Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Nimrad skrev (10 minutter siden):

Det blir bra for Tesla som selskap. Jeg personlig(og 95%+ av de som eier en tesla vil jeg påstå) vil bare ha en autopilot som funker.

og hvordan er det da ikke bra at de putter AP over på FSD kode som faktisk fungerer og blir utviklet? 😛 Det er dette jeg har ventet på de siste årene iallefall for det er mer eller mindre ingen som jobber på den gamle AP koden foruten kritiske ting. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nimrad skrev (16 minutter siden):

Det blir bra for Tesla som selskap. Jeg personlig(og 95%+ av de som eier en tesla vil jeg påstå) vil bare ha en autopilot som funker.

Det ser jo veldig ut som om det er nettopp det vi får. ☺️

• Liker 1
Skrevet (endret)
Salvesen. skrev (10 minutter siden):

og hvordan er det da ikke bra at de putter AP over på FSD kode som faktisk fungerer og blir utviklet? 😛 Det er dette jeg har ventet på de siste årene iallefall for det er mer eller mindre ingen som jobber på den gamle AP koden foruten kritiske ting. 

Jeg har ikke sagt at det ikke er bra, det blir i så fall helt fantastisk. Men som du også sa, hvis det neppe kommer til Norge og neppe til HW3 har det null å si.

Det jeg ikke synes er bra er som du sier at ingen jobber på AP-kode. Det er veldig mange enkle fiks de kunne gjort, men jeg har måttet leve med de i årevis.

Og til slutt, jeg har blitt lei for mange år siden. Det nærmer seg 10 års jubileum fra når Tesla liksom skulle kunne kjøre fra kyst til kyst i Europa.

Hanhijnn skrev (3 minutter siden):

Det ser jo veldig ut som om det er nettopp det vi får. ☺️

Ikke på HW3? Og ikke til Norge? ;) Kunne de bare gjort noen få mindre fiks på det hadde det vært helt topp. 

Endret av Nimrad
Skrevet
Nimrad skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke sagt at det ikke er bra, det blir i så fall helt fantastisk. Men som du også sa, hvis det neppe kommer til Norge og neppe til HW3 har det null å si.

Det jeg ikke synes er bra er som du sier at ingen jobber på AP-kode. Det er veldig mange enkle fiks de kunne gjort, men jeg har måttet leve med de i årevis.

Og til slutt, jeg har blitt lei for mange år siden. Det nærmer seg 10 års jubileum fra når Tesla liksom skulle kunne kjøre fra kyst til kyst i Europa.

Ikke på HW3? Og ikke til Norge? ;) Kunne de bare gjort noen få mindre fiks på det hadde det vært helt topp. 

Jeg tror ikke at det neppe kommer til Norge og HW3. At HW3 kan kjøre en versjon som dekker AP funksjonalitet tviler jeg ikke på. Men, det er nok ikke fokuset nå og kan føre til mer tid, samme med å få det godkjent i Norge er jeg redd for. Men at det kommer er jeg ganske sikker på, og at det nå kjøres ut for testing hos andre er positivt, da blir det bare bedre når det kommer her :)  All fremgang er bra tenker jeg 😛

• Liker 1
Skrevet
Salvesen. skrev (12 timer siden):

Så Tesla har lov til å fjernstyre private biler? 

det er ganske søkt å komme med slike påstander uten ett gram av kilder eller noe som helst foruten sin evige kamp mot Tesla/Elon. Men stå på! Noen heier på deg! 

Tenker du at influenserne hadde nektet Tesla å fjernstyre bilene sine, så lenge de tjener penger på klikk i sosiale medier? 

Som sagt, sannsynligheten er større enn 0, da Tesla har muligheten, influensere har insentiv, også skal jo fElon tross alt samle alt for å få folk til å stemme på sin nye lille bonusavtale. 

Skrevet
oophus skrev (6 minutter siden):

Tenker du at influenserne hadde nektet Tesla å fjernstyre bilene sine, så lenge de tjener penger på klikk i sosiale medier? 

Som sagt, sannsynligheten er større enn 0, da Tesla har muligheten, influensere har insentiv, også skal jo fElon tross alt samle alt for å få folk til å stemme på sin nye lille bonusavtale. 

Ja altså jeg skal ikke si at teorien din ikke er mulig. 100% mulig. Men det er nettopp det, en teori som du har skapt evt andre i nettverket. 

Og det kan godt være du tar rett, men jeg har mine tvil da teorien er så snever og begrenset. Hadde det vært mye snakk om dette så hadde jeg absolutt lent mer denne veien også. 

Men med tanke på ranbow road, fising og andre rare ting Tesla har utviklet ser jeg ikke bort i fra at de har brukt tid på dette også. Det er jo en ganske stor del av den amerikanske "kulturen" også, så det er absolutt noe som må inn. 

Men jeg er helt enig i  at det er rart. 

• Liker 1
Skrevet
Salvesen. skrev (3 minutter siden):

Og det kan godt være du tar rett, men jeg har mine tvil da teorien er så snever og begrenset. Hadde det vært mye snakk om dette så hadde jeg absolutt lent mer denne veien også. 

Hvor mye skal til for å trene bilen til å kunne gjøre en slik manøver? 

Salvesen. skrev (4 minutter siden):

Men med tanke på ranbow road, fising og andre rare ting Tesla har utviklet ser jeg ikke bort i fra at de har brukt tid på dette også.

Det kan ikke sammenlignes i det hele tatt. Det å bruke tokens fra et stort LLM nettverk koster penger, tid og ressurser man ikke har til rådighet så lenge bilene ikke er godkjente robotaxier, og det skal enormt til for å trene på alle mulige slags kombinasjoner for å få noe slikt til å fungere. Samt hvis de hadde gjort det, hadde det ikke vært naturlig å kaste inn noe på skjerm for å illustrere nettopp det som en mulighet? 

Skrevet
oophus skrev (42 minutter siden):

Hvor mye skal til for å trene bilen til å kunne gjøre en slik manøver? 

Det kan ikke sammenlignes i det hele tatt. Det å bruke tokens fra et stort LLM nettverk koster penger, tid og ressurser man ikke har til rådighet så lenge bilene ikke er godkjente robotaxier, og det skal enormt til for å trene på alle mulige slags kombinasjoner for å få noe slikt til å fungere. Samt hvis de hadde gjort det, hadde det ikke vært naturlig å kaste inn noe på skjerm for å illustrere nettopp det som en mulighet? 

Du må nesten stille spørsmålet til Tesla, jeg har ikke trent på slike scenario. Jeg har dog trent andre AI modeller uten at det har kostet meg en krone… klart, Tesla må betale utviklerne sine. Men det må de uansett om de trener på fis eller mcdrive 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...