Gå til innhold

Bioware erkjenner at det gjenstår mye jobb for å forbedre Anthem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skal ekstremt mye til for å redde Anthem. Det er så bare-bones nå med tanke på end game content at vi snakker årevis med bare ren content utvikling for at det skal bli verdt å spille over lengre perioder. Jeg møtte totalt veggen etter 25 timer totalt i spillet da det lille som er av end game blir totalt uinterresant å fortsette repetere etter et par timer.

Lenke til kommentar

Sett et par yt videoer nå bla Yong Yea som kan vise ti lat salgstallene er halvparten av hva Mass Effect Andromeda hadde. Er snakk om fysiske kopier men alikevel. Tror det er over og ut for Anthem. De kommer nok til og nedbemanne med skjelett crew og kanskje gi ut et par tre patcher før det er kroken på døra kanskje til og med for hele bioware. Men er vel like greit. Ser ut som alt som var av talent er borte uansett.

Lenke til kommentar

Føler at jeg er i mindretall her, men jeg for min del syns at Anthem er bra. Flopp eller ikke, artig er det. Synes jeg. 

Men jeg sluttet for noen år siden med å la meg hype opp til nye lanseringer, og previews får jeg med meg mindre av enn før. Ergo så har jeg ikke noe særlig grunnlag for å ha noen forventninger til nye spill og blir som jeg har sagt tidligere ikke så skuffet heller. 

Selvfølgelig gjør jeg noen bomkjøp av og til. Det siste i den rekka var Fallout 76 som ble solgt etter tre dager. 

Anthem har så langt vært en god investering for meg.

Endret av firberblad
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja, Anthem er litt repetetivt.. man er i byen og prater og prater.. får noen oppdrag og hopper i drakten og reiser ut.. rince and repeat.. men det skal sies at jeg ble litt fascinert allikevel.. har veldig sans for hvordan man kontrollerer javelinen man flyr i.. deilig å være så agil og bare hoppe og sveve avsted.. selve følelsen med våpnene er også god... det er en story her og det fortelles mye, men det som er ankepunktet er at ting er så likt.. det kunne vært så mye bedre.. men allikevel er det noe der som fasinerer..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Noensinne hørt om ET på Atari?

Ja, det har jeg. Hva har det med saken å gjøre? Jeg sa aldri at alle spill var bra ved launch. Rævspill finner man på alle konsoller, det er bare flere av de nå enn før siden spillutviklere ikke trenger å gjøre seg ferdig før de utgir spillene sine og forventer fullpris for det som egentlig er en demo. Slik var det ikke før.

Du mente på at spill før i tiden alltid var bra ved launch, mens spill nå kan være dårlige ved launch.

Lenke til kommentar

Luktet ulmebrannen av dette fra tidlig av, nå som det er full overtenning skal jeg faktisk innrømme at eg koser meg litt. Ikke på bekostning for de av dere som såg frem til det, og er skuffet, alltid kjipt når spillene man gleder seg til går litt på trynet.

Jeg bet aldri på tech-videoene som ble servert i starten, og selv om det såg flott ut så syns jeg jo..det såg pisskjedelig ut. Akkurat denne sjangeren har eg aldri helt vært inne i, og gjorde den fatale feilen at jeg faktisk kjøpte det første Destiny...som jo viste seg å være ett panne klask av ett dårlig kjøp. Så leksa ble lært der, på den harde måten dessverre.

Men grunnen til at det frydes...er at EA kanskje nå snart kan skjerpe seg og kanskje skjønne hva det er fansen vil ha, og kanskje høre på, og la utviklerne sine få fred og frihet til å lage GODE spill. Nå har vi fått rævkjøring på rævkjøring av spill de siste årene, og jeg lurer på når det egentlig vil ta slutt. 

Men at dette her, fra idé til...hva man egentlig sitter med i dag..har tatt 6 år? Det må da være en spøk? :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

Du mente på at spill før i tiden alltid var bra ved launch, mens spill nå kan være dårlige ved launch.

Tror du skal lese hva jeg skrev en gang til.

"Savner dagene da spill var gode ved launch"

Var akkurat det du skrev.

 

Så enten mener du at alle spill før i tiden var feilfri ved launch, eller så mener du at det ikke er et eneste spill nå som er bra ved launch.

Lenke til kommentar

Luktet ulmebrannen av dette fra tidlig av, nå som det er full overtenning skal jeg faktisk innrømme at eg koser meg litt. Ikke på bekostning for de av dere som såg frem til det, og er skuffet, alltid kjipt når spillene man gleder seg til går litt på trynet.

 

Jeg bet aldri på tech-videoene som ble servert i starten, og selv om det såg flott ut så syns jeg jo..det såg pisskjedelig ut. Akkurat denne sjangeren har eg aldri helt vært inne i, og gjorde den fatale feilen at jeg faktisk kjøpte det første Destiny...som jo viste seg å være ett panne klask av ett dårlig kjøp. Så leksa ble lært der, på den harde måten dessverre.

