikk melding om for lite lagringplass når jeg prøvde å installere 2 apper....så hvis det er alt man får så er det ikke veldig brukbart i praksis  :/

 

Hvilke apper har du på den? Jeg har Youtube, Viaplay, NRK og Spotify, og har ikke fått noen beskjed om plassmangel nemlig. Har vel rundt 390 timer opptak også av de 500 timene som er tilgjengelig.

Har de som kom innstallert...har lagt inn tidal og switch...og da er det fullt :/

Lenke til kommentar

Jeg har ingen planer om å blande inn android (google) i tv tittingen min. Borettslaget mitt har en avtale med get så det er leverandøren som kan gjøre som de vil med 90 kunder her. Heldighvis fikk vi gjennomslag for å kunne velge bort tv pakke og få en 500mbit linje inkludert i husleien (istedet for 50mbit + start pakke). Dermed står jeg fri til å benytte appen fra TV løsningen jeg har på hytta. Der bruker jeg dekoder (da mobil-data fort blir dyrt) og i by blir det nettbasert tv (med hytte-tv appen).

 

Ser jo ikke ut til at jeg mister "live-TV" anyways da det virker som om denne boksen benytter nettbasert tv med forsinkelsen som følger med. Hvorfor skal jeg da ha en tuner?

 

Latterlig av GET dette her imo.

 

Edit: HBO nordic er ubrukelig uansett hva man ser det på. Bilde "kvaliteten" er jo helt latterlig dårlig uansett om en bruker HBO sin egen app eller via apple-tv, getboks, shield-tv 4k etc. I praksis er det imo verdens dårligste lydbok abonnement.

Endret av AveMORphine
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hm, hvis du får svakt signal meldingen med nettverkskabel koblet direkte i fibersentral (ikke via ekstern router eller switch pga krypteringen) så hadde jeg kontaktet kundeservice slik at de kan melde ifra til utviklerne.

Se der ja. Du ga meg mer svar enn det Kundeservice hos Get kunne. De sendte den videre hvor jeg kan forvente svar om 3 dager. Siden jeg har modemet mitt i bridge modus, så betyr det da at jeg ikke kan benytte denne nye Get boxen? Kjører egen router og switch (Unifi) i bakkant av modemet.  

Da skal det ikke være noe problem fra din side :-) Du kan jo prøve å koble den opp mot wifi bare for å se om det skjer noe annerledes da.

Lenke til kommentar

Ved å trykke på ‘OK’ og så ‘Innstillinger’ i menyen som dukker opp, kan man under menyvalget ‘Flere lydspor’ velge språk. For tiden er valgene for DisneyXD

• norsk (48kHz)

og

• norsk (48kHz)

...

- Logikken for språkvalg ligger med andre inne så da er det vel bare å håpe at Get får ut fingeren og gir oss mulighet til å velge språk.

 

 

Ah. Se der, ja. Veldig klønete plassering av valget, ettersom det er innstilinger for mye annet rart der også, men det funker i hvert fall.

Lenke til kommentar

 

Må sikkert laste den ned som .APK fil å installere :-)

Det gjorde jeg med Apple Music. Gikk fint, men appen lite brukervennlig uten mulighet til å sveipe på en skjerm :(

Ja det tenkte jeg ikke på, trodde den kanskje hadde noe form for "kontroll" støtte. Har du prøvd med Get appen for å se om samme problem er der?

Lenke til kommentar

Pilot og Beta?

 

Jeg er ikke noe pilot eller beta tester. Jeg har fått en boks i posten fra Tafjord fordi de har byttet ut Altibox med Get. Hvis boksen ikke ferdig hvorfor sende den til meg? Jeg er ikke interessert i å teste noen produkter som ikke er ferdig utviklet for noen leverandører, heller ikke for Get.

 

Jeg har den 4. boksen fra venstre: https://www.get.no/v3/kundeservice/fiks-det-selv/oppkoblingshjelp#137179

 

Hvis jeg skulle vært forbannet på Tafjord i stedet for Get så ok, da er jeg forbannet på de også.

Hør, hør! Tror de fleste som er fornøyd med dette rælet her har vært get kunder før. Vi som ble tvunget fra Altibox (som fungerte sømløst) over til Get, har ikke hatt en god opplevelse i det hele tatt! Jeg visste heller ikke at jeg har vært forsøkskanin før jeg leste denne artikkelen. Det er nok like mye Tafjord sin feil, som Get. Forhåpentligvis blir ting bedre. Hvis ikke, så står jeg uansett allerede på venteliste til Nordvestnett/altibox og venter på utbyggingen skal komme hit.

 

Vanvittig mange feil og mangler med denne boksen. Men om det er et uferdig produkt, så sier det seg selv - men gi meg for f.. beskjed i det minste.

 

En ting som irriterer meg grenseløst, som ikke har med selve boksen å gjøre, men Get i seg selv, er arkivet. Get har mye mye mindre linsenser og har lite utvalg og kortere frister. Så på en serie i Nat Geo appen som plutselig bare forsvant da jeg var midt i serien. Kontaktet både Get og Nat Geo Norge. Get svarte ikke, Nat Geo beklaget og kunne fortelle meg at Get kun hadde kjøpt rettigheter for en liten begrenset periode... Skjønner at de fleste gjør dette, men med manglende respons og all frustrasjon over å ha måttet slite med noe jeg nå skjønner er en beta, har gjort overgangen utelukkende negativ!

Lenke til kommentar

 

Svakt Signal er nytt for meg. Rart mtp. hastigheten din og kablet tilkobling.

Det skjer daglig. Selv med 500 kablet linje. Bare å slå av og på boksen så funker det igien. Samme med lyden. Når den forsvinner trenger du bare å skifte kanal. The best a man can Get

Regner med at du har den siste oppdateringen til som Get har sluppet til dekoderen, det løste ihvertfall MYE "omstart problemer" for meg :-)

Lenke til kommentar

Det handler ikke om at funksjonene ligger der, men at det bare er jeg som ikke forstår boksen. Formulerte meg upresist. Get har laget et elendig produkt. Vi betaler full pris for et beta-produkt. Før hadde vi Altibox og alt fungerte bra. Tåpelig å syte fordi det SKAL KOMME software-oppdateringer som gjør søppel til gull? OK. Da har jeg misforstått.

Så du forstår ikke boksen og da er det ett elendig produkt... Ja, det bekrefter jo bare at de fleste problem folk har med teknologi er brukerfeil?

Og ja.. Det er en boks som ikke er klar enda som er under test.. Dvs man bør forvente problem. Så da må de få kjangs å oppdatere før man syter som en unge

Endret av iPhoneXs
Lenke til kommentar

Så du forstår ikke boksen og da er det ett elendig produkt... Ja, det bekrefter jo bare at de fleste problem folk har med teknologi er brukerfeil

Og ja.. Det er en boks som ikke er klar enda som er under test.. Dvs man bør forvente problem. Så da må de få kjangs å oppdatere før man syter som en unge

 

Jeg tror vel mye av grunnen til at folk er misfornøyde skyldes mer enn at boksen ikke fungerer 100% under en testperiode. Det hadde forsåvidt vært helt greit, dersom de faktisk kommuniserte dette til og med kundene sine. Men Get er notorisk fraværende på alt av sosiale medier og annet som kan gi de en negativ tilbakemelding. Det har så vidt meg bekjent heller ikke kommet noe særlig info om forventede oppdateringer og estimater til kundene direkte. Get gir fullstendig blanke i kundetilfredshet, og det har de gjort så lenge jeg kan huske, siden de het UPC for 20 år siden.

 

Selv i en testperiode bør et nytt produkt kunne fremstå som bedre enn det det skal erstatte. Ihvertfall når det slippes ut til sluttkunder. Det ser ikke ut til å gjelde her.

Endret av XmasB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...