Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Endre adresse politiet sender post til


Pame

Anbefalte innlegg

Var ikke helt sikker på hvor jeg skulle poste dette, men det har seg slik at at jeg har fått et brev fra politiet som ble sendt til moren og faren min. Jeg er 20 år og flyttet hjemmefra for to år siden. I tillegg har jeg meldt adressendring i Posten, så skjønner ikke hvordan de fant ut at de skulle sende brev til foreldrene mine istedenfor til meg?

Endret av Pame
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg melder flytting til Skattetaten er jeg da ikke lenger folkeregistrert hos foreldrene mine? Eller er det flere steder jeg må melde flytting?

Når du har meldt (og fått bekreftelse) fra folkeregisteret at du har flyttet, er du selvsagt ikke lenger folkeregistrert hos dine foreldre. Du må ellers melde flytting til alle dine kontakter som IKKE henter adresse fra folkeregisteret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min mor får fortsatt brev som tilhører min bror på 33 som flyttet da han var 21, selv om han har meldt flytting på samtlige plattformer opptil flere ganger

Har han meldt flytting til de som sender brev til gammel adresse?

Hva er "samtlige plattformer"?

Lenke til kommentar

Har han meldt flytting til de som sender brev til gammel adresse?

Hva er "samtlige plattformer"?

 

han har ringt dem et par ganger såvidt jeg vet, men han får brev fra 2 eller 3 forskjellige steder 1 eller 2 ganger i året, usikker fra hvor, han har meldt ifra i folkeregisteret, posten og de bankene han er kunde da de av en eller annen grunn er ganske trege, eller har vært trege med og oppdatere adresser og lignende.

Lenke til kommentar

han har ringt dem et par ganger såvidt jeg vet, men han får brev fra 2 eller 3 forskjellige steder 1 eller 2 ganger i året, usikker fra hvor, han har meldt ifra i folkeregisteret, posten og de bankene han er kunde da de av en eller annen grunn er ganske trege, eller har vært trege med og oppdatere adresser og lignende.

 

Hvis ikke jeg tar helt feil sender banker brev til folkeregistrert adresse så synes det er rart du påstår de er trege.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis ikke jeg tar helt feil sender banker brev til folkeregistrert adresse så synes det er rart du påstår de er trege.

 

Påstår? jeg vet at de har vært trege siden vi har hatt problemer med bankene tidligere da det er meldt om flytting. Men dette er som du kanskje klarer og resonere deg frem til ganske lenge siden, da min bror er 33 og flyttet da han var 21.

Lenke til kommentar

Påstår? jeg vet at de har vært trege siden vi har hatt problemer med bankene tidligere da det er meldt om flytting. Men dette er som du kanskje klarer og resonere deg frem til ganske lenge siden, da min bror er 33 og flyttet da han var 21.

I løpet av 12 år burde han klart Å resonnere seg frem til at man ikke melder flytting til banker, men til folkeregisteret, så henter bankene adressen derfra. Jeg har enda ikke vært borti en bank som ikke gjør dette. For andre avsendere, som ikke henter adressen fra folkeregisteret, sender man en adresseendring. 

Endret av zanta
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I løpet av 12 år burde han klart Å resonnere seg frem til at man ikke melder flytting til banker, men til folkeregisteret, så henter bankene adressen derfra. Jeg har enda ikke vært borti en bank som ikke gjør dette. For andre avsendere, som ikke henter adressen fra folkeregisteret, sender man en adresseendring. 

som skrevet, han har meldt flytting til folkeregisteret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...