 

Men grunnen til at det frydes...er at EA kanskje nå snart kan skjerpe seg og kanskje skjønne hva det er fansen vil ha, og kanskje høre på, og la utviklerne sine få fred og frihet til å lage GODE spill. Nå har vi fått rævkjøring på rævkjøring av spill de siste årene, og jeg lurer på når det egentlig vil ta slutt. 

 

Men at dette her, fra idé til...hva man egentlig sitter med i dag..har tatt 6 år? Det må da være en spøk? :p

 

Problemet er vel at folk alltid sier de vil ha denne typen spill, men når de laget dem er det plutselig ikke så mange som liker dem?

 

Destiny, the division, anthem... Looter shooter sjangeren er ikke akkurat kjent for å ha de mest populære spillene.

 

Alle tre hadde vel også akkurat samme problemet? Ikke nok innhold i endgame?

 

Man kan vel krangle om hvilket av dem som har best story, best gameplay osv.

 

Så er spørsmålet, det finnes et spill som er veldig nært en loot shooter, som gjorde det ekstremt bra, og er godt likt. Monster hunter world. Hvorfor?

Hva er det MHW har som de andre ikke har?

Er det grinding i spillene? Ja.

Er historien bra? Eh...

 

MHW er også et spill hvor endgame content kommer som gratis dlc etter hvert som spillet blir eldre, slik som destiny og the division.

The division klarte jo til og med å klatre seg opp fra et spill de fleste hatet til et spill mange liker.

Lenke til kommentar

Han skrev vel ikke at ALLE spill var gode før ved lansering...Og nå omhandler vel tråden Anthem, så det burde jo ikke være noen tvil om hvilket spill som er relevant eller diskuteres.

 

"Savner dagene da spill var gode ved launch"

Da spill var gode ved launch.

Dette utelukker at det kun er et spill det er snakk om.

Spill og gode er altså flertall.

 

Personen nevner at det var dager før, ikke bestemt når, da spill var gode ved launch.

Om spill VAR gode før, så betyr det at de ikke er gode nå.

Altså er spill dårligere ved launch nå, enn spill var før i tiden.

Lenke til kommentar

Problemet er vel at folk alltid sier de vil ha denne typen spill, men når de laget dem er det plutselig ikke så mange som liker dem?

 

Hva folk sier eller ikke skal jeg ikke henge meg opp i. Jeg har i hvert fall aldri ønsket meg noe som Anthem :p Som sagt så har jeg ingen stor erfaring med disse spillene da jeg rett og slett ikke begriper hva morro-faktoren er her. Og etter Destiny smellen så lot jeg magefølelsen få spillerom, og har derfor aldri hatt interesse for noen av de spillene du nevner. 

 

6 år. 6 år har dette spillet vært jobbet med og på, og dette er resultatet. Det kan vel ikke forsvares? Som sagt, jeg nekter å tro det er tilfellet.  Bioware har jo bare kommet med piss og tåkeprat i alle disse årene ut i fra det som nå anses å være ett produkt godt nok til å slippes for fullpris. At det kommer mer innhold på ett senere tidpunkt, helt klart. 

 

Men hvorfor MÅ dette alltid være tilfellet? Det var sikkert tilfellet med noen av de spillene du nevner, men det er vel ingen skrevet regel at man skal selge skinn og bein ved lansering, og heller kommer dassende med kjøtt og flesk etter slipp?  Jeg syns det er helt topp at dette spillet slaktes for akkurat dette. At folk nå er lei av å se det samme skje om og om igjen.

 

Forhåpentligvis reflekteres det i både salgstall og popularitet, men det er vel noe vi bare må se over tid.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Savner dagene da spill var gode ved launch"

Da spill var gode ved launch.

Dette utelukker at det kun er et spill det er snakk om.

Spill og gode er altså flertall.

 

Personen nevner at det var dager før, ikke bestemt når, da spill var gode ved launch.

Om spill VAR gode før, så betyr det at de ikke er gode nå.

Altså er spill dårligere ved launch nå, enn spill var før i tiden.

 

Vet du, jeg tror rett og slett du overanalyserer utsagnet noe helt forjævlig for å være ærlig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Problemet er vel at folk alltid sier de vil ha denne typen spill, men når de laget dem er det plutselig ikke så mange som liker dem?

Hva folk sier eller ikke skal jeg ikke henge meg opp i. Jeg har i hvert fall aldri ønsket meg noe som Anthem :p Som sagt så har jeg ingen stor erfaring med disse spillene da jeg rett og slett ikke begriper hva morro-faktoren er her. Og etter Destiny smellen så lot jeg magefølelsen få spillerom, og har derfor aldri hatt interesse for noen av de spillene du nevner. 

 

6 år. 6 år har dette spillet vært jobbet med og på, og dette er resultatet. Det kan vel ikke forsvares? Som sagt, jeg nekter å tro det er tilfellet.  Bioware har jo bare kommet med piss og tåkeprat i alle disse årene ut i fra det som nå anses å være ett produkt godt nok til å slippes for fullpris. At det kommer mer innhold på ett senere tidpunkt, helt klart. 

