Gå til innhold

Gets nye dekoder skulle egentlig komme i mars. Nå er den like rundt hjørnet


Anbefalte innlegg

Jeg tror vel mye av grunnen til at folk er misfornøyde skyldes mer enn at boksen ikke fungerer 100% under en testperiode. Det hadde forsåvidt vært helt greit, dersom de faktisk kommuniserte dette til og med kundene sine. Men Get er notorisk fraværende på alt av sosiale medier og annet som kan gi de en negativ tilbakemelding. Det har så vidt meg bekjent heller ikke kommet noe særlig info om forventede oppdateringer og estimater til kundene direkte. Get gir fullstendig blanke i kundetilfredshet, og det har de gjort så lenge jeg kan huske, siden de het UPC for 20 år siden.

 

Selv i en testperiode bør et nytt produkt kunne fremstå som bedre enn det det skal erstatte. Ihvertfall når det slippes ut til sluttkunder. Det ser ikke ut til å gjelde her.

At noe ikke fungerer 100% under en TESTPERIODE er da helt 100% logisk.. Derfor man bruker ordet TEST... Sier jo seg selv.

De får jo feillogg etc fra boksen så det har de nok god kontroll på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kom en oppdatering i dag. Hva inneholdt den annet enn Netflix?

Ingen forandring i oppløsning/frekvens innstilling, bluetooth adm. til headset etc

Glemte å sjekke 5.1 lyd. 

Noen som har testet skikkelig?

 

Ikke testet skikkelig men fortsatt ræva bildekvalitet, selv på Netflix i 4K HDR. Håper virkelig Get gjør noe med dette.

Lenke til kommentar

- Bildekvaliteten er bedre synes jeg. Så Norge - England på TV2, og mener det har begynt å nærme seg noe.

- Når en starter TV2, så var kampen 40-50 sekund forsinket i forhold til RiksTV foreks. En kan spole litt fremover etter en har startet kanalen, men klarer å begrense forsinkelse til maks 20 sek. (bufrer en stund når en spoler til live tid)
- Min receiver viser PCM surround når jeg har "surroundlyd" til på/automatisk, men hører ingenting i bak-kanaler på sendinger jeg vet er Dolby Digital 5.1 med Get Box II.
- HBO har heller ikke 5.1 lyd.

- Netflix ser greit ut her, litt hakking i noen bevegelser, men bra bilde med HDR. Jeg har derimot både LG OLED C8 med Netflix i smart-tv som støtter Dolby Vision, og Apple TV 4K (også DV), så jeg kommer aldri til å bruke Netflix på BoX uansett.
- Fremdeles ikke mulighet til å endre oppløsning, og bare den latterlige "prefer 50hz" løsningen. (ingen automatisk endring av oppløsning/frekvens etter kildematerialet)
- Ingen forandring i Bluetooth setup.
- Ingen støtte for automatisk valg av frekvens og oppløsning i foreks Kodi (må velge 24hz manuelt) pga HDMI oppsett i Get BoX(?)

 

Jeg har testet både ethernet kabel direkte i fibermodem og i ekstern ASUS ruter i tillegg til wifi. Ikke noe forskjell i hverken bildekvalitet eller forsinkelse ved de tre tilkoblingsalternativene. (Modem står i bridge mode, og jeg har 500/500 linje)

Jeg synes forøvrig at bildekvaliteten på Apple TV 4K og i en web browser på pc også er bedre i dag. Tilnærmet lik kvalitet på Get BoX og Apple TV 4K. (nøyaktig samme forsinkelse også)
Tror de har oppgradert alle plattformer? Eller er det bare "innbilning"? :)

Konklusjon: Blir ikke bildekvalitet enda bedre, forsinkelsen borte og boksen støtter tv-sendinger med Dolby Digital så blir ikke denne lenge i min stue.

Box II var treg, men har direkte tv, mer stabil/god bildekvalitet og DD5.1. 

Endret av BigZ12
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har Huawei fibermodem i bridge-mode til ASUS RT-AC66U router.
Har ringt GET flere ganger om hvordan koble fibermodem/ASUS router/GET BoX optimalt i mitt oppsett. 
For å bruke chromecast, og få muligheten til å aksessere filer på server/pc i nettverksoppsettet mitt, må jo BoX stå i ASUS routeren (kablet/wifi).
Testet i går igjen, Lan1 på fibermodem, ethernet til ASUS og wifi via ASUS. Så ingen forskjell i bildekvalitet.
Men får nye svar hver gang jeg ringer og spør GET om best mulig oppsett... 

I tillegg er det dette spørsmålet om direkte-tv. Uansett koblingsmåte, får jeg jeg 40-50 sekund forsinkelse når jeg starter en kanal. En kan spole frem sendingen etter kanalstart, men det bufrer ihvertfall 5-10 sekunder før det blir stabilt.
Ranheim - Rosenborg på TVN i går klarte jeg å få stabilt med 5-6 sek forsinkelse (i forhold til tiden som står nederst). Dette var igjen 15 sekunder bak RiksTV hos brodern (ringte for å sammenligne)

Lurer på om dette blir bedre fremover. Alle sendinger starter ihvertfall 40-50 sekunder bak før en evt. spoler frem.

Ikke var bildekvaliteten noe å skryte av på kampen heller.

Kom jo et skriv der det stod at BoX fungerer som en strømmeboks i pilotprosjektet, og at dette ble 100% direkte etterhvert, i tillegg til at bildekvalitet (spesielt på sportssendinger) skulle forbedres.
Lurer på hvor vi er i løypa nå. Kommer det flere oppdateringer som forbedrer det jeg har kommentert her?

