Gå til innhold

Google lanserer spillstrømmetjeneste kalt Stadia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo nettopp på Multiplayer dette konseptet er genialt. Serverene og klientene ligger i samme nettverk. Latency vil være lik for alle spillere.

 

Nei, det vil jo selvfølgelig være latency mellom DEG og serverne uansett. så om du trykk på en knapp vil det ta X tid før serveren får den meldingen.

Folk som bor nærmere huben, vil ha fordeler. Akkurrat som det er ellers idag.

Lenke til kommentar

Er jo nettopp på Multiplayer dette konseptet er genialt. Serverene og klientene ligger i samme nettverk. Latency vil være lik for alle spillere.

 

Virkelig? Hva hvis jeg vil benytte en slik tjeneste til å spille PUBG? Må man da ikke først til Google og så til PUBG serveren? 

Lenke til kommentar

Beta'en var overraskende bra. Trodde virkelikg at det skulle bli trøbbel med lag etc, men det gikk ganske så smertefritt. Hvordan battle royale type spill vil bli i en sånn setting er et spørsmål i seg selv, men spill som AC Oddysey fungerte ihvertfall flott.

Var ikke betaen bare i statene? Hvor bor du? 

Lenke til kommentar

Nei, det vil jo selvfølgelig være latency mellom DEG og serverne uansett. så om du trykk på en knapp vil det ta X tid før serveren får den meldingen.

Folk som bor nærmere huben, vil ha fordeler. Akkurrat som det er ellers idag.

Helt det samme blir det ikke. Med denne tjenesten vil de (i teorien) praktisk talt eliminere kompleks og buggy "netcode" som skaper svært mange utfordringer og begrensninger. Man får selvfølgelig et delay mot serveren, men det DU ser på skjermen, vil være identisk med det motstanderen din ser. Altså vil du ikke bli skutt bak en vegg eller oppleve ghosting og andre issues som kommer av latency på dagens multiplayer spill. Og som de nevnte så vil man få mulighet til å kjøre mye flere spillere og mer detaljer (som mer fysikk).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Beta'en var overraskende bra. Trodde virkelikg at det skulle bli trøbbel med lag etc, men det gikk ganske så smertefritt. Hvordan battle royale type spill vil bli i en sånn setting er et spørsmål i seg selv, men spill som AC Oddysey fungerte ihvertfall flott.

Den ultimate testen må være å kunne levere like lite lag som pro PC spillere er vant med, som feks CS:GO på PC med 240 Hz skjerm. Om de kan konkurrere med det, så er de kommet godt på vei.

Det må skje noe magisk først. Det tar tid og komprimere og dekomprimere.

Lenke til kommentar

Dette er en faktor dere gamere overdriver viktigheten av, da dere selv ikke er klar over deres egen reaksjon. Fra du ser en skjermbilde til du reagerer og trykker på musen tar det minst 150 ms (tallet er nærmere 250 for gjennomsnittet). Hvor stor rolle spiller da 24ms i en slik sammenheng? Knapt noe.

 

Nja.. Det kommer helt an på spillet. Jeg har prøvd å streame diverse fra PC-en min til TV-en min via en raspi vha. Steam Link. Det er noen millisekunder forsinkelse, og det er svært merkbart i enkelte spill. Uten at jeg har målt vil jeg si at forsinkelsen er på godt under 100 ms, kanskje 50.

 

Jeg prøvde bl.a. Ittle Dew 2, som er et zelda-esque puzzlespill med bossfights. Puzzledelene gikk helt utmerket, da de har svært lite med hvor raskt du er i stand til å trykke og reagere, men i bossfights merket jeg veldig godt at det tok noen millisekunder fra jeg trykket til spillkarakteren reagerte. Dette problemet eksisterer ikke om jeg spiller direkte på PC-en

Endret av Suppen
Lenke til kommentar

Den ultimate testen må være å kunne levere like lite lag som pro PC spillere er vant med, som feks CS:GO på PC med 240 Hz skjerm. Om de kan konkurrere med det, så er de kommet godt på vei.

 

Ganske sikker på at "pro PC spillere" ikke er målgruppen for dette produktet.

 

Når det er sagt har jeg vært ganske skeptisk selv, samtidig som jeg ser flere av argumentene her er de samme som florerte for flere år siden rundt strømmetjenester som Netflix.

Lenke til kommentar

Det blir topp dette! Har prøvd Geforce Now siden beta kom ut, og er meget fornøyd med visse spill. Ikke like bra i enkelte FPS, men det er mye pga beta-serveren ligger i Frankrike!!! Får ofte melding om "dårlig signal". Håper de får flere servere snart.

 

 

Google er ekspert på servere og har plenty av de i Europa, tipper dette blir bra.

Lenke til kommentar

Det blir topp dette! Har prøvd Geforce Now siden beta kom ut, og er meget fornøyd med visse spill. Ikke like bra i enkelte FPS, men det er mye pga beta-serveren ligger i Frankrike!!! Får ofte melding om "dårlig signal". Håper de får flere servere snart.

 

 

Google er ekspert på servere og har plenty av de i Europa, tipper dette blir bra.

Legger til at GF Now bruker 30mbps kontinuerlig i streaming 1920x1080 60fps. Bruker litt mindre når franskmenn skal laste ned mye baguettes og kvaliteten på Now går ned.

Lenke til kommentar

Nja.. Det kommer helt an på spillet. Jeg har prøvd å streame diverse fra PC-en min til TV-en min via en raspi vha. Steam Link. Det er noen millisekunder forsinkelse, og det er svært merkbart i enkelte spill. Uten at jeg har målt vil jeg si at forsinkelsen er på godt under 100 ms, kanskje 50.

 

Jeg prøvde bl.a. Ittle Dew 2, som er et zelda-esque puzzlespill med bossfights. Puzzledelene gikk helt utmerket, da de har svært lite med hvor raskt du er i stand til å trykke og reagere, men i bossfights merket jeg veldig godt at det tok noen millisekunder fra jeg trykket til spillkarakteren reagerte. Dette problemet eksisterer ikke om jeg spiller direkte på PC-en

Du har nok rett her, og hvis Google er litt kloke så lanserer de kun spill som ikke er avhengig av svært hurtig respons. De fleste av dagens konsollspill er uansett designet for dette på grunn av forsinkelse i vanlige TVer.

 

Prøvde spille Downwell på TVen, koblet med HDMI rett i PCen. Det var merkbart vanskeligere enn med en vanlig monitor.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Beta'en var overraskende bra. Trodde virkelikg at det skulle bli trøbbel med lag etc, men det gikk ganske så smertefritt. Hvordan battle royale type spill vil bli i en sånn setting er et spørsmål i seg selv, men spill som AC Oddysey fungerte ihvertfall flott.

Den ultimate testen må være å kunne levere like lite lag som pro PC spillere er vant med, som feks CS:GO på PC med 240 Hz skjerm. Om de kan konkurrere med det, så er de kommet godt på vei.

Majoriteten av spillere (medregnet alle konsoller og pc) har ikke CS:GO i 240hz som noe krav.

Rent teknisk er jo CS:GO for en dinosaur å regne. Jeg vil se for meg at de som kommer til å bruke denne løsningen i stor grad vil gjøre det foran tv. Sitter man likevel foran pc-en hvorfor skulle man velge å strømme et spill? Fordi Stadia potensielt kan få eksklusive spill?

Endret av FB.934880505
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...