Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Kontakter og padder. Spørsmål


Anbefalte innlegg

Viser til bildet nedenfor, og har følgende spørsmål:

De to inngangene i den doble veggkontakten, er det helt samme?
Dvs: er det samme om jeg plugger en av paddene i hver sin inngang, eller om jeg plugger den svarte padden i den hvite som er tilkoblet?

Spør fordi det vil være mest pratisk om jeg plugger den svarte i den hvite, fordi den skulle helst vært inn under et sted, så det blir mer kinkig å komme til knappen. Har det noe å si fra eller til?


post-12139-0-01495600-1550787102_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begge uttaka i dobbelkontakta er kobla til same kurs, så i forhold til det så er det likt.

 

Den store forskjellen er at dersom du kopplar skøyteledning til skøyteledning så innfører du fleire svake punkt, der den fyrste skøyteledninga ikkje toler den belastninga som den blir utsatt for, eller ved at at det er enda eit kopplingspunkt som kan svikte og føre til brann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utstrakt bruk av skjøteledning er en uting, og noe som kommenteres og bes utbedres ved eventuelt tilsyn. Er ingen konkrete grenser, men selv anser jeg "skjøteledning i skjøteledning", som foreslått her, samt skjøteledning til permanente laster som såkalt utstrakt bruk. Men rent praktisk så kommer det veldig mye an på situasjonen og da spesielt belastningen på kontaktpunktene. Om du har et rottereir med skjøteledninger under et teppe av hybelkaniner med 2-3 varmeovner plugget i sier det seg selv at det ikke er bra.

Lenke til kommentar

Om du har et rottereir med skjøteledninger under et teppe av hybelkaniner med 2-3 varmeovner plugget i sier det seg selv at det ikke er bra.

Jeg liker best skjøteledningene som ligger fremme på kjøkkendisken, mellom kaffe-trakteren og varmtvannskokeren, helst oppå metalristen til oppvaskkummen.

 

'Great disaster-planning; I could not have planned a disaster better myself.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...