Gå til innhold

Nå vil Kina gi hydrogenbilen samme boost som de har gitt elbilen


Anbefalte innlegg

Mye tyder på at Grove sin første hydrogenbil blir den største nyvinningen på bilfronten siden Tesla Model S.

Produksjonen av SUV modellen er såvidt igang og man har inngått et samarbeid med italienske Pininfarina. Utifra det samarbeidet er det vist fram en konseptbil. En sedan med rekkevidde på opp til 100 mil.

https://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows-shanghai-auto-show/new-hydrogen-only-car-firm-launches-pininfarina-concept

 

https://www.youtube.com/watch?v=QLUjLKiSm4Y

Endret av gamlefar
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye tyder på ...

I linken du poster til finner jeg: "No technical or performance details have been revealed."

 

Så, *hva* er det som tyder på at dette blir bra saker? Er ikke lenger hydrogen lenger verdens mest eksplosive gass? Bruker ikke hydrogendrivlinjen i denne bilen 3 ganger så mye energi per km som en sammenliknbar elbil?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mer om hydrogenplaner i Kina:

https://www.stuff.co.nz/motoring/112045573/great-walls-big-hydrogen-dreams?fbclid=IwAR1qhw7VwxYTmE_sHYfw8h40NgPVGq-agXTfqMAhpuf2wswO9Sj2rKws67o

 

https://www.asiatimes.com/2019/03/article/beijing-wants-100000-hydrogen-cars-by-2025/?utm_content=88618035&utm_medium=social&utm_source=facebook&hss_channel=fbp-205546066131866&fbclid=IwAR2oc3wME4EXQEE-7V_YT5Bf2EKNeFl7yvNlDsZpOsl9QGecfD5QgVZmnnM

 

Og det kan gå fort når Kina setter i gang.

 

There are already more electric vehicles in China than anywhere else, but an expert in new energy sources with the Chinese Academy of Sciences told Xinhua that the research and production focus was now shifting to hydrogen fuel cells.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://twitter.com/H2Bjorn/status/1112761653345566720

 

"Grove will be unveiling a small car with unheralded distance on a single fill of Hydrogen at Shanghai Motor Show 16 April.

But the next will be a SUV with a 9.5 KG tank which will give between 1200 and 1400km.

 

The secret to the range are not exposed yet as this is new technology."

Og det man fikk se var... en konseptbil?! :D

 

 

 

 

Spørs om ikke uttalelsene fra Toyota angående batterier og utfordringene med inntjening kan vise seg å stemme. Panasonic og Tesla kommer ikke til å utvide batteriproduksjon på Tesla factory nå, og Panasonic går dessuten også vekk ifra planlagte investeringer i fabrikken i Shanghai. Tesla aksjen faller som resultat av dette

Dette viste seg jo å bare være oppspinn. Nikkei har kommet med lignende falske historier om Apple tidligere.

Lenke til kommentar

330 innlegg på så kort tid.

 

En eneste grunn til det. Tesla aksjonærene på TU blir nervøse.

 

Og nå har Nikola vist frem lastebilene sine også. Var visst ikke et luftslott lekevel gitt.....

 

Når skal dere forstå at batterier og hydrogen har hver sine fordeler og ulemper ? Og ofte vil en kombinasjon av begge deler være den beste løsningen. Ikke alle har sin egen ladestasjon på gårdsplassen. Hydrogen og batterier spiller på samme lag. Det er bensin og diesel som er fienden.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Neste gang du kommer med en artikkel, foreslår jeg at du leser den selv. Nå har jeg nok en gang lest igjennom denne såkalte dokumentasjonen din, og konklusjonen er motsatt av hva du påstår. De har ikke funnet økt risiko, de har kommet med mulig økt risiko. Tallene for mulig økt risiko er også beskjedne. De understreker at de ikke har nok informasjon til å komme med balanserte tall. Altså er artikkelen best egnet til å vise hvilke områder man bør se nærmere på for å sikre løsningene ytterligere.

Jeg har aldri sagt det er høyere risiko med hydrogen. (Der man måler risiko utifra dødsfall og skader per år.) Alt jeg har sagt er at man vil ha dramatiske ulykker, som vil forme regelverket.

 

Det er litt som flyulykker. Det er tryggere å fly enn å kjøre, men om det fantes et tryggere, rimeligere alternativ til flytrafikk, der man slapp unna dramatiske ulykker med hundrevis av dødsfall, så tror ikke jeg man ville fortsette å ha flytrafikk veldig lenge.

 

Hydrogenulykker der det blåses ut vinduer i hundrevis av meters omkrets vil neppe skje veldig ofte, og de vil neppe drepe veldig mange folk, men alle som får sine vinduer blåst ut vil huske dagen det skjedde. Alle som ser videoene fra ulykkene spilles igjen og igjen i mediene (fra kanskje titalls forskjellige perspektiv på hver ulykke) vil huske de, og vil spørre seg selv om de virkelig ønsker å ha en hydrogenfyllestasjon i nabolaget sitt, eller en hydrogenbil i garasjen sin.

 

Gutter, jeg skjønner at dere er fornøyd med innkjøp av Tesla, og har stort behov for å rasjonalisere valget. Her går dere derimot for langt. I utallige tråder har skremselspropagandaen mot hydrogen blitt totalt og grundig tilbakevist med dere som aktive propagandører. Uvitenhet er tilgivelig, å fortsette etter å ha fått kunnskap er noe helt annet.

Ingenting er tilbakebevist. Det er derfor jeg fortsetter.

 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zG9Bxw/eksplosjon-paa-hydrogenstasjon-i-sandvika-svaert-overrasket

 

Hvem er det som bedriver med propaganda, mon tro... (Heldigvis var det ikke snakk om store kvantum med gass som ble omsatt. Neste gang er man kanskje ikke like heldig.)

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du glemt hva du selv pratet om allerede?

Så med andre ord, du har ingen linker.

 

Må forresten si at hydrogen-elskere og Tesla-hatere har dårlige dager nå, haha. Hydrogen fikk aldri noen pangstart, men det ble visst en pangavslutning :D

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...