Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Trestein skrev (4 minutter siden):

Det er jo dette som er så bra  med tesla. Jeg har kjørt 80 000km og har ikke vert i kontakt med leverandør ennå. Triste greier

Ja. Enig i det. Svigers har jo vært innom med alt mulig på sine tre bmwer så egentlig ganske glad eg slipper sånt tull.

Men de fikk bra service når akslingen knakk i Førde.

Endret av Jotun
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Jotun skrev (6 minutter siden):

Ja. Enig i det. Svigers har jo vært innom med alt mulig på sine tre bmwer så egentlig ganske glad eg slipper sånt tull.

Ingen grunn til å dra inn til BMW-forhandleren sin om man har en BMW elbil.

Eller...!?!

https://www.elbil24.no/nyheter/tilbakekaller-over-600-biler-i-norge/84314017

https://www.elbil24.no/nyheter/tilbakekalles-kan-plutselig-miste-kreftene/78269527

Endret av Snowleopard
La til en til link, om en annen elbil-recall fra BMW
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Det er noe med alle biler. Flott for Trestein at han har feilfritt bilhold. Unner han det.

Hvorfor han skal inn her og skryte av det må han få lov å fortelle selv. Virker som et lite mindreverdighetskompleks. Kompenserer sikkert for noe. 🤷

Har hvertfall ikke hatt noe særlig med min bil. Ingenting ift svigers sine tre siste bmwer. Men alle disse har jo vært kjipe 1 serier. Eneste ikke kjipe med de har igrunn vært prisen. 

Men eg har hvertfall ikke noe behov for å skjule noe så eg spør og legger ut for egen og andres interesser. Så går Trestein sikkert en bitte liten hard en av å lese om teslaer som kanskje har en feil. Ikke godt å si 

• Hjerte 1
Skrevet
Snowleopard skrev (1 minutt siden):

Ingen grunn til å dra inn til BMW-forhandleren sin om man har en BMW elbil.

Eller...!?!

https://www.elbil24.no/nyheter/tilbakekaller-over-600-biler-i-norge/84314017

Ikke I4 edrive 40. Har ikke vert noe på den. Heller ikke på IX1. Så jeg har betalt for service i 5år på begge så jeg må vel inn for den. Men jeg får ikke noen regninger eller noe kontakt med forhandler. Har jo skjønnt at folk er ensomme og da kan det være greit med litt prat med mekanikere og kundemotoagere, sms meldinger osv

• Liker 2
Skrevet
Trestein skrev (Akkurat nå):

Ikke I4 edrive 40. Har ikke vert noe på den. Heller ikke på IX1. Så jeg har betalt for service i 5år på begge så jeg må vel inn for den. Men jeg får ikke noen regninger eller noe kontakt med forhandler. Har jo skjønnt at folk er ensomme og da kan det være greit med litt prat med mekanikere og kundemotoagere, sms meldinger osv

Som jeg har skrevet før, det er uinteressant hva du personlig har måtte gjøre eller ikke, når andre elbileiere opplever problemer med sine biler.

Og den siste lenken, gjelder og i4, du skal få den på nytt. Om den spesifikt utelater din variant, står det dog lite om...

https://www.elbil24.no/nyheter/tilbakekalles-kan-plutselig-miste-kreftene/78269527

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Jotun skrev (2 minutter siden):

Det er noe med alle biler. Flott for Trestein at han har feilfritt bilhold. Unner han det.

Hvorfor han skal inn her og skryte av det må han få lov å fortelle selv. Virker som et lite mindreverdighetskompleks. Kompenserer sikkert for noe. 🤷

Har hvertfall ikke hatt noe særlig med min bil. Ingenting ift svigers sine tre siste bmwer. Men alle disse har jo vært kjipe 1 serier. Eneste ikke kjipe med de har igrunn vært prisen. 

Men eg har hvertfall ikke noe behov for å skjule noe så eg spør og legger ut for egen og andres interesser. Så går Trestein sikkert en bitte liten hard en av å lese om teslaer som kanskje har en feil. Ikke godt å si 

Har hatt en bil på verksted en gang i 2002 for å skifte en beltestrammer. Har kjørt 1.5millioner km stort sett med BMW og kjenner meg ikke igjen i denne tråen der alt mulig av problemer oppstår og må repareres. For meg ser det ut som at folk velger disse bilene for å ha noe å gjøre. Ser på fjesboka også folk som er fortvilet over at lakken faller av eller bremserør er rustet . Selv om alle vet det er slik. Ser ingen annen rasjonell grunn til å velge tesla enn at da vil man ha problemer!

