Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kjedelig. Tørrkrydder har man hjemme uansett.

Absolutt. Hvis du har lyst til å prøve noe hjemme selv, så har jeg etter mine reiser til Angola oppdaget noe som heter Gindungo. Dette burde du prøve selv, du kan lage den så sterk du bare vil. Kan brukes på alt av mat :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Absolutt. Hvis du har lyst til å prøve noe hjemme selv, så har jeg etter mine reiser til Angola oppdaget noe som heter Gindungo. Dette burde du prøve selv, du kan lage den så sterk du bare vil. Kan brukes på alt av mat :)

 

Måtte Google den:) Høres ut som en slags salsa (hjemmelaget, ikke tomatsuppa i butikk), bare uten tomat?

 

Anbefaler forøvrig folk å lage sin egen hvitløksrømmedressing fra bunnen. Det tar 5 minutter (3 av disse er pressing av hvitløk) å vispe sammen i ei skål og kan brukes på taco, pizza, stekt fisk m.m. Helt ny verden i forhold til den sure eddikrømmen man kjøper på flasker.

Endret av gammalerik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke tomat nei, her er det fiiiinhakket chili (type Gindungo, men du kan bruke andre typer også) i olje/eddik. Finnes mange oppskrifter, prøv deg frem. Skikkelig snadder, jeg spiser det hver eneste dag når jeg er her i Afrika :D

EDIT: Til TS, ikke mening å spore av i tråden din. Jeg skal holde meg til tema nå  :blush:

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Veldig mange varianter jeg ikke har smakt. Men Vår hjemmelagde med kjøttdeig er ålreit. Den trenger litt ekstra ost, gjerne på skorpen. Stekingen har mye å si for resultatet syns jeg, bunnen kan variere en del. Det jeg foretrekker er å sette den nederst i ovnen med varmluft + undervarme, 250 grader. Til å være en frossenpizza syns jeg den er av de bedre selv om den er for snill i smaken, men det er vel litt av grunnen til at den selger bra. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Følger med en sånn krydderpose. Og nei, den er ikke veldig hot :(

Digger "En skikkelig hot pizza" (dog tåler ikke sterkt krydder eller lakris som før)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...