Gå til innhold

Hvor lang tid kan tollbehandling ta?


TheodorBjork

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noe ulovlig du har bestilt? Har du i så fall en god advokat du kan kontakte når politiet er på døra en av de nærmeste dagene?

 

 

 

 

Litt mer alvorlig: Prøv å ta en telefon til Postnord og hør.

 

Selvsagt, jeg bestiller alle mine ulovlige greier på nett. Skal jeg liksom kjøpe det på gata?

 

Det er ikke postnord, det er posten. Postnord håndterte bare sendingen i Danmark, så desverre er det Posten. Selv som en god kommunist kan posten irritere meg sanseløs. Snakket med dem nå og fikk bare beskjed om at "pakken er på vei så du må bare vente".

Er det ikke nok at jeg sikkert må betale 4-500kr i tollavgift da?

Lenke til kommentar

Er det ikke nok at jeg sikkert må betale 4-500kr i tollavgift da?

Posten beholder jo ikke pengene de krever inn selv. Det er fortollingsgebyret på 158kr  som går til posten. Hadde det vært Postnord derimot så kunne du fint fått en regning på 800kr for fortolling hvor hele beløpet går til Postnord og 0kr til mva/toll. Jeg kan personlig ikke si at rimelig leveringstid var verdt å betale så masse for en pakke til 177kr.

Lenke til kommentar

Seriøst!!! Burde jeg være bekymret av at den fremdeles står som "Sendingen er sendt fra importterminal.". Siste opdatering er fra torsdag 07:58 og nå er det tirsdag...

Ting tar tid, ikke forvent express-levering hvis den har blitt tatt til kontroll. På den lyse siden, den er nok sikkert i postkontor/kassen i løpet av dagen eller morgendagen. :)

Lenke til kommentar

Husk å trekke fra lørdag og søndag. Da skjer det ingenting. Hvis den er send som brevpost/brevpakke vil den sansynligvis ikke få flere oppdateringer. Da kommer den rett i kassa.

 

Den kommer nok på postkontoret som den pleier siden det er en pakke. Er det mulig at de ikke har oppdartert infoen? De vel scanne den når den kommer på postkontoret uansett...

 

Ting tar tid, ikke forvent express-levering hvis den har blitt tatt til kontroll. På den lyse siden, den er nok sikkert i postkontor/kassen i løpet av dagen eller morgendagen. :)

 

Hvor sannsynlig er det hvis den har stått bom fast på "sendingen er sendt fra importterminal." siden torsdags morgen? :(

Endret av TheodorBjork
Lenke til kommentar

Jeg opplever posten\tollvesenet som vanskelig, hvis det er problemer, de ønsker ikke å komme med informasjon hvorfor pakken er borte eller hva som skjer med pakker de mistenker er falske\skadelig eller over 350 kr.

 

Prøvd å høre om det vet pakker har blitt returnert det ønsker ikke posten å svare på ut over det man finner av sporingsinformasjon men heller der er det lite etter pakken havnet i norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg opplever posten\tollvesenet som vanskelig, hvis det er problemer, de ønsker ikke å komme med informasjon hvorfor pakken er borte eller hva som skjer med pakker de mistenker er falske\skadelig eller over 350 kr.

 

Prøvd å høre om det vet pakker har blitt returnert det ønsker ikke posten å svare på ut over det man finner av sporingsinformasjon men heller der er det lite etter pakken havnet i norge.

 

Hva? Ja, pakken var bittelitt over 350kr men da burde vel pakken fremdeles vært med tollen? Den står som "tollklarert" men kommer aldri videre fra Lørenskog. 

Da jeg kontaktet posten sa de bare at pakken var på vei (men det var vel også bare basert på sporingsnummeret). Kan jeg klager meg? Eller vil de bare gi meg det samme tullet om at "pakken er på vei til deg"?

Lenke til kommentar

En kan ikke gjøre noe annet enn å smøre selv med tålmodighet. Jeg har vