Gå til innhold

Bioware erkjenner at det gjenstår mye jobb for å forbedre Anthem


Anbefalte innlegg

Personlig liker jeg Anthem.

Ja, det er mye som kan og bør forbedres, men der er også ting som fungerer bra.

At EA har vært her med stress-hammeren og gitt sine ordre til Bioware slik at de ikke har fått gjort en så bra jobb som de har potensiale til er veldig tydelig, men det har ikke ødelagt spillet imho. Jeg anser det heller ikke som en flopp, da gameplay fungerer bra og historien faktisk er mye bedre enn det mange skal ha det til.Store deler av historien forgeår i random conversations, e-poster og som historier og info man får når man finner ting her og der.

 

Det sagt så synes også jeg at de kunne utsatt spillet i 6mnd eller så for finpussing, men det er ikke noe å gjøre med det nå. Nå kommer det masse innhold på relativt kort tid framover, og det blir å hjelpe til å gjøre spillet bedre. Stick with it, sier nå jeg. Dette spillet kommer til å banke Destiny ned i støvlene bare de får litt tid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott. Da kan jeg kanskje prøve det gratis etter et år eller to når utviklerene har gjort det til et ålreit spill.

 

Savner dagene da spill var gode ved launch.

 

I hvilket univers har du oppholdt deg?

Det har aldri vært en periode hvor alle spill var gode ved launch.

Lenke til kommentar

I hvilket univers har du oppholdt deg?

Det har aldri vært en periode hvor alle spill var gode ved launch.

Donkey Kong Country var perfekt ved launch. Alle de bra SNES-spillene var gode ved launch. Det var når konsollene absolutt skulle være tilkoblet Internett at spillutviklere ble late siden de da bare kan ta pengene først og sånn halvveis fikse spillet etterpå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Regner med du har både Floppout 76 og Floppthem i samlingen :D

 

"som de fleste synes at begynner å bli bra? begrunn din påstand, kilder tatt"

 

For å si det sånn trenger de bare legge til noen NPCer i Fallout 76, så har vi et spill de aller fleste er svært fornøyd med. Så lite skal til for å gjøre en "flopp" til en klassiker. Hadde du brukt to sekunder på å tenke i stedet for å trolle ville du skjønt det, og du ville kanskje også ha fått med deg at et spill som har vært ute i tre dager ikke kan regnes som noe som helst ennå. Om du mot all formodighet i tillegg hadde giddet sjekke fakta ville du sett at No Man's Sky, Star Wars: Battlefront 2 (ja, det nye), Rainbow Six: Siege og Elder Scrolls Online lever i beste veldgående den dag i dag. Selv Star Wars: The Old Republic lever bra, til tross for at det "døde" da det ble Free to Play for fem, seks år siden. Er bare idioter som ikke skjønner at onlinespill alltid er i utvikling. Men er noe med at man faktisk må prøve å sette seg inn i fakta før man uttaler seg alt for mange ikke klarer helt å skjønne.

Han spurte riktignok etter kilder, ikke synsingen din. Det du sier er at "Fallout 76 begynner å bli bra", fordi det har mangler som var en grunnleggende del av markedsføringen. Det er langt flere bugs of feil og hurrameg rundt som burde vært fikset før release i Fallout 76, antagelig til et punkt det ikke kan sammenlignes med Anthem. Men det kan brukes som et godt eksempel på hvor ille det kan gå når folk som er kjent for populære singleplayer spill(på tross av uhoverlige mengder med bugs) ikke kan trylle frem like gode flerspilleropplevelser på første forsøk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Regner med du har både Floppout 76 og Floppthem i samlingen :D

 

"som de fleste synes at begynner å bli bra? begrunn din påstand, kilder takk"

 

For å si det sånn trenger de bare legge til noen NPCer i Fallout 76, så har vi et spill de aller fleste er svært fornøyd med.

 

Så du løy bare :) Siden du nakker i en evt fremtid

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dette spillet får meg til å innse hvor bra Destiny 2 er..

Dette er vel det man kan kalle en flopp nesten på lik linje med Fallount 76 i følge metacritic.

 

Skaters gonna skate

 

Samme Destiny 2 som alle sa var ræva frem til Forsaken? Samme Fallout 76 de fleste er enige i at begynner å bli bra?

