Gå til innhold

Mener denne pluggen vil ødelegge for Støres planer om GPS-sporing [Ekstra]


Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Eg er skeptisk til GPS-basert (GNSS-basert) vegprising, men det er mogleg med smart programvare.

 

Scenario 1: mottakaren er frittståande, har berre GPS og aksellerometer.  Når aksellerometeret registrerer at bilen er i rørsle, utan at GPS gir posisjon, kan systemet falle tilbake til sjablongmessig 60 km/h til dyraste sats.  Om den estimerte distansen stemmer bra overeins med luftlinje mellom dei to GPS-målingane, brukar ein det beste alternativet.  Målet er å sørge for at det ikkje løner seg å jamme signalet, men ikkje straffe dei som køyrer i GPS-skugge under ein fjellhammar.

 

Scenario 2: mottakaren er plugga inn i ODB II-porten og har tilgang til kilometerteljaren til bilen.  Då kan ein droppe sjablongmessig teljing av kilometer, men i GPS-skugge må ein framleis ilegge dyraste sats innanfor radius sidan forrige GPS-lokasjon.

 

I begge tilfelle er tidspunkt kjent, så endringar i avgift avhengig av tid på døgnet (eller dato), kan avkrevjast korrekt.  Ein bør rett nok tilstrebe å ha same rushtids-bestemmelsar over heile landet sidan ein ikkje nødvendigvis veit om bilen er i Oslo eller i Sandefjord.

Utfordringar:

  • tunnelar: algoritma med sjablongmessig estimat målt opp mot GPS-lokasjon på kvar side handterer dette greit nok, trur eg.
  • ferger: her vil bilen registrere rørsle, men folk vil ikkje forvente å betale for vegbruk.  Dette er forsåvidt eit definisjonsspørsmål.  Med tilgang til ODB II-bussen er det greit å handtere fritak for avgift på ferger korrekt.
  • reiser i utlandet: dei som køyrer i utlandet bør skru av jammeren når dei krysser landegrensa, ellers kan det verte dyrt.
  • forfalsking: ein jammer er triviell, men du får også kjøpt sendarar som kan lure mottakaren til å tru han er plassert i Indre Mongolia eller Gøteborg.  Her har eg berre ei god løysing: krevje kryptografisk signerte signal frå Galileo, i alle fall ein gang i blant.

Personvern: for å redusere personvernsbelastninga må alle grunnlagsdata liggje i mottakaren og faktura reknast ut inne i mottakaren.  Innsyn i grunnlagsdata bør krevje skjellig grunn frå ordensmakt.  Eg meiner det ikkje er realistisk oppdateringsmessig eller CPU-messig å ha komplette kartdata i mottakaren.  Pris-informasjon bør definerast som geofencing-koordinatar, og då kan oppdatert prising overførast på nokre få megabytes ein gong i månaden, saman med opplastinga av fakturadata.

 

Men så kjem vi til elefanten i rommet som ingen snakkar om.  Kva vil dette koste?  Så vidt eg veit, finnest det ikkje ferdige slike mottakarar.  Dei skal utviklast, produserast og installerast.  Det er ikkje så lenge sidan vi hadde eit liknande trykk frå myndigheitene, ei oppmoding om å få ettermontert DAB-radio.  I dette tilfellet var DAB-radioane ferdigutvikla og -produsert, men likevel kosta det meg 6000 kroner å "oppgradere" min Ford Mondeo.  Eg burde heller kjøpt ein Tiny-DAB som stakk ut av sigarettennaren, men det er ikkje eit alternativ for ein vegprisingsdings.  Eit optimistisk anslag er 3000 kr per bil.  Med 3,3 millionar bilar i Noreg, vert det 10 milliardar kroner.  Telenor og Telia gnir seg nok i hendene ved tanken på 3,3 millionar nye abonnement, også.  Kven skal betale dette?

Min konklusjon: Det er ikkje verdt det.
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aftenposten skriver om dette i dag. Statens vegvesen mener et GPS system vil være så lett å manipulere at det trengs et omfattende nett av kontrollposter langs vegen. Dvs dagens bomstasjoner må stå, og omfanget må antagelig økes.

Installasjon i bilen må gjøres ved godkjent verksted. Vegvesenet anslår at det kan bli opptil 100 ganger dyrere enn det var å innføre bombrikke. 

Lenke til kommentar

Aftenposten skriver om dette i dag. Statens vegvesen mener et GPS system vil være så lett å manipulere at det trengs et omfattende nett av kontrollposter langs vegen. Dvs dagens bomstasjoner må stå, og omfanget må antagelig økes.

Installasjon i bilen må gjøres ved godkjent verksted. Vegvesenet anslår at det kan bli opptil 100 ganger dyrere enn det var å innføre bombrikke.

Jeg leste samme artikkelen og ble ikke overbevist av forklaringen deres. Har det vært snakk om at noen faktisk manipulerer GPS-signalene? Er det ikke snakk om at mobilens GPS slår av og at man dermed manipulerer nettverkskomponenter til å servere mobilen en forfalsket posisjon?
Lenke til kommentar

Å blokkere GPS mottageren vil være relativt enkelt. Det tilsvarer f.eks å være inne i en tunnel. Trenger ikke bruke noe ulovlig utstyr for å få til det.

Å manipulere signalene slik at mottager får en falsk posisjon er mer komplisert, det krever en GPS sender. Militæret har utstyr. Det er ulovlig å sende ut slike signaler.

At det er noe annet de snakket om i artikkelen er godt mulig, det er jo typisk at avisartikler ikke er lett å forstå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...