Gå til innhold

ANMELDELSE: Anthem


Anbefalte innlegg

Et godt fundament - akkurat slik det var med No Man's Sky, Elder Scrolls Online, Destiny, The Division, osv. Alle ble fabtastiske spill. Jeg har tror på at spillet blir bra ettervert.

 

Etter seks år med development så burde man for pokker forvente mer enn ett bra "fundament". Når de da også ofret mass effect for det her så blir det bare mer tragisk. Dritt spill.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

God of war sin patch var på 7,4 gb.

Anthem sin var på 5...

 

God of war, uten noen patch, kunne stoppe opp i missions, slik at du ikke kom noen vei.

God of war hadde også fult av bugs i starten, og har fortsatt noen.

Gow har i det siste slettet all progresjon for enkelte spillere...

 

Hva gjelder anthem så ser du vel at de faktisk detaljert går gjennom det som blir fikset? Mens gow bare skriver "various bug fixes"

Visst det er slik at vi skal være ekkelt nøye så var den rundt 7GB på PC.

 

https://www.google.no/amp/s/gadgets.ndtv.com/games/news/anthem-day-one-patch-download-size-release-date-1997178%3famp=1&akamai-rum=off

 

Men jeg forstår ikke helt hvorfor du gnåler om God of War i grunn, som uansett hvordan du vrir og vender på det var og er en mye mer komplett opplevelse.

Om du ikke klarer å se at det var andre personer som brakte opp gow, så bør du kanskje lese gjennom kommentarene en gang til?

 

Gow er også ikke tilgjengelig på pc, så å bruke pc oppdateringen til anthem passer ikke.

 

Har du spilt gjennom anthem? Fullført alt av missions og ekstra?

Lenke til kommentar

Unnskyld meg, men er du på syre?

 

Av de som har nevnt God of War her så er det jo du som er veldig villig til å bruke dette som ett eksempel, ett ganske elendig ett i mine øyne.

 

Anthem er ikke ett spill jeg finner verdig å bruke tid på, det holdt med å teste demoen av det. Egentlig hadde jeg ikke trengt å gjøre en gang det, siden spillet aldri hat sett interessant eller tiltalendes ut for min egen del :)

Endret av Mala
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Nei, absolutt ikke.

Men når folk begynner å sammenligne med eldre spill, og later som spill før i tiden var feilfrie ved launch, så blir det litt dumt.

 

Det har alltid vært spill med forskjellige problemer, lite innhold, osv.

Det er ikke noe nytt.

 

Du cherrypicker, ingen påstår at spil var feilfrie  ved launch før, annet enn deg selv. Sammenlikningen gikk på spillinnhold. Singleplayer-spill som GoW må ha alt innhold fra start til slutt på release, sli k at det fresmtår som et fullstendig spill. Anthem ser derimot ut til å ha for lite innhold, selv for et gaas-spill.

Endret av Slettet-NIoHlfL
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Karakter som forventet. Alle andre gir det jo middels karakter, så ikke faen om vi vil være tullingene som står utenfor og sier vi liker det - til tross for at det er nettopp det anmelder faktisk gjør, hvis man leser ordene i stedet for scoren.

 

"... men uansett så greier jeg ikke å slutte å tenke på det når jeg ikke spiller, og jeg vil heller ikke slutte å spille det på en god stund."

 

Høres ikke akkurat ut som et 6/10 i min bok. Høres tvert imot som et spill anmelder storkoser seg med. Men jeg er rar sånn. Jeg setter gameplay foran alt annet. Grafikk, lyd osv driter jeg i, og bugs, glitches osv blir fort fjernet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Karakter som forventet. Alle andre gir det jo middels karakter, så ikke faen om vi vil være tullingene som står utenfor og sier vi liker det - til tross for at det er nettopp det anmelder faktisk gjør, hvis man leser ordene i stedet for scoren.

