Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

AL123 skrev (13 minutter siden):

Jeg er heller ikke kjempeaktiv, og det kan ta uker mellom hver gang jeg skriver noe her inne. Og de folkene som reagerer er stort sett de samme 3-4 hver gang. De samme folkene foretrekker gjerne personhets fremfor å diskutere sak, og som sjelden eller aldri har noe vetig å komme med. De bruker hersketeknikker som å kalle vanlig diskusjon for trolling, appelere til moderator, henge seg på en diskusjon kun for å fortelle hvor mye de misliker at jeg er her etc. Tilfeldigvis sammenfaller det med de som er de mest blinde Elonfanboysene her inne.

 

Ingen som presser noen her. Det var en appell ettersom ingen av oss virker å være populære her inne. At jeg forlater tråden vil jo da bare føre til mer spamming med poster fra Teslarati, den elektriske vikingen og annet søppel, så det vil jo bare senke kvaliteten på tråden.

Hvor mange som missliker søppelpostene dine baserer jeg på hvor mange som likte posten der jeg påpekte det; Et halvt dusin. 

Sorry jeg har ikke tenkt å bite på krangle agnet ditt denne gangen heller. Du teller likes, mens jeg teller folk som faktisk påpeker at du bare ødelegger tråden. Og jeg skjønner ikke helt hvorfor du går på meg, jeg var bare enig med de andre som påpekte at du skaper problemer. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (8 minutter siden):

Sorry jeg har ikke tenkt å bite på krangle agnet ditt denne gangen heller. Du teller likes, mens jeg teller folk som faktisk påpeker at du bare ødelegger tråden. Og jeg skjønner ikke helt hvorfor du går på meg, jeg var bare enig med de andre som påpekte at du skaper problemer. 

Som sagt, de som påpeker at jeg ødelegger tråden er 3-4 Teslafanboys som har lite å bidra med selv. Grunnen til at jeg svarer deg nå er fordi du er en av veldig få her inne som kunn logger på for å komme med personsjikane i en debatt du ikke er med i. Og det er selvsagt du som legger ut agn all den tid det er du som starter. Dette blir mitt siste svar til deg, da jeg er her for å diskutere bil, ikke for å tilfredstille egoet til en persom uten bilkunnskap og med begrenset forumerfaring.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Så lenge ikke det blir noe mer kjedelig og unødvendig krangling i trådene er jeg fornøyd...det kan heller tas på pm hvis dere absolutt må. Så er det lov å være kritisk til Tesla og andre saker, så lenge det er relevant. Men greit å ha en fin tone her inne, vi bruker jo alle sammen en del tid her inne! Utenom det har ihvertfall ikke jeg imot noen av dere, så er det modsa som avgjør om noen går over streken, ikke oss brukere. 

Lenke til kommentar
Jotun skrev (6 minutter siden):

Hvor er dette innlegget du fikk 6 likes på? Orker ikke lete.

"Orker ikke" er tydeligvis stikkordet her. Orker ikke bidra med noe vetig selv, orker ikke lære meg noe om bil, orker kun å trakasere andre. Jeg vil fremover gjerne svare på innlegg om bil der du forsøker å bidra i forumet. All annen utenomdritt får du ta med noen andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
AL123 skrev (6 minutter siden):

"Orker ikke" er tydeligvis stikkordet her. Orker ikke bidra med noe vetig selv, orker ikke lære meg noe om bil, orker kun å trakasere andre.

Siste leddsetning inneholder jo ikke "ikke"......  🤔

Ta gjerne flere eksempler på at eg holder på slik du skriver i dette innlegget. Bortsett fra der du mener eg trakasserer deg, det er ikke av interesse nå. Men der eg ikke orker bidra, og ikke orker å lære. 

Gjelder da alle andre enn av deg, ikke interessert i å lære så mye av deg. Den hoverende bedreviter tonen dreper all lyst til å lese det du skriver, dette har du ordnet fint selv. 

Hvis du ikke finner noe eg bidrar med de siste sidene så skal du få premie. Noe bør du finne for det var noe negativt om tesla. De temaene er jo din spesialitet, så......

Er fortsatt veldig interessert i det innlegget. Enklere for deg å finne. Har faktisk ikke sett det engang.

Endret av Jotun
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
AL123 skrev (13 minutter siden):

Som sagt, de som påpeker at jeg ødelegger tråden er 3-4 Teslafanboys som har lite å bidra med selv. Grunnen til at jeg svarer deg nå er fordi du er en av veldig få her inne som kunn logger på for å komme med personsjikane i en debatt du ikke er med i. Og det er selvsagt du som legger ut agn all den tid det er du som starter. Dette blir mitt siste svar til deg, da jeg er her for å diskutere bil, ikke for å tilfredstille egoet til en persom uten bilkunnskap og med begrenset forumerfaring.

Hva de er interessert i har lite å si, folk tar stadig opp at du skaper problemer i tråden. Det bør du ta til etterrettning. Som sagt, jeg har ikke tenkt å krangle med deg og ødelegge tråden mer det er jo nettopp dette som blir påpekt. Personsjikane? Om du mener jeg gjør det bør du rapportere posten du mener sjikkanerer deg. Men det er bra at det er ditt siste svar til meg, håper det blir det samme begge veier. All lykke til videre.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Men da tråden endelig ser ut til å gå mot å diskutere bil igjen så kan vi jo starte med de nye robot taxi nyhetene som vistnok skal lanseres 8 august om jeg husker rett. 

Hva forventer dere? 

Jeg tenker det nok blir en enkel start. Kanskje de har funnet ett begrenset område der de har så mye data på fullført kjøring nå at de klarer å overbevise myndighetene om at det er safe eller noe slik. FSD passerte vistnok en milliard km nettopp og mye er kjørt i samme område så er nok noen av rutene de har nok data på for å sannsynliggjøre noe slikt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (4 minutter siden):

Men da tråden endelig ser ut til å gå mot å diskutere bil igjen så kan vi jo starte med de nye robot taxi nyhetene som vistnok skal lanseres 8 august om jeg husker rett. 

Hva forventer dere? 

Jeg tenker det nok blir en enkel start. Kanskje de har funnet ett begrenset område der de har så mye data på fullført kjøring nå at de klarer å overbevise myndighetene om at det er safe eller noe slik. FSD passerte vistnok en milliard km nettopp og mye er kjørt i samme område så er nok noen av rutene de har nok data på for å sannsynliggjøre noe slikt. 

Har begrenset kunnskap om dette (også).

Er det en egen funksjon/mode på etablerte Tesla-modeller, eller snakker vi om en helt ny biltype?

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (8 minutter siden):

Men da tråden endelig ser ut til å gå mot å diskutere bil igjen så kan vi jo starte med de nye robot taxi nyhetene som vistnok skal lanseres 8 august om jeg husker rett. 

Hva forventer dere? 

Jeg tenker det nok blir en enkel start. Kanskje de har funnet ett begrenset område der de har så mye data på fullført kjøring nå at de klarer å overbevise myndighetene om at det er safe eller noe slik. FSD passerte vistnok en milliard km nettopp og mye er kjørt i samme område så er nok noen av rutene de har nok data på for å sannsynliggjøre noe slikt. 

Jeg skjønner det virkelig ikke. Hvor mye penger kan det være i å produsere Taxier? Selv med stor markedsandel i USA vil salget være begrenset i forhold til utviklingskostnadene.  Det eneste jeg kan se for meg er hvis a)bilen er et typsik urbant kjøretøy med mange kompromisser og lavere utviklingskostnader, ala London Taxi, eller b)basert på en eksisterende modell. Men hvis b, hva er da vitsen? Hvorfor kan ikke alle bilene bli robottaxier? Med mindre Tersla da trenger en bil med større sensorpakke enn det standardbilene har. Hvis det er tilfelle, så spøker det nok for FSD på Teslas eksisterende modeller.

Endret av AL123
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (1 minutt siden):

Har begrenset kunnskap om dette (også).

Er det en egen funksjon/mode på etablerte Tesla-modeller, eller snakker vi om en helt ny biltype?

Slik jeg har forstått det er dette noe som skal tilbys alle biler som har FSD kapasitet(hardware), altså at en kan leie ut bilen sin som robot taxi. 

Men, dette er nok milevis unna om det i heletatt blir noe av. Jeg tipper at tesla lanserer noe eget 8.8 og kanksje en del frem i tid. Si noe slik som at "I løpet av 2025 skal vi ha 1000 model Y som selvkjørende taxier i SF"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jotun skrev (5 minutter siden):

8/8 hvilket år som de spekulerer i.

Har ikke helt troa på at det kommer nå i august. Isåfall snakker vi en solid begrensning som du nevner.

Ja jeg tror de lanserer ett konsept som er frem i tid, men mer bestemt enn det flytende de har kommet med så langt. At de har selvkjørende taxier 9.8.24 tviler jeg veldig sterkt på 😛

  • Liker 1
Lenke til kommentar
AL123 skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner det virkelig ikke. Hvor mye penger kan det være i å produsere Taxier? Selv med stor markedsandel i USA vil salget være begrenset i forhold til utviklingskostnadene.  Det eneste jeg kan se for meg er hvis a)bilen er et typsik urbant kjøretøy med mange kompromisser og lavere utviklingskostnader, ala London Taxi, eller b)basert på en eksisterende modell. Men hvis b, hva er da vitsen? Hvorfor kan ikke alle bilene bli robottaxier? Med mindre Tersla da trenger en bil med større sensorpakke enn det standardbilene har. Hvis det er tilfelle, så spøker det nok for FSD på Teslas eksisterende modeller.

Nå er vell målet å tillate de bilene som allerede er produsert til å virke som taxier. Slik at eierene kan tjene penger, men såklart at tesla tar sin del. De får altså penger inn i fra biler eid av andre, noe som er ganske genialt. 

I tillegg er det jo kampen om selvkjøring, jo mer Tesla får myndighetene med på å "teste" jo lengre fremme er de på teknologien. 

Men det blir spennende å se hva de kommer med, har jo vært veldig flytende så langt. I allefall det jeg har fått med meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Nå er vell målet å tillate de bilene som allerede er produsert til å virke som taxier.

Hva er da poenget med å bruke milliarder av kroner på å utvikle en egen "Robotaxi". Tesla har åpenbart problemer med utviklingstakten på nye modeller, og et slikt prosjekt vil jo da bare være til hinder for de ekspasnive produksjonsmålene Tesla åpenbart har.

Lenke til kommentar
AL123 skrev (Akkurat nå):

Hva er da poenget med å bruke milliarder av kroner på å utvikle en egen "Robotaxi". Tesla har åpenbart problemer med utviklingstakten på nye modeller, og et slikt prosjekt vil jo da bare være til hinder for de ekspasnive produksjonsmålene Tesla åpenbart har.

Litt usikker på hva du mener med "Egen robottaxi", men målet må jo være ett produkt de kan tjene penger på. 

Målet er nok helt klart å "godkjenne" FSD pakken de har levert, klarer de dette har de ett ekstremt verdifult produkt som de kan selge til andre. Da de er de eneste som satser på denne type hardware only. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (6 minutter siden):

Litt usikker på hva du mener med "Egen robottaxi", men målet må jo være ett produkt de kan tjene penger på. 

Målet er nok helt klart å "godkjenne" FSD pakken de har levert, klarer de dette har de ett ekstremt verdifult produkt som de kan selge til andre. Da de er de eneste som satser på denne type hardware only. 

Nå har det ikke kommet så mye fra Musk selv, men de fleste "Teslavennlige" mediene hinter jo nå til at "Robottaxi" er et eget kjøretøy, ikke en softwareløsning til eksisterende biler. Altså en dedikert bilmodell

Endret av AL123
Lenke til kommentar

Tenker nok at dette fortsatt er et stykke fram i tid, men Musk skal ha for alle ideene og planene sine! Mannen må jobb i hjernen 24/7. Men ja, spent på hva som egentlig kommer 8/8, kan hende at de lanserer noen spenennde planer med disse robottaxiene. Spørs om de ikke skal ta i bruk Dojo chipene i disse robottaxiene 😛

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iterion skrev (Akkurat nå):

Tenker nok at dette fortsatt er et stykke fram i tid, men Musk skal ha for alle ideene og planene sine! Mannen må jobb i hjernen 24/7. Men ja, spent på hva som egentlig kommer 8/8, kan hende at de lanserer noen spenennde planer med disse robottaxiene. Spørs om de ikke skal ta i bruk Dojo chipene i disse robottaxiene 😛

Kontekst: Reuters meldte at planene for Model 2 var scrappet. Aksjekursen gikk ned 6%. Rett etterpå tweetet Musk ut at robo-taxi skulle bli lansert 8/8. Aksjekursen steg markant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...