 

Men hvorfor MÅ dette alltid være tilfellet? Det var sikkert tilfellet med noen av de spillene du nevner, men det er vel ingen skrevet regel at man skal selge skinn og bein ved lansering, og heller kommer dassende med kjøtt og flesk etter slipp?  Jeg syns det er helt topp at dette spillet slaktes for akkurat dette. At folk nå er lei av å se det samme skje om og om igjen.

 

Forhåpentligvis reflekteres det i både salgstall og popularitet, men det er vel noe vi bare må se over tid.

Det er helt mulig at de har jobbet med spillet i 6 år, men hvor mye, og hvor mange av dem?

De lanserte vel mass effect for mindre enn 6 år siden?

Jobbet ingen med det?

 

Dessuten, om de har jobbet så lenge med samme spillet så har de nok byttet engine minst en gang? Det ville jo være en stor reset på alt de hadde gjort opp til det punktet.

 

Hvorfor lanseres spill med lite innhold?

Vel, gjør de det?

Om du sammenligner spill fra tidligere generasjoner med de vi får idag, er det mye mindre innhold i de nye?

Realistisk sett, hvor mye innhold er det i diablo i forhold til anthem? Om du går rett gjennom story, uten å grinde.

 

Har prisen på spill gått opp? Har mengden spill som gies ut per år gått opp? Har markedet forandret seg?

 

Om anthem hadde kommet ut for 20 år siden, med alt det innholdet det har nå, historien og alt.

På Nintendo 64, med grafikk som var på linje med datidens beste.

Hadde spillet fått like mye klager da?

 

Hvilket spill er det man sammenligner anthem med, når man sier det er lite innhold og repetisjon i mission?

Er det et annet spill slik det spillet var ved launch, eller er det et spill som har fått ekstra innhold i ettertid?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Savner dagene da spill var gode ved launch"

Var akkurat det du skrev.

 

Så enten mener du at alle spill før i tiden var feilfri ved launch, eller så mener du at det ikke er et eneste spill nå som er bra ved launch.

 

 

Heftig off-topic og insane kverulering her, men..

Igjen, jeg skrev aldri at ALLE spill var gode ved launch før i tiden, det tror jeg du skjønner. Men det var mer regelen enn unntaket før. Man satt kassetten i maskinen og så funket spillet, slik er det ikke lenger. Day one patcher er normen, games as a service blir mer og mer populært, og spill blir en kjipere hobby på grunn av det. Heldigvis har vi Nintendo og Sony som fortsatt tørr satse på singleplayer-spill. 

 

Når det er sagt, kjipt for Bioware dette. En fantastisk spillutvikler som har laget mange gode singleplayer-spill blir tvunget av EA til å lage enda et multiplayerspill i et oversaturert marked, og så blir det vel kroken på døra når EA misforstår og tror at det er Bioware som ikke er i stand til å lage spill, istedenfor det som er fakta; som er at folk fortsatt ønsker gode singleplayerspill. EA er virkelig satan reinkarnert som spillutgiver. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er helt mulig at de har jobbet med spillet i 6 år, men hvor mye, og hvor mange av dem?

De lanserte vel mass effect for mindre enn 6 år siden?

Jobbet ingen med det?

 

Dessuten, om de har jobbet så lenge med samme spillet så har de nok byttet engine minst en gang? Det ville jo være en stor reset på alt de hadde gjort opp til det punktet.

 

Hvorfor lanseres spill med lite innhold?

Vel, gjør de det?

Om du sammenligner spill fra tidligere generasjoner med de vi får idag, er det mye mindre innhold i de nye?

Realistisk sett, hvor mye innhold er det i diablo i forhold til anthem? Om du går rett gjennom story, uten å grinde.

 

Har prisen på spill gått opp? Har mengden spill som gies ut per år gått opp? Har markedet forandret seg?

 

Om anthem hadde kommet ut for 20 år siden, med alt det innholdet det har nå, historien og alt.

På Nintendo 64, med grafikk som var på linje med datidens beste.

Hadde spillet fått like mye klager da?

 

Hvilket spill er det man sammenligner anthem med, når man sier det er lite innhold og repetisjon i mission?

Er det et annet spill slik det spillet var ved launch, eller er det et spill som har fått ekstra innhold i ettertid?

 

Ja hvem jobber med Mass Effect? 

 

Byttet de motor på Anthem, har du kilder?

 

Har du selv svar på alt du spør om? Har du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan umulig tenke meg at de har byttet motor da EA primært bruker Frostbite på nesten samtlige spill.. Respawn er vel unntaket da de har brukt en sterkt modifisert utgave av source engine til Apex Legends.

 

Frostbite 3 kom ut for 4 år siden.

Det har før og etter dette vært en del større forandringer i Frostbite når det gjelder utviklingen av spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...