Jeg digger FA76, og det gjør også de fleste av mine venner. Neppe en flopp slik du her sier. Jeg driter langt i hva noen personer mener som jeg mener i aller høyeste grad er påvirket av hva et overflod av clickbaitkåte youtubere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når de har utviklet Anthem i 6 år, så blir det imo teit å skylde på at EA presser de. Dette vet vi strengt tatt ingen ting om, og fremst man ikke har en sikker kilde så blir det jo bare synsing uansett.

 

Dette gjelder ikke bare Anthem, men flere nye spill siste årene. Ser flere og flere forsvare at det blir bra med tid, men dette argumentet er til å bli lei av. Jeg vil jo at spill skal gi opplevelsen de "lover" når jeg kjøper det. Ikke 6 måneder - 2 år etterpå. Da er det andre spill jeg vil ha. Og jeg gidder jo ikke sitte kjede meg 3 måneder med endgame i Anthem nå fordi det kanskje blir bra i Mai.

 

Enkelte spillere vender nok tilbake og gir spill nye sjanser etter de blir lei, men jeg tviler på at dette er et flertall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg digger FA76, og det gjør også de fleste av mine venner. Neppe en flopp slik du her sier. Jeg driter langt i hva noen personer mener som jeg mener i aller høyeste grad er påvirket av hva et overflod av clickbaitkåte youtubere.

 

Hverken Guybrush, du eller jeg bestemmer om det er en flopp. 

 

Det er to definasjoner av en flopp i media, en kritiker flopp, og en økonomisk flopp. 

Det er hovedsaklig det økonomiske man hører mye om, noen filmer er jo kjente nesten bare fordi de tapte enorme penger osv.

FA76 er en kritiker flopp allerde og spillet har nesten blitt et skjellsord.

Om det er en økonomisk flopp(og det er det som virkelig betyr noe for utgivere) vet jeg ikke, jeg vet ikke salgs tallene, jeg vet ikke hvor mange som spillet det nå, og jeg vet ikke hvor mye penger de fikk igjen i forhold til budsjettet på spillet.

Jeg regner med spillet enkelt tjente inn budjsettet sitt, da mange mennesker forhåndsbestilte det og kjøpte det på dag 1.

Og spillet hadde sikkert gått i pluss før alle fikk meg seg hvordan spillet var. 

Så du har mest sannsnylig rett at det er ikke en økonimisk flopp fordi du kan kalle spillet ditt fallout tetris og selge det for 500kr og du ville tjene hundrevis av millioner på spillet. 

Lenke til kommentar

Personlig liker jeg Anthem.

Ja, det er mye som kan og bør forbedres, men der er også ting som fungerer bra.

At EA har vært her med stress-hammeren og gitt sine ordre til Bioware slik at de ikke har fått gjort en så bra jobb som de har potensiale til er veldig tydelig, men det har ikke ødelagt spillet imho. Jeg anser det heller ikke som en flopp, da gameplay fungerer bra og historien faktisk er mye bedre enn det mange skal ha det til.Store deler av historien forgeår i random conversations, e-poster og som historier og info man får når man finner ting her og der.

 

Det sagt så synes også jeg at de kunne utsatt spillet i 6mnd eller så for finpussing, men det er ikke noe å gjøre med det nå. Nå kommer det masse innhold på relativt kort tid framover, og det blir å hjelpe til å gjøre spillet bedre. Stick with it, sier nå jeg. Dette spillet kommer til å banke Destiny ned i støvlene bare de får litt tid.

 

Sier meg enig her! digger spillet! men hater noen deler/elementer som ikke er ferdig. kjenner jeg "mangler" noe etter mange år med D3, Som: mulighet til å sjekke andre sitt opsett og eller gear, at man har litt mer muligheter i freeplay til å gjøre ting (sjekke ut nye kontrakter uten å loade tilbake til X, sosiale ting), savner også en form for statistikker over hva bonuser du har (ALLE bonuser, også fra gear) så man KAN min/maxxe... det er jo det spillet er om! LUUT og minmax

Lenke til kommentar

 

Jeg digger FA76, og det gjør også de fleste av mine venner. Neppe en flopp slik du her sier. Jeg driter langt i hva noen personer mener som jeg mener i aller høyeste grad er påvirket av hva et overflod av clickbaitkåte youtubere.

 

Hverken Guybrush, du eller jeg bestemmer om det er en flopp. 

 

Det er to definasjoner av en flopp i media, en kritiker flopp, og en økonomisk flopp. 

Det er hovedsaklig det økonomiske man hører mye om, noen filmer er jo kjente nesten bare fordi de tapte enorme penger osv.

FA76 er en kritiker flopp allerde og spillet har nesten blitt et skjellsord.

