Gå til innhold

Hva er best? Leie ut bolig eller spare i fond?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Nå har jeg regnet ordentlig på det og det blir ikke mye i pluss. 5500 minus 500 i skatt, 500 til utleiemegler, 350 i kommunale avgifter og eiendomsskatt og minus 2300 i felleskostnader. Jeg sitter da igjen med et overskudd på 1800 i måneden.

 

Hvor har du verdivurdering på leiligheten fra? Det høres lavt ut på en leilighet som leies ut for 5500 per måned.

Lenke til kommentar

Hvor har du verdivurdering på leiligheten fra? Det høres lavt ut på en leilighet som leies ut for 5500 per måned.

Jeg er styreleder i sameiet og naboleiligheten gikk for 475, men min er mye finere og pusset opp. Jeg har sett flere av disse små ettromsleilighetene med hems gå for alt fra 475 til 575 tusen. Tipper det ikke blir vanskelig å få 500, men det var en megler i naboleiligheten og jeg holdt han med selskap så han tok en takst på min i farten og jeg mener å huske at den var 550 ca.

 

Leiligheten ligger mitt i sentrum og er meget attraktiv for enslige, studenter og innvandrere

Lenke til kommentar

....ta med i regnestykket at det er slitasje på leiligheten, så du bør sette av til et vedlikeholdsfond for slitasje/skade/fremtidig utidsmessighet. På papiret ihvertfall....

 

god ide, skal huske det. Leiligheten er liten og ikke gammel så det er heldigvis veldig lite som kan gå galt.

Lenke til kommentar

god ide, skal huske det. Leiligheten er liten og ikke gammel så det er heldigvis veldig lite som kan gå galt.

Det er ganske mye som kan gå galt ved utleie - leietagere viser seg med smørsiden opp ved visning ;o)

 

Må en hente inn håndtverkere for så kan det fort bli veeeldig kostbart.

Lenke til kommentar

Forsikring har vel en funksjon?

 

Å finne solide leietagere er vel enkelt, det er bare å 1) spørre om fremtidsplanene og 2) be om referanser. Bry seg litt.

 

Kan man ha forsikring på fondsinvesteringer?

Sjekk av referanser er lurt, men det hender jo at det blir gitt gode referanser for å bli kvitt en leietager. Om en vil ha ut en leietager og gir dårlige referanser er det jo ikke sikkert man blir kvitt de.

 

Dersom det er mulig/fornuftig kan man jo stikke uanmeldt innom den potensielle leietagerens nåværende bopel. En kan jo få en liten pekepinn ved å se hvordan de har det der de er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...