Og til slutt. Apple TV 4k som jeg har, er heelt lik i bildekvalitet og forsinkelse. Kan også spoles frem til omtrent samme tid som BoX, og bildekvalitet er minst like bra.

Endret av BigZ12
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjapp info.
Jeg har fått satt GET BoX i "Multicast IPTV mode".
Da må BoX stå tilkoblet i Lan 1-3 i hjemmesentral/fibermodem. (Jeg har Huawei HG8245)
Nå har jeg mye bedre bildekvalitet og 100% direkte-tv.

Det har vært noen utfordringer med overgangen for oss som har vært i beta periode til å få multicast / dvb-c signaler. Dette gjør at man ikke valgte å konvertere oss alle til multicast / dvb med det bygget som er ute nå. 

Endret av BigZ12
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjapp info.

Jeg har fått satt GET BoX i "Multicast IPTV mode".

Da må BoX stå tilkoblet i Lan 1-3 i hjemmesentral/fibermodem. (Jeg har Huawei HG8245)

Nå har jeg mye bedre bildekvalitet og 100% direkte-tv.

 

Det har vært noen utfordringer med overgangen for oss som har vært i beta periode til å få multicast / dvb-c signaler. Dette gjør at man ikke valgte å konvertere oss alle til multicast / dvb med det bygget som er ute nå. 

 

Beklager for mulig dumt spørsmål :-P Men hvordan gjør jeg så jeg får "direkte tv"? Bildekvaliteten er blitt betraktelig bedre hos meg også men fortsatt ikke litt etter "coax boksene". Jeg er foreløpig på Get sitt coax nett og er tilkoblet med kabel direkte i Get sin docsis 3.1 ruter/modem.

 

OG hvis Get leser disse kommentarene så hør på denne fyren, han vet hva han prater om å jeg har stort sett opplevd alt det samme som han nevner :-)

Lenke til kommentar

Kopi av hva jeg skrev i den andre tråden om GET BoX. Bare sånn til info.

Oppsummering:
- Get BoX må være konvertert til IPTV Multicast hos GET for å få beste bildekvalitet (6-12mbps vs ca. 5mbps via HTTP).
- Get BoX må også være konvertert for å få direkte-tv / ingen forsinkelse (40-50 sekund forsinkelse ved HTTP).
- Get BoX må stå i Lan 1-3 i fibermodem for å kunne bruke Multicast. (ihvertfall hos meg med Huawei HG8245 fibermodem)

Konklusjon: Har dere forsinkelse og ikke skikkelig bildekvalitet så må dere ringe GET og bli konvertert.

 

Dette gjelder også for de uten fiber, men med "standard" internett og tv via coax kabel. En må konverteres for å benytte coax. Dette skal fungere nå, og en må ringe GET for å fikse dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kopi av hva jeg skrev i den andre tråden om GET BoX. Bare sånn til info.

 

Oppsummering:

- Get BoX må være konvertert til IPTV Multicast hos GET for å få beste bildekvalitet (6-12mbps vs ca. 5mbps via HTTP).

- Get BoX må også være konvertert for å få direkte-tv / ingen forsinkelse (40-50 sekund forsinkelse ved HTTP).

- Get BoX må stå i Lan 1-3 i fibermodem for å kunne bruke Multicast. (ihvertfall hos meg med Huawei HG8245 fibermodem)

Konklusjon: Har dere forsinkelse og ikke skikkelig bildekvalitet så må dere ringe GET og bli konvertert.

 

Dette gjelder også for de uten fiber, men med "standard" internett og tv via coax kabel. En må konverteres for å benytte coax. Dette skal fungere nå, og en må ringe GET for å fikse dette.

 

Jeg har tv gjennom coax å kan bekrefte at dette stemmer :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
On 6/18/2019 at 3:44 PM, BigZ12 said:

Eh, har du denne boksen så er du jo betatester. Den er jo ikke endelig utgitt ennå, derav mangler i hytt og pine:

- Netflix funker ikke

- 5.1 lyd funker ikke

- Den oppskalerer alt til 2160p på en 4K tv (50/60hz er manuelt valg). Flere apper der en spiller egne filer støtter ikke 24hz engang. (fant Archos som gjør det)

- Den har ikke mulighet til å slå av HDMI-CEC

- Den har ikke mulighet til å koble til bluetooth headset som allerede er paret, men som etterpå har vært koblet til annen enhet

- Den har forsinkelse på ca 40 sekunder ift. live tv via type RiksTV eller GET via coax

- Bildekvalitet er ikke bedre enn via Apple TV (dårligere?), eller Web-tv via PC

 

Så... du kan ikke dømme denne før de er ferdig å teste, og lanserer den endelige programvaren.

 

For min del er dette søppel om ikke nevnte oppløsning/frekvens blir endret (automatisk etter kilde er obligatorisk), og bildekvalitet/forsinkelse er minimum like bra som foreks GET Boks II. (eller forventer jo bedre bildekvalitet da)

Bruker også bluetooth headset en del, og siden BoX har LDAC/AptX HD støtte, så håper jeg denne tjenesten også blir forbedret mtp oppkoblingsmuligheter.

HDMI-CEC er en pest og plage når en bruker en receiver med flere enheter tilkoblet på samme HDMI ut til tv... MÅ kunne slåes av!

Har du dokumentasjon på denne AptX HD støtten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...