• Liker 4
Skrevet (endret)

Det er bare helt rått Trestein. Eneste eg noensinne har hørt om som kjører 1,5mill km uten å reparere noe som helst.

Du er bare rå.

Du er så rå at du bare vil oss alle godt du ♥️

Endret av Jotun
Skrevet
Snowleopard skrev (3 minutter siden):

Som jeg har skrevet før, det er uinteressant hva du personlig har måtte gjøre eller ikke, når andre elbileiere opplever problemer med sine biler.

Og den siste lenken, gjelder og i4, du skal få den på nytt. Om den spesifikt utelater din variant, står det dog lite om...

BMW pleier å sende ut brev når det er tilbakekalling. Når jeg skriver at jeg ikke har hatt det så har jeg ikke hatt det. 

Linken din er gamlere enn begge bilene mine

• Liker 3
Skrevet
Jotun skrev (Akkurat nå):

Det er bare helt rått Trestein. Eneste eg noensinne har hørt om som kjører 1,5mill km uten å reparere noe som helst.

Du er bare rå.

Leste du det jeg skrev. Har ikke hatt biler på verksted.Jeg har vedlikeholt og reparert bilene selv. Stort sett skiftet slitedeler som bremser og noen støtdempere

• Liker 2
Skrevet
Trestein skrev (2 minutter siden):

Linken din er gamlere enn begge bilene mine

Eldre. 

Blir som å si at eneste kommunikasjons måten som er eldre enn brev er telegraf eller røyksignaler.

Gamlere blir liksom litt barnlig skrivemåte.

Skrevet
Trestein skrev (1 minutt siden):

Leste du det jeg skrev. Har ikke hatt biler på verksted.Jeg har vedlikeholt og reparert bilene selv. Stort sett skiftet slitedeler som bremser og noen støtdempere

Du bare signerer ditt eget råskap 💪💪💪💪

Utrolig. Ikke bare kjører du 1,5 mill uten reparasjoner. Men du utfører til og med unødvendige reparasjoner bare for moro skyld 🤩🤩🤩🤩

• Hjerte 1
Skrevet
Bjerknez skrev (1 time siden):

Hva slags info trengs her? Du stiller ingen spørsmål.

jeg postet et latterfjes fordi jeg syntes dette var ganske hysterisk. Sist jeg opplevde noe lignende var på en 1980 modell Mazda 323 som min mor hadde. Men der var det riktignok rustet tvers igjennom. Har ikke opplevd dette på nyere biler. 

Jaja! Det går fint. Ble nok bare litt overrumplet av at du slo Trestein til Tesla tråden. Beklager det brå svaret du fikk. 

Her må nok selveste Trestein ta seg sammen. Noen slo han i å rakke ned på Tesla 😱

• Hjerte 2
Skrevet
Jotun skrev (2 minutter siden):

Jaja! Det går fint. Ble nok bare litt overrumplet av at du slo Trestein til Tesla tråden. Beklager det brå svaret du fikk. 

Her må nok selveste Trestein ta seg sammen. Noen slo han i å rakke ned på Tesla 😱

Nei Tesla rakket jeg ikke ned på. Det var dem som kjøpte biler de vet det er mye trøbbel med jeg rakket ned på. Tesla selger akkurat de de sier de selger: en billig el bil.

Tesla ligger vel på klagetoppen

https://www.forbrukerradet.no/siste-nytt/tesla-troner-pa-klagetoppen/ 

Dette var for 2 år siden. Alikevel selger tesla mest akkurat som Grandiosa selger mest pizza.

Min konklusjon må være at folk kjøper seg problemer med åpne øyne.

Men nå er det slutt jeg har fått frem poenget mitt

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ja folk er så dumme. Men det er positivt for deg Trestein. Da fremstår du, i tillegg til rå, som usedvanlig smart 🤩

Muligens en uvant følelse?

Endret av Jotun
  • Hjerte 1
Skrevet
Jotun skrev (3 minutter siden):

Ja folk er så dumme. Men det er positivt for deg Trestein. Da fremstår du, i tillegg til rå, som usedvanlig smart 🤩

Muligens en uvant følelse?

Jeg har en utdanning og papirer på hvor smart jeg er. Hva man kan si om deg og dine svigerforeldre skal forbli usagt

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...