 

"... men uansett så greier jeg ikke å slutte å tenke på det når jeg ikke spiller, og jeg vil heller ikke slutte å spille det på en god stund."

 

Høres ikke akkurat ut som et 6/10 i min bok. Høres tvert imot som et spill anmelder storkoser seg med. Men jeg er rar sånn. Jeg setter gameplay foran alt annet. Grafikk, lyd osv driter jeg i, og bugs, glitches osv blir fort fjernet.

 

Dette har blit forklart til deg før, at du personlig liker et spill ja til og med blir hekta av det, betyr ikke at det er et bra spill.

Når spillet har mangler på manger på mangler, det har masse bugs osv. Så er 5-6 en passende karakter selv om enkelt individer vil finne glede i spillet.  Det at anmelder kan se forbi sin helt egene nytelse av spillet og gi spillet en karakter det fortjener er en bra ting. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Nei, absolutt ikke.

Men når folk begynner å sammenligne med eldre spill, og later som spill før i tiden var feilfrie ved launch, så blir det litt dumt.

 

Det har alltid vært spill med forskjellige problemer, lite innhold, osv.

Det er ikke noe nytt.

 

Du cherrypicker, ingen påstår at spil var feilfrie  ved launch før, annet enn deg selv. Sammenlikningen gikk på spillinnhold. Singleplayer-spill som GoW må ha alt innhold fra start til slutt på release, sli k at det fresmtår som et fullstendig spill. Anthem ser derimot ut til å ha for lite innhold, selv for et gaas-spill.

Jeg har aldri påstått at spill var feilfri før i tiden, vet ikke hvor du har lest dette.

Gow hadde ikke alt innhold ved launch, det samme gjelder en mengde single player spill.

Lenke til kommentar

Ingen kan vel med hånden på hjertet si at det er en parallell mellom Destiny 1 ved launch, og Anthem. Destiny hadde i det minste grunnleggende ting på plass, og det tok ikke lang tid før folk virkelig ble hekta. Husker selv min første exotic, min første solo nightfall osv osv. Det er heller ikke til å se bort i fra at PVP delen gjorde sitt for å holde interessen oppe.

 

Anthem derimot.. Ja, det er gøy å fly, og trykke LB og RB på kontrolleren, men det hele virker ikke særlig gjennomtenkt. Det er lite variasjon i både loot og gameplay, for ikke å snakke om det tekniske - selve spillmotoren - som føles utdatert og ustabil. 

 

Jeg er heller ikke så optimistisk på at det "blir bra" som flere påstår. Det kommer vel til å bli gratis på PS plus til slutt..  :whistle:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette har blit forklart til deg før, at du personlig liker et spill ja til og med blir hekta av det, betyr ikke at det er et bra spill.

Når spillet har mangler på manger på mangler, det har masse bugs osv. Så er 5-6 en passende karakter selv om enkelt individer vil finne glede i spillet. Det at anmelder kan se forbi sin helt egene nytelse av spillet og gi spillet en karakter det fortjener er en bra ting.

 

Jeg likte lords of the fallen, selv om det var 1000 ting å utsette på det

 

Ingen kan vel med hånden på hjertet si at det er en parallell mellom Destiny 1 ved launch, og Anthem. Destiny hadde i det minste grunnleggende ting på plass, og det tok ikke lang tid før folk virkelig ble hekta. Husker selv min første exotic, min første solo nightfall osv osv. Det er heller ikke til å se bort i fra at PVP delen gjorde sitt for å holde interessen oppe.

 

Anthem derimot.. Ja, det er gøy å fly, og trykke LB og RB på kontrolleren, men det hele virker ikke særlig gjennomtenkt. Det er lite variasjon i både loot og gameplay, for ikke å snakke om det tekniske - selve spillmotoren - som føles utdatert og ustabil.

 

Jeg er heller ikke så optimistisk på at det "blir bra" som flere påstår. Det kommer vel til å bli gratis på PS plus til slutt.. :whistle:

 

Jeg er 100% enig i alt det du skriver. (Solo NF og min første exotic(suros regime) glemmer jeg aldri, sukk).

