Gå til innhold

Reise til utlandet uten kredittkort


Toobig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg råder deg til å bli hjemme. Dels fordi du risikerer å ikke slippe inn i noen land uten kredittkort, og dels fordi å reise med mye cash er utrygt. Hvis du mister/blir frastjålet kontanter er du lost.

 

Edit: jeg var ikke klar over at du hadde bankkort med Visa...

Endret av beladinka
Lenke til kommentar

Jeg har vanligvis et mastercard i sekken/safen og et visa kort i lomma, i tilfelle noe skjer. Og så har jeg ikke mer en 10-20 000 på kontoen/limiten til begge. Og overfører heller fra en back up konto etterhvert. Så tar jeg ut 1-2000 kroner fra bank automater (det som er maks lovt på automaten) og bruker stort sett kontanter. Jeg har vanligvis 100 dollar seddel i back up og. Nå har jeg reist ca 20 ganger der nede og har aldri fått behov for noe av dette :)

Lenke til kommentar

Jeg har reist mye i det området (bodd fast på Filippinene siden 2014). Jeg har aldri i mitt liv eid et kredittkort. Betaler absolutt alt med kontanter. Har aldri møtt på problemer med å ta ut penger i minibank, fra verken lokal eller norsk bank. Det er lurt å ha backup-løsninger, men det er unødvendig å bekymre deg for mye.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Thailand, Vietnam, Filippinene, mulig Indonesia og.

Jeg hadde sagt drop Indonesia, og tenk deg nøye om før du reiser til Filipinene. Bare en magefølelse, men.

Kjøp aktivt kull på apoteket før du reiser, det hjelper hvis du får magesjau (som du må regne med i Thailand). I Thailand kan du kjøpe Valium på apoteket og bruke det som sovemiddel hvis du trenger, men ikke bland med alkohol. Og ikke ta det med til Vietnam.

Ellers lykke til, men jeg hadde sagt du burde reist med folk du kjente. Og skal du benytte deg av prostituerte, så les deg litt opp på stickman: https://www.stickmanbangkok.com/weekly-column/2017/01/smooci/

 

Nei jeg har ikke erfaring med det selv, jeg bare liker å lese om plasser som jeg reiser til for å få en forståelse av hva som skjer der.

Lenke til kommentar

Ta ihvertfall med et ekstra kort som du f.eks. legger i safen på hotellet, som du har mulighet til å overføre penger til. Mister du eller blir frastjålet ett kort i det store utland vil du være veldig glad for å ha en backup.

 

Revolut er et greit alternativ, fungerer som kontantkort hvor du setter inn penger enten via kontooverføring eller via Visa/Mastercard. Det koster noen tiere i porto å få kortet, men det er gratis å ha - og de pleier å ha gode vekslingskurser uten mange gebyr. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...