Gå til innhold

Oras nye elbil skal bare koste 78.000 kroner


jannicken

Anbefalte innlegg

Kjøpe en stor bil som kan brukes til alt, eller ha 2 biler..

Er man 2 eller flere i familien med førerkort kan det bli praktisk med 2. Er man bare 1 så blir det kanskje mer upraktisk å måtte måke frem to biler i stedet for en, ha parkeringsplass til to, legge om dekk på 2 biler, 2 stk på EU-kontroll osv.

 

Denne Elbilen koster Ikke 78000 kroner. Veldig misvisende overskrift. At den koster 78000 i Kina er vel rimelig uinteressant for oss hjemme i Norge.

Legg på frakt da.. Det er jo ikke all verdens forskjell. Det mer interessante er hvorvidt denne kan registreres i Norge (altså tilfredsstille Norske krav) og om noen importører gidder å ta den inn.

 

Apropos mopedbil-diskusjonen så tror jeg ikke akkurat ungdom med kontoen full av konfirmasjonspenger faller pladask for designen. En ungdomsbil kan ikke se ut som en leke for 5 år gamle jenter. Bytt skall til noe som ser tøft ut så kanskje..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit med liten bil, men da hadde jeg heller lagd litt mer penger i potten og kjøpt Honda sin Urban EV.

Da hadde jeg heller lagt litt mer penger i potten og kjøpt en Tesla model 3.

 

</sarkasme> Poenget er at du får sikkert 2-3 ORa R1 for prisen av 1 Honda Urban EV. Det er altså neppe noe reelt alternativ.

Lenke til kommentar

SpecialWeirdo101 skreiv :

Det finnes ingen størrelsesbegrensning på mopedbil afaik. Min mopedbil er med 315 cm, lengre en Toyota IQ (LIGIER IXO DCI)

Men mopedbil skal gå max 45 km/t og ha max 2 sitteplasser. Det er også en effektgrense som jeg tror er på 7 eller 9 hk nå (tidligere var den på 5 hk).

 

 

Her en fin mopedbil til 16 000 Yuan (som er ca det samme som NOK) + frakt , løp å kjøp....., El - vindusviskere og hisser, entertainment system m/ryggekamera, takluke and You name IT :

https://carnewschina.com/2017/03/08/here-is-that-t-king-volvo-lsev-from-china/

 

Men se hva Broom skrev, bare tull (10 km skal jo være 100 km):

https://www.tv2.no/a/8995690/

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

Mopedbiler (L6e) kan være maksimalt 3m lange, så nei det er nok en mer ordinær bil :-)

Vet ikke helt om jeg er enig.

L6e er definert ut i fra Framework Directive 2002/24/EC. Derav EU

Artikklenbilen er Kinabil, så for meg virker det som om det er en mopedbil uten alle særegenhetene som gjør at mopedbiler er det elendige rælet de er i dag.

Lenke til kommentar

Apropos mopedbil-diskusjonen så tror jeg ikke akkurat ungdom med kontoen full av konfirmasjonspenger faller pladask for designen. En ungdomsbil kan ikke se ut som en leke for 5 år gamle jenter. Bytt skall til noe som ser tøft ut så kanskje..

 

Viste denne til noen unge damer, de likte den. Ikke alle er tøffe unge menn.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Viste denne til noen unge damer, de likte den. Ikke alle er tøffe unge menn.

Jentene kjøper jo mer fornuftige biler en gutter, og bruker heller de spare kroner på 3-4 syden turer.

Eksponere seg og “spise” litt framandt, og ikke mindst “shoppe” noe som viser at det har vært i Ut-landet. For miljøet er det et fett, oljen blir brukt.

 

Eg tror man kommer bedre ut miljømæssig ved å subsidiere 2,5 tonns Tesla tangs kjørere så dei har mer penger til å dra til Malorka og la bilen stå. Dei kan jo ikke å kjøre bil, og har dobbelt så mange ulykker som andre. Men joda, argumenterer for 0-udslipp og fortreflig automatikk. For nogen judaser....

 

https://www.dn.no/motor/fremtind-forsikring/bilforsikring/forsikring/elbiler-krasjer-mer-enn-andre-biler/2-1-558339

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...