Gå til innhold

Noen her som har greid å bli rik på relativt kort tid? (under 10 år)


PgUp

Anbefalte innlegg

Kan tenke det ja. Hvilken bransje startet du selskap i?

Min primær jobb (hoved inntekt) er via andre.

 

Ellers er jeg godt i gang med målet mitt med at jeg skal få mesteparten av inntekten min med såkalt "passiv inntjening", hvor pengene tikker inn på konto uten at jeg jobber noe selv for pengene. Når jeg får en fin flyt der, vi jeg nok satse enda mer på oppstart av egne produkter eller tjenester. :)

 

2019 blir helt klart et spennende år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min primær jobb (hoved inntekt) er via andre.

 

Ellers er jeg godt i gang med målet mitt med at jeg skal få mesteparten av inntekten min med såkalt "passiv inntjening", hvor pengene tikker inn på konto uten at jeg jobber noe selv for pengene. Når jeg får en fin flyt der, vi jeg nok satse enda mer på oppstart av egne produkter eller tjenester. :)

 

2019 blir helt klart et spennende år.

Spennende :) En drøm selv det. Hvordan skaffer du passive inntekter?

Lenke til kommentar

Spennende :) En drøm selv det. Hvordan skaffer du passive inntekter?

Har nok blitt litt "oppslukt" i diverse Youtube folk, som gjør noe tilsvarende. eks:

https://www.youtube.com/channel/UClgfRxv0qMoWL5lXWSD2VQw

https://www.youtube.com/channel/UCV6KDgJskWaEckne5aPA0aQ

 

Dvs, ingenting av det jeg gjør, er noe de gjør, men har helt klart hentet inspirasjon og motivasjonen fra der. Spesielt Graham Stephan's kanal.

Nå må man selvfølgelig ta slike filmer som de publiserer med en klype salt.

 

For min del pr dags dato er det salg av programvare. Men ser meg hele tiden om etter flere måter man kan få inntekt på. :) Blir man litt bitt av basillen, så er det litt moro. Man åpner opp øynene noe mer, istedenfor at man må tenke at man kun jobber 08-16 jobber.

Lenke til kommentar

edit: Ja det kan være supert, men det kan også være motsatt.

Vel, det gjelder strengt tatt både om man jobber for seg selv, eller for andre...

 

Om man hadde hatt valget der hvor man hadde en god inntekt hvor man jobbet for seg selv, eller for andre, så hadde nok de aller fleste valgt for seg selv.. :)

Lenke til kommentar

Vel, det gjelder strengt tatt både om man jobber for seg selv, eller for andre...

 

Om man hadde hatt valget der hvor man hadde en god inntekt hvor man jobbet for seg selv, eller for andre, så hadde nok de aller fleste valgt for seg selv.. :)

Det tviler jeg sterkt på, gitt samme inntekt. Det er veldig mange som liker sikkerheten av det å være ansatt. Ikke å måtte uro seg over uforutsette ting som skjer, ikke måtte uro seg for å bli syk, ikke måtte stresse med det usikre av det å ha ansatte/ansette feil person som kun koster bedriften din penger osv osv..  I tillegg til at det er mange som liker det å kunne ha venner på jobben. Som sjef vil du aldri være venn (på samme måte) med dine ansatte. 

Lenke til kommentar

For noen å være rik er å tjene mer enn ein bruker. Men så varierer forbruket enormt. Ein kan fint leve på 15.000kr i månad, mens andre "må" kjøpe klokke til 500.000euro. 

De fleste psykologene er enig, at det holder å tjene rundt 55.000kr/månad for nå toppen av "lykkelighet". Etter det så flater det ut. Talene er for USA, så kan hende ein bør tjene litt mer i Noreg, men ikkje vesentlig. 
 

Så kommer det veldig ann på dine verdier, ambisjoner, ønskjer. Ønskjer du å ha så mye fritid som mulig, mens pengene jobber for deg, er det greit med passivt inntekt. Er det "å tjene mest mulig", så kan du glemme fritia. Osv, osv.

Noreg gir fantastiske muligheiter til å utdanne deg til noe du liker å drive med, samtidig som du får "meir enn nok" penger for å være lykkelig. Berre husk at det å være rik og lykkelig er ikkje nødvendigvis det same.

Lenke til kommentar

En kamerat har alltid likt å tegne og designe, han ble permittert for 6 år siden. Så han begynte å falle ned i en stygg grop med å bare sitte inne dagen lang og se på youtube kanaler. Han fikk ideen av å prøve å selge plantegninger til disse youtuberne siden de fleste sa at dette tok mye tid å tegne selv. Og han kunne rekonstruere disse på en knapp time. Så han begynte å ta kontakt med mange, gjorde en god jobb og ordet gikk rundt.

 

Så han designet tekniske plantegninger som han solgte til youtubere som igjen selger det til "viewers" om de ønsker å lage det samme som youtube'eren. Han får mellom 20-30% av salgsinntektene. 

Samtidig som han betalte noen studenter til å lage diverse apper som han selv trengte og som selger veldig sporadisk.

 

Sist vi pratet om det hadde han rundt 1400 plantegninger som lå aktivt ute for salg + 12 apper.

 

Firmaet hans får inn rundt 350k mndlig passivt fra dette. Har sett noen mnd han har fått inn 500k/600k- Så er nok veldig sporadisk. 

 

Idag jobber med å designe logoer til russ da dette var et marked som betalte ekstremt godt for veldig lite arbeid.

 

Så veien til "suksess" kan jo være så mangt.

Lenke til kommentar

hvis du først kommer inn i det løpet med jobb, utgifter og familie, så blir det vanskelig å bli rik. det er slik nesten alle menneskene i alle samfunn lever.

 

måtene man kan bli rik på er flere, men du bør muligens bo hos foreldrene dine i ung alder mens du sparer opp pengene du tjener på en bedrift eller inntekt. dette betyr altså at du kutter ut to store utgifter: bo og kosthold, mens du øker dine formue som du senere kan bruke til å investere.

 

tilegn deg kunnskap (på nivå med ekspertise) om et fagfelt som eiendom, råvarer (som olje, mais og gass) og teknologi. dette kan du bruke til å investere dine oppsparte penger i.

 

og så videre. 

 

ergo: kutt utgifter hvor du kan og øk inntekter hvor du kan. 

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...