Gå til innhold

TEST: Barisieur kaffe-vekkerklokke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker selv en vanlig Moccamaster-trakter + en Elgato Eve smartplugg. Funker fint det også, pluss at den i motsetning til kaffe-vekkerklokken i artikkelen ikke ser ut til å være knabbet fra en kjemi-lab.  :wee:

 

Men nå er jeg vel mer typen som liker å både stå opp og dusje før jeg drikker kaffen uansett, så for min del passer det bedre at trakteren står på kjøkkenet og slår seg på når det er på tide å stå opp. Så er kaffen klar når jeg er ferdig i dusjen.

Endret av Juke
  • Liker 3
Lenke til kommentar

4000 kr for en vekkerklokk med kapasitet for 0,2 l kaffe?

 

Da kan jeg mye heller anbefale Moccamaster Cup-one, ikke ser den ut som nutty professor heller.

Gjør den klar kvelden i forveien, og trøkk på knappen om morran, så har du kaffekoppen din.

Endret av QHamp
Lenke til kommentar

En sak er om man trenger denne. Den ser jo awesome ut.

Jeg hadde elsket å ha den stående mer fordi den passer mott coffedependance image enn noe annet.

 

Hva gjelder for rask gjennomrenning av vannet så tyder det på at kaffen er malt for grovt. Antagelig er espresso alt for fint så da er det vel som med areopress bedre med enten et sted mellom evt. Noe espressomalt og noe filtermalt sammen.

 

Så kan jo kaffe ikke bli bedre enn kvaliteten på selve kaffebønnene og vannet.

 

Dersom vannet har stått hele natten og blitt dødt så er ikke det så bra. Ei heller lang koketid av vannet. Så da er det noen tekniske problemer som må løses.

 

Det beste ville være om den skrudde på krana, fikk nytt friskt vann, rask oppkoking for så å helle vannet over perfekt malt god kaffe.

 

Men som visuell effekt er den nærmest uslåelig :-)

Lenke til kommentar

IMG_9610.300x169.jpg

Barisieur vekker deg med nybrygget kaffe hver morgen.

 

TEST: Barisieur kaffe-vekkerklokke

 

Bortsett fra å se hjemmelaget ut og ha en pris som burde føre til at man ringer politiet, så er dette et erkedumt produkt som fremstår som en elendig ide. For å oppnå det denne stygge innretningen gjør, tar man sin helt ordinære kaffetrakter og plasserer den i nærheten av sengen og kobler den til en timer fra Biltema til kr 39,90. Du kan jo gå for litt bling og display og skaffe en digital timer til 59,90. Mye billigere og sannsynligvis med bedre resultat enn hva kriminelle kr 4.000,- utfører.

Lenke til kommentar

Fancy, men som Juke sier, dette fikser man med en Moccamaster og et tidsur. 

 

Nettopp! Bortsett fra å se hjemmelaget ut og ha en pris som burde føre til at man ringer politiet, så er dette et erkedumt produkt som fremstår som en elendig ide. For å oppnå det denne stygge innretningen gjør, tar man sin helt ordinære kaffetrakter og plasserer den i nærheten av sengen og kobler den til en timer fra Biltema til kr 39,90. Du kan jo gå for litt bling og display og skaffe en digital timer til 59,90. Mye billigere og sannsynligvis med bedre resultat enn hva kriminelle kr 4.000,- utfører.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En sak er om man trenger denne. Den ser jo awesome ut.

Jeg hadde elsket å ha den stående mer fordi den passer mott coffedependance image enn noe annet.

 

Hva gjelder for rask gjennomrenning av vannet så tyder det på at kaffen er malt for grovt. Antagelig er espresso alt for fint så da er det vel som med areopress bedre med enten et sted mellom evt. Noe espressomalt og noe filtermalt sammen.

 

Så kan jo kaffe ikke bli bedre enn kvaliteten på selve kaffebønnene og vannet.

 

Dersom vannet har stått hele natten og blitt dødt så er ikke det så bra. Ei heller lang koketid av vannet. Så da er det noen tekniske problemer som må løses.

 

Det beste ville være om den skrudde på krana, fikk nytt friskt vann, rask oppkoking for så å helle vannet over perfekt malt god kaffe.

 

Men som visuell effekt er den nærmest uslåelig :-)

 

Kan bekrefte at kaffen er malt for aeropress i denne testen (faktisk litt finere enn det igjen også!). Resultatet ble bedre enn for vanlig drip-maling, men fortsatt renner vannet raskere gjennom enn det som er optimalt. Kompenserer ved å øke mengden kaffe noe. Da blir resultatet ganske greit, og absolutt godt nok for de fleste som uansett bruker Friele eller Coop-kaffe.

 

Men som en spekulerer i litt lenger opp i tråden: en Moccamaster Cup One - som jeg har sammenlignet med - lager bedre kaffe. 

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...