Endret av Omnia vincit amor
Flettet og fjernet en unødvendig sitering.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen kan vel med hånden på hjertet si at det er en parallell mellom Destiny 1 ved launch, og Anthem. Destiny hadde i det minste grunnleggende ting på plass, og det tok ikke lang tid før folk virkelig ble hekta. Husker selv min første exotic, min første solo nightfall osv osv. Det er heller ikke til å se bort i fra at PVP delen gjorde sitt for å holde interessen oppe.

 

Anthem derimot.. Ja, det er gøy å fly, og trykke LB og RB på kontrolleren, men det hele virker ikke særlig gjennomtenkt. Det er lite variasjon i både loot og gameplay, for ikke å snakke om det tekniske - selve spillmotoren - som føles utdatert og ustabil. 

 

Jeg er heller ikke så optimistisk på at det "blir bra" som flere påstår. Det kommer vel til å bli gratis på PS plus til slutt..  :whistle:

 

Nå hadde vel destiny sine egne mangler.

Historien som ikke var i spillet, men på en nettside, og som man aldri fikk vite slutten på.

Ekstremt dårlig stemmeskuespill (som ble totalt forandret senere)

I begynnelsen var det bugs så man kunne ikke motta flere av exotic våpnene.

Campaing som var alt for kort, og repetitiv.

Veldig få abilities til hver type klasse, og omtrent samme gameplay mellom dem.

Liten variasjon i våpen.

Osv.

 

Multiplayer var jo greit, annet enn at det kjørte på peer to peer systemer, og hadde null balansering av våpen og klasser.

Lenke til kommentar

Nå hadde vel destiny sine egne mangler.

Historien som ikke var i spillet, men på en nettside, og som man aldri fikk vite slutten på.

Ekstremt dårlig stemmeskuespill (som ble totalt forandret senere)

I begynnelsen var det bugs så man kunne ikke motta flere av exotic våpnene.

Campaing som var alt for kort, og repetitiv.

Veldig få abilities til hver type klasse, og omtrent samme gameplay mellom dem.

Liten variasjon i våpen.

Osv.

 

Multiplayer var jo greit, annet enn at det kjørte på peer to peer systemer, og hadde null balansering av våpen og klasser.

 

Vi kan umulig ha spilt samme Destiny, for det var jo det som var suverent med Destiny 1- våpen variasjon, og hvordan man kunne utforske og tilpasse skill treet på hver figur. F.eks under ulike deler av raidet eller strikes. Kombinert med exotics som hadde sin funksjon.

Vex Mythoclast var helt på jorde til å starte med, og det var sikkert ikke meningen at man skulle klare å dytte Atheon utfor, men likevel ble Destiny så populært blant spillere, at flere sikkert startet karrieren sin på twitch og YouTube fordi de var usedvanlig dyktig i det. Flere av de jeg spiller med i dag er fra den tiden. 

 

Jeg liker ihvertfall spill hvor det er opp til spilleren selv å bli bedre i spillet, enn om spillet i det hele tatt virker. Sist jeg spilte Anthem startet jeg et stronghold med 3 andre randoms. Halveis ute i det dør jeg når jeg skal prøve å revive to døde team mates, og den siste spilleren som var i live skjønte tydeligvis ikke hva han skulle gjøre, så det gikk en halvtime før jeg måtte lukke spillet og åpne det på nytt - fordi det er ikke mulighet å gjøre noe som helst når man er død; ikke komme inn på menyen eller noen ting. Det virker ikke særlig gjennomtenkt i min verden. 

 

Freeplay er jo også noe for seg selv når man joiner randoms.. Hvor er de? Hva er vitsen med kartet? Selv med folk jeg kjenner er det begrenset hvor gøy dette er på sikt, det virker så hult.