Om det er en økonomisk flopp(og det er det som virkelig betyr noe for utgivere) vet jeg ikke, jeg vet ikke salgs tallene, jeg vet ikke hvor mange som spillet det nå, og jeg vet ikke hvor mye penger de fikk igjen i forhold til budsjettet på spillet.

Jeg regner med spillet enkelt tjente inn budjsettet sitt, da mange mennesker forhåndsbestilte det og kjøpte det på dag 1.

Og spillet hadde sikkert gått i pluss før alle fikk meg seg hvordan spillet var. 

Så du har mest sannsnylig rett at det er ikke en økonimisk flopp fordi du kan kalle spillet ditt fallout tetris og selge det for 500kr og du ville tjene hundrevis av millioner på spillet. 

Fallout 76 er ingen flopp. Den har fått blandede kritikker og har ikke enda tjent så bra som de selvsagt håper på, men det er ikke nok til å kategorisere spillet som en flopp. Definisjonen av en flopp er noe som mislyktes totalt, og der er FA76 ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dette spillet får meg til å innse hvor bra Destiny 2 er..

Dette er vel det man kan kalle en flopp nesten på lik linje med Fallount 76 i følge metacritic.

 

Skaters gonna skate

 

Samme Destiny 2 som alle sa var ræva frem til Forsaken? Samme Fallout 76 de fleste er enige i at begynner å bli bra?

Hvem f sier at fallout 76 begynner å bli bra? Kom deg ned fra Mars.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

I hvilket univers har du oppholdt deg?

Det har aldri vært en periode hvor alle spill var gode ved launch.

Donkey Kong Country var perfekt ved launch. Alle de bra SNES-spillene var gode ved launch. Det var når konsollene absolutt skulle være tilkoblet Internett at spillutviklere ble late siden de da bare kan ta pengene først og sånn halvveis fikse spillet etterpå.

Noensinne hørt om ET på Atari?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Floppediflopp, til dere som sier det ikke er en flopp

 

https://itavisen.no/2019/02/25/er-anthem-en-flopp/

 

The division var også en flopp ifølge kilder, men nå er det ikke det.

Samme med destiny som du liker så godt.

No mans sky.

Call of duty.

Battlefield.

 

Det at en haug med folk som ikke har peiling på spill plutselig troller forums pga noe en youtube stjerne fortalte dem gjør ikke et spill til en flopp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

The division var også en flopp ifølge kilder, men nå er det ikke det.

Samme med destiny som du liker så godt.

No mans sky.

Call of duty.

Battlefield.

 

Det at en haug med folk som ikke har peiling på spill plutselig troller forums pga noe en youtube stjerne fortalte dem gjør ikke et spill til en flopp.

Du sier selv at de spillene VAR en flopp, "men nå er det ikke det". 

 

Uavhengig av dine personlige kriterier for hva en flopp er, så må du jo innrømme at dette KAN kategoriseres som en flopp NÅ (selv om det kan hente seg inn igjen i fremtiden, slik som nevnte spill). 

Lenke til kommentar

Noensinne hørt om ET på Atari?

Ja, det har jeg. Hva har det med saken å gjøre? Jeg sa aldri at alle spill var bra ved launch. Rævspill finner man på alle konsoller, det er bare flere av de nå enn før siden spillutviklere ikke trenger å gjøre seg ferdig før de utgir spillene sine og forventer fullpris for det som egentlig er en demo. Slik var det ikke før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat som jeg spådde, Anthem skulle minst hatt 6 måneder til med utvikling. Spillet var bra opp til level 15, hvor mye ellers kun ble kjedelig farming for å nå den parten som faktisk er gøy: missions og historie.

Customizations burde vært en massiv bit av dette spillet, men nei, den gang ei. PvP kunne vært drittkult i dette spillet, men dessverre kun laget for PvE. Freeplay er en joke, du tvinges likevel inn i en gruppe med 3 andre, og få folk til å bli med på ting er veldig vanskelig. Mye er dårlig forklart som crafringsystemet, combos osv. Du er veldig låst til din egen bit av verden, og får ikke noe følelse av at det er en stor verden med mange som spiller spillet. 

 

Og som jeg nevnte i min siste post om spillet, Anthem har allerede tapt når man må vente på en expansion pack, eller "down the line" for å få spillet til å bli bra. Man får bare en sjanse til å skinne, spillet her fucka det opp.

For å si det sånn, Fallout 76 hadde VELDIG mye mer å by på enn dette spillet, tross et hav av bugs.

Endret av Fnix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...