Gå til innhold

Film bibliotek app


buffy88

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I denne kan du opprette dine egne databaser og tabeller akkurat sånn du vil da det om du er på Android.

Det er bildestøtte også.

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.portofarina.portodb

Takk for svar, mem dette var over mitt intelligens nivå ? skjønte ingenting jeg hehe

 

Hva med å bruke icheckmovies?

Kan sjekke det ut.. takker ?

 

 

Endret av Omnia vincit amor
Lenke til kommentar

Hvis du bare skal ha oversikt, uten å legge inn så mye selv, kan du bruke https://trakt.tv/

 

Denne synker mot media som du har, og du kan også legge til samlingen manuelt ved å søke opp filmene.

Ja funker nok den til å bare ha en oversikt, så takker for det. Men jeg ville vel helst hatt noe der jeg kan sortere etter sjanger, eller søke opp en skuespiller osv. Jeg krever nok for mye av en gratis app, men det må da være lov prøve seg hihi ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Har en god samling med filmer, og skulle gjerne hatt en oversikt over alle disse.

 

Finnes det en gratis app eller program som jeg kan bruke??

 

har sett på noen, men noen må du betale for, og noen får du bare lagt inn 50 filmer gratis.

 

Tenker du å rippe dem og ligge den på en HDD for å kunne ha en digital samling? Da er Plex best ja. 

Lenke til kommentar

Hvis du bruker Windows, og ikke er avhengig av telefonen (noe som jo tross alt er litt dårlig i dagens teknologiske verden, men det er nå bare et forslag) kan du sjekke ut "Videobrary" i MS Store. Funket bra mens jeg holdt på (gikk over til Letterboxd).

Jeg vil helst kunne bruke det på mobilen og, men ska ha den i tankene hvis jeg ikke finner noen andre jeg liker. Takker

 

Plex....

Ska sjekke det ut. Takker!

 

Tenker du å rippe dem og ligge den på en HDD for å kunne ha en digital samling? Da er Plex best ja.

Nei ska ikke rippe di. Det jeg vil ha er, helst en app, eller noe som jeg kan bruke med mobilen. som jeg kan scanne alle dvdene mine, og sortere etter sjanger, alfabetisk, osv. Sånn at når jeg er ute å kjøper filmer, så kan jeg søke opp om jeg har den filmen eller ikke, før jeg kjøper den. Filmsamlingen er blitt så stor nå at, ja det har skjedd før at jeg har kommet hjem med en film jeg allerede har. Og greit hvis noen ska låne en film, så kan di se gjennom appen og ikke dra ut alle filmene fra hyllen får å lese ka di handler om. Det er og greit at jeg da kan søke opp filmen di vil låne og finne ut hva sjanger den er, så vet jeg at den ligger i action hyllen, eller thriller hyllen..

 

 

Endret av Omnia vincit amor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Nei ska ikke rippe di. Det jeg vil ha er, helst en app, eller noe som jeg kan bruke med mobilen. som jeg kan scanne alle dvdene mine, og sortere etter sjanger, alfabetisk, osv. Sånn at når jeg er ute å kjøper filmer, så kan jeg søke opp om jeg har den filmen eller ikke, før jeg kjøper den. Filmsamlingen er blitt så stor nå at, ja det har skjedd før at jeg har kommet hjem med en film jeg allerede har. Og greit hvis noen ska låne en film, så kan di se gjennom appen og ikke dra ut alle filmene fra hyllen får å lese ka di handler om. Det er og greit at jeg da kan søke opp filmen di vil låne og finne ut hva sjanger den er, så vet jeg at den ligger i action hyllen, eller thriller hyllen..

 

Da er det nok ikke Plex du trenger. Plex bruker du når du ønsker å rippe og så legge de på f.eks en harddisk. Så kan du se filmene ved apps osv. Bruker dette selv når jeg laster ned filmer og annet, funker veldig fint for det formålet. Blir som din egen streamingtjeneste. 

 

Hakke peiling på hvilken tjeneste som passer, har i grunnen ikke tenkt på akkurat det du tenker på. Men det finnes nå en eller annen tjeneste som du kan finne.. Får håpe noen her gir deg en bedre pekepinn enn det jeg kan. :)

 

 

Obs.. Jeg tok å flettet innleggene dine da du postet trippelt.. Fint om du ikke gjør det, men heller redigerer innleggene dine. Kommenter det IKKE i denne tråden, men heller i en PM om du lurer på noe, da dette er OT, men jeg ønsket ikke å lage en separat post om det. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Er ikke akkurat begeistret for MyMovies

Jeg bruker webkamera til å skanne strekkoden og så langt har den ikke funnet 1/3 av filmene (lagt til 60, 30 feilet), og programmet har kræsjet 4 ganger

Forumet er dødt og guidene er så som så

 

 

Har prøvd flere og desverre så er den eneste jeg har funnet som fungerer smertefritt ett program som koster mer enn jeg er villig til å betale 

"Movie Collector" https://www.collectorz.com/movie (500 NOK deretter 255 NOK årlig)

Den la til alle filmene som "MyMovies" ikke fant, og det på rekordtid

Endret av Dubious
Lenke til kommentar

Jeg har brukt det til å scanne nærmere 400 filmer og det har kun vært de aller særeste filmene som ikke har gått igjennom. Og webkamera? Prøv å gjør det mitt mer tungvint da.

Hva bruker du da?

 

Og det er mye mer tungvindt å skrive inn tallene manuelt

 

"Movie Collector" fungerer smertefritt med samme metode

 

Ett lite utvalg filmer som ikke ble funnet av MyMovies

John Wick 2

Iron Man Bourne Supremacy

Bourne Ultimatium

 

Kan ikke kalle de sære

Endret av Dubious
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...