 

Slik jeg ser det skulle de utsatt Anthem, minst et halvt år. De skulle heller ikke latt forventningsfulle betalende spillere være betatestere så nærme release, i noe de valgte å kalle "VIP demo". Jeg tipper de ville utnytte det faktum at det har vært litt spilltørke på looter shooter fronten i det siste, å lansere det akkurat nå, men de skulle kanskje latt være. Snart kommer det nok en rekke andre interessante spill som fort vil vise at Anthem bør være noe mer enn å bare fly rundt i et flott landskap. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At noen kan forsvare det lattelige mangelfulle innholdet i det spillet bekrefter bare hvorfor EA etc kjører på med uferdige spill. Alt for mange som kjøper uansett hvor barebones spillet er. Skam dere.

Jeg spiller spillet litt bare fordi den er en del av origin access. Hadde aldri kjøpt spillet :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Nå hadde vel destiny sine egne mangler.

Historien som ikke var i spillet, men på en nettside, og som man aldri fikk vite slutten på.

Ekstremt dårlig stemmeskuespill (som ble totalt forandret senere)

I begynnelsen var det bugs så man kunne ikke motta flere av exotic våpnene.

Campaing som var alt for kort, og repetitiv.

Veldig få abilities til hver type klasse, og omtrent samme gameplay mellom dem.

Liten variasjon i våpen.

Osv.

 

Multiplayer var jo greit, annet enn at det kjørte på peer to peer systemer, og hadde null balansering av våpen og klasser.

 

Vi kan umulig ha spilt samme Destiny, for det var jo det som var suverent med Destiny 1- våpen variasjon, og hvordan man kunne utforske og tilpasse skill treet på hver figur. F.eks under ulike deler av raidet eller strikes. Kombinert med exotics som hadde sin funksjon.

Vex Mythoclast var helt på jorde til å starte med, og det var sikkert ikke meningen at man skulle klare å dytte Atheon utfor, men likevel ble Destiny så populært blant spillere, at flere sikkert startet karrieren sin på twitch og YouTube fordi de var usedvanlig dyktig i det. Flere av de jeg spiller med i dag er fra den tiden. 

 

Jeg liker ihvertfall spill hvor det er opp til spilleren selv å bli bedre i spillet, enn om spillet i det hele tatt virker. Sist jeg spilte Anthem startet jeg et stronghold med 3 andre randoms. Halveis ute i det dør jeg når jeg skal prøve å revive to døde team mates, og den siste spilleren som var i live skjønte tydeligvis ikke hva han skulle gjøre, så det gikk en halvtime før jeg måtte lukke spillet og åpne det på nytt - fordi det er ikke mulighet å gjøre noe som helst når man er død; ikke komme inn på menyen eller noen ting. Det virker ikke særlig gjennomtenkt i min verden. 

 

Freeplay er jo også noe for seg selv når man joiner randoms.. Hvor er de? Hva er vitsen med kartet? Selv med folk jeg kjenner er det begrenset hvor gøy dette er på sikt, det virker så hult.

 

Slik jeg ser det skulle de utsatt Anthem, minst et halvt år. De skulle heller ikke latt forventningsfulle betalende spillere være betatestere så nærme release, i noe de valgte å kalle "VIP demo". Jeg tipper de ville utnytte det faktum at det har vært litt spilltørke på looter shooter fronten i det siste, å lansere det akkurat nå, men de skulle kanskje latt være. Snart kommer det nok en rekke andre interessante spill som fort vil vise at Anthem bør være noe mer enn å bare fly rundt i et flott landskap. 

Det var 3 typer granater i spillet, hvor hver klasse kunne få to?

Du hadde en del forskjellige typer våpen ja, men våpen innenfor hver kategori var nermest helt like.

 

Det første raidet var jo ikke i spillet ved launch.

 

Jeg har ikke noe imot destiny, det var et greit spill det, men i starten av hadde det svært mange og store problemer.

 

Freeplay i destiny og anthem er vel nermest identiske?

 

Det kan være de ble skremt av the division 2 til å lansere spillet tidligere?

Lenke til kommentar

Har over 40+ timer i spillet på forskjellige plattformer under beta,VIP og ved lansering. Og er nå rundt 20 timer ut i fullversjonen av spillet og jeg har det fortsatt gøy. Er enig i anmeldelsen men jeg synes faktisk historien er noe spennende og at flere av karakterene er interessante. Men det er helt klart mye som må gjøres med spillet.

 

Men jeg har allerede fått valuta for pengene om spill tid er en målbar valutta. Men målpostene flyttes vel som det ofte gjøres i slike diskusjoner.

 

Kommer nok enkelt til å putte 40-60 timer med det innholdet som er ute nå. Masse underholdning for pengene uten tvil. Så gjenstår det å se om innholdet som kommer eller ikke vil gjøre at jeg ender opp med hundrevis av timer i Anthem...

Endret av LarZen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Svidd av mye tid siden 15 februar nå, og har nesten powerlever 500. Kjenner at det er litt lite å gjøre akkurat nå, men som Larzen sier rett over her - så har jeg fått relativt mye spilltid for pengene. Jeg har kost med i ca 45 timer og kjedet meg i loading i 3. Anthem har veldig mye godt med seg, men mangler helt, det jeg mener, er prekære menyer og alternativer for denne sjangeren. Et eksempel er det å måtte dra tilbake til byen for å endre på utstyret. Det er rett og slett dårlig design, og noe de burde få endret på snarest. 

 

Jeg blir neppe å spille spillet like mye framover de neste ukene på grunn av at det meste av contentet er fullført, men jeg blir garantert til å runde 60-70 timer før vi ser midten av mars. Koser meg veldig sammen med venner og mener at 6/10 er en god score. Spørsmålet mitt blir bare om jeg noen gang ser meg tilbake hvis Division 2 blir kjøpt inn. 

Lenke til kommentar

Svidd av mye tid siden 15 februar nå, og har nesten powerlever 500. Kjenner at det er litt lite å gjøre akkurat nå, men som Larzen sier rett over her - så har jeg fått relativt mye spilltid for pengene. Jeg har kost med i ca 45 timer og kjedet meg i loading i 3. Anthem har veldig mye godt med seg, men mangler helt, det jeg mener, er prekære menyer og alternativer for denne sjangeren. Et eksempel er det å måtte dra tilbake til byen for å endre på utstyret. Det er rett og slett dårlig design, og noe de burde få endret på snarest. 

 

Jeg blir neppe å spille spillet like mye framover de neste ukene på grunn av at det meste av contentet er fullført, men jeg blir garantert til å runde 60-70 timer før vi ser midten av mars. Koser meg veldig sammen med venner og mener at 6/10 er en god score. Spørsmålet mitt blir bare om jeg noen gang ser meg tilbake hvis Division 2 blir kjøpt inn. 

 

Tipper du blir klokere etter 4 mars når public beta er ferdig. Jeg spillte closed og synes det var bra tross masse bugs, som nå er fikset. Public beta på fredag og da er mesteparten fikset ifølge patchnotes

Lenke til kommentar

Veldig synd at seriøse aktører kaster seg på "early access" steam trenden og releaser uferdige spill. Spesielt verdt å merke seg det når utgivere selv vet om det, som i tilfellet her.

Jeg håper så inderlig at det vil bli konsekvenser for denne typen business, men det er nærmest blitt en presedens i bransjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Et godt fundament - akkurat slik det var med No Man's Sky, Elder Scrolls Online, Destiny, The Division, osv. Alle ble fabtastiske spill. Jeg har tror på at spillet blir bra ettervert.

 

Jeg håper det blir bedre. kommer nok til å kjøpe det om når det blir spillbart og nok har nok innhold.. Tror nok dette kan bli bra om et år eller to. Hadde håpet på kjøp ved launch men ble heldigvis ikke lurt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...