oophus Skrevet 8. mai 2019 Skrevet 8. mai 2019 "Norge hevdes å være et av de viktigste markedene for bilen, og Volkswagen planlegger å i snitt utlevere mer enn 100.000 ID.3-modeller i året verden over." Han rettet på dette spørsmålet i etterkant, og påpekte at 100,000 produserte biler inkluderer andre I.D varianter i det kommende året. Så det handler nok ikke om 100,000 ID.3 modeller. 5
Roger Pettersen Skrevet 8. mai 2019 Skrevet 8. mai 2019 Hvorfor ønske å kjøpe en elbil som kommer ila 2020, når den allerede er utdatert i forhold til hva som leveres i dag? Tesla er nå på trappene med en bil som har 1000 km i rekkevidde. Og det vil være idioti å reservere en bil som kommer om 1-3 år med under halvparten av den rekkevidden. 3
oophus Skrevet 8. mai 2019 Skrevet 8. mai 2019 Hvorfor ønske å kjøpe en elbil som kommer ila 2020, når den allerede er utdatert i forhold til hva som leveres i dag? Tesla er nå på trappene med en bil som har 1000 km i rekkevidde. Og det vil være idioti å reservere en bil som kommer om 1-3 år med under halvparten av den rekkevidden. Snakker du om Roadster 2.0 med 200kWh pakke? Blir vell litt merkelig å sammenligne en bil med 62kWh batteri mot en på 200kWh. 7
Kahuna Skrevet 8. mai 2019 Skrevet 8. mai 2019 Hvorfor ønske å kjøpe en elbil som kommer ila 2020, når den allerede er utdatert i forhold til hva som leveres i dag? ... Fordi den er Tysk? De 'Tyskvennlige' har lenge vært misunnelig på de i 'Teslamenigheten' fordi de har så kule elbiler. Nå øyner de 'Tyskvennlige' endelig muligheten til å skaffe seg en dugelig elbil for en ikke altfor dyr penge, produsert i det eneste landet en skikkelig bil kan bygges i. /s (hvor er Øl, Pølser, Lederhosen og Ompamusikk-smilefjeset når du trenger det?) 6
Mr. Spaceworld Skrevet 8. mai 2019 Skrevet 8. mai 2019 Hvorfor ønske å kjøpe en elbil som kommer ila 2020, når den allerede er utdatert i forhold til hva som leveres i dag? Tesla er nå på trappene med en bil som har 1000 km i rekkevidde. Og det vil være idioti å reservere en bil som kommer om 1-3 år med under halvparten av den rekkevidden. Lengden betyr ikke alt 2
Marantz Skrevet 8. mai 2019 Skrevet 8. mai 2019 Hva med stasjonsvogn og hengerfeste? Og ikke minst 4-hjulstrekk...? *dukke* 4
oophus Skrevet 8. mai 2019 Skrevet 8. mai 2019 Hva med stasjonsvogn og hengerfeste? Og ikke minst 4-hjulstrekk...? *dukke* Doble motorer og 4-hjulstrekk får den i visse varianter. Hengerfeste er jeg mer skeptisk til, det blir nok mer naturlig på en av de større I.D variantene. 1
Tastaturskriver Skrevet 8. mai 2019 Skrevet 8. mai 2019 En skjønner at VW satser hardt på elbiler med det navnet der
Simen1 Skrevet 8. mai 2019 Skrevet 8. mai 2019 Tesla er nå på trappene med en bil som har 1000 km i rekkevidde. Og det vil være idioti å reservere en bil som kommer om 1-3 år med under halvparten av den rekkevidden. Ja, helt idioti å kjøpe Honda Civic når man heller kan gå for en Lamborghini Huracan i stedet for 9
tommyb Skrevet 8. mai 2019 Skrevet 8. mai 2019 ...den første produksjonsmodellen heter «ID.3 1ST» Her ser det ut som det har vært en økonom som har forsøkt snakke nerd. Får en følelse av at de ser ned på elbilkunder når jeg ser sånt. Dette er like kleint som Volvos "Service 2.0". :-B 2
tommyb Skrevet 8. mai 2019 Skrevet 8. mai 2019 (endret) Har sikkert vært omtalt før, men er det noen som vet hva som skjer med e-Golfen når denne kommer på markedet? Hvis denne skal være omtrent like stor som en e-Golf utvendig, vil det fortsatt være rom for en e-Up, men e-Golfen virker da overflødig. Eventuelt kan man gro noen ekstra cm på [e-]Golfen, det har vel skjedd før. Endret 8. mai 2019 av tommyb
oophus Skrevet 8. mai 2019 Skrevet 8. mai 2019 Har sikkert vært omtalt før, men er det noen som vet hva som skjer med e-Golfen når denne kommer på markedet? Hvis denne skal være omtrent like stor som en e-Golf utvendig, vil det fortsatt være rom for en e-Up, men e-Golfen virker da overflødig. Eventuelt kan man gro noen ekstra cm på [e-]Golfen, det har vel skjedd før. Produksjonen av eGolfen stopper opp. I.D 3 tar over. 3
Salvesen. Skrevet 8. mai 2019 Skrevet 8. mai 2019 Jeg ser virkelig ikke hypen med denne bilen, de andre i ID serien er kanskje mer interessant. Men den golf etterligningen der skjønner jeg ikke. 2
Hopperesque Skrevet 8. mai 2019 Skrevet 8. mai 2019 Greit med personlige preferanser, men utrolig at noen ikke ser viktigheten av denne bilen for VW. Mest solgte biler i Europa i 2018: 1. VW Golf - 445k 2. Renault Clio - 336k 3. VW Polo - 299k 4. Ford Fiesta - 270k 5. Nissan Qashqai - 233k 6. Peugeot 208 - 230k 7. VW Tiguan - 224k 8. Skoda Octavia - 223k 9. Toyota Yaris - 217k 10. Opel / Vauxhall Corsa - 217k 5
Salvesen. Skrevet 8. mai 2019 Skrevet 8. mai 2019 Greit med personlige preferanser, men utrolig at noen ikke ser viktigheten av denne bilen for VW. Mest solgte biler i Europa i 2018: 1. VW Golf - 445k 2. Renault Clio - 336k 3. VW Polo - 299k 4. Ford Fiesta - 270k 5. Nissan Qashqai - 233k 6. Peugeot 208 - 230k 7. VW Tiguan - 224k 8. Skoda Octavia - 223k 9. Toyota Yaris - 217k 10. Opel / Vauxhall Corsa - 217k Den er selvfølgelig viktig for merket, det var ikke poenget mitt. Men jeg ser ikke hva alle er så hypet for akkurat denne modellen, det er jo denne en har "mest" av på elbilsiden, altså liten bil. Og nå har jo de fleste batterier på tilsvarende nivå også. Men som du sier, personlige preferanser. Det er ingen tvil om at mange her til lands og ellers i verden er Golf fans, men de hadde nok kjøpt en e-golf med større batteri også, spørs om ID faller i smak for de.
oophus Skrevet 8. mai 2019 Skrevet 8. mai 2019 Det er ingen tvil om at mange her til lands og ellers i verden er Golf fans, men de hadde nok kjøpt en e-golf med større batteri også, spørs om ID faller i smak for de. Hvilke aspekter av eGolfen er det folk foretrekker som man ikke får ved I.D 3? Golfen i seg selv er jo ikke akkurat den tøffeste bilen i gata. Men den er ekstremt populær. Grei pris, fin service og "scorer" over snittet på det meste, når man ser på konkurrerende hatchbacker. I.D 3 tar det meste videre med litt "attåt". Så jeg trur denne bilen kommer til å bli ekstremt populær. 1
Hopperesque Skrevet 8. mai 2019 Skrevet 8. mai 2019 Den er selvfølgelig viktig for merket, det var ikke poenget mitt. Men jeg ser ikke hva alle er så hypet for akkurat denne modellen, det er jo denne en har "mest" av på elbilsiden, altså liten bil. Og nå har jo de fleste batterier på tilsvarende nivå også. Men som du sier, personlige preferanser. Det er ingen tvil om at mange her til lands og ellers i verden er Golf fans, men de hadde nok kjøpt en e-golf med større batteri også, spørs om ID faller i smak for de. Golf er egentlig ingen liten bil i europeisk målestokk. Clio, Polo, Fiesta, 208 og Yaris befinner seg alle i klassen under, og de brukes faktisk som familiebiler i Sentral- og Sør-Europa. En videreutvikling av e-Golf gir liten mening, da den er basert på en fossilbilplattform. ID.3 vil faktisk ha nesten like stor innvendig plass som dagens Passat (over 20 cm lengre akselavstand sammenlignet med Mk7 Golf). 1
Salvesen. Skrevet 8. mai 2019 Skrevet 8. mai 2019 Hvilke aspekter av eGolfen er det folk foretrekker som man ikke får ved I.D 3? Golfen i seg selv er jo ikke akkurat den tøffeste bilen i gata. Men den er ekstremt populær. Grei pris, fin service og "scorer" over snittet på det meste, når man ser på konkurrerende hatchbacker. I.D 3 tar det meste videre med litt "attåt". Så jeg trur denne bilen kommer til å bli ekstremt populær. Nei det vet jo verken jeg eller de fleste andre, siden vi vet lite om ID3. Poenget er bare at en vet egolf/golf selger bra. Så med ett batteri som tar den lengre ville også fått opp farten på salget, samt få prisen ned. Jeg sier ikke at jeg tror id3 blir noe dårlig greier, jeg synes bare den er vanvittig kjedelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå