Gå til innhold

En hyllest til lange fakturanumre


Anbefalte innlegg

Har fritidsproblemer, så jeg skrev et lite klagemål til Oslo kommune mot et av samfunnets minste problemer, som garantert uansett vil utrydde seg selv nokså snart.

 

#retoriskonani :D

 

 

Jeg skriver bare for å rose dere for et detaljert og framtidsrettet fakturanummer som jeg mottok i dag. Det er gledelig å se at dere setter befolkningen i arbeid i en tid ellers preget av automatisering; og at dere kan presse kundenummer, fødselsnummer, dato og personnummer inn i ett eneste tall er intet mindre enn imponerende. Det er ikke så ofte man ser sekstillioner i våre dager, derfor har jeg en viss kuriøs glede over å se min faktura på hele 15 sekstillioner (23 sifre).  Jeg regner imidlertid med at dere kan være enda mer ambisiøse og håper på enda lengre tallrekker i framtiden. Ta gjerne kontakt, dersom deres økonomikonsulenter trenger  assistanse til å gjøre kundenumrene enda lengre, som dem trenger jeg mer arbeid i disse usikre tider.

 
Ta kontakt.

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fakturanummer gir bare mening om man er et faktureringsprogram har jeg funnet ut

Bruker fakturanummer selv og kan bekrefte at dette er riktig. Tipper han egentlig mente kid-nummer.

 

Og dette er en av grunnene til at jeg vil ha alle regninger digitalt, da er det bare å kopiere numnerene.

Lenke til kommentar

Jeg minnes at i begynnelsen var det mange som trodde at et kid-nummer var som et fødselsnummer, og måtte ha alle sifrene for å være gyldig. Jeg husker at diskusjonen kom opp i et par prosjekter jeg var med på. De satt nok rundt på fakturaavdelingene og klødde seg i hodet for å finne på ting å putte inn der. (En masse nuller virket for teit.)

 

I dag tror jeg de gjør de på pur f..., for å gjøre livet vanskelig for folk som fortsatt sverger til papirfakturaer. Jeg bannet selv den gangen fakturaer bare kom på papir. (Og om du ba om å få den "elektronisk", så scannet de den og sendte som bilde i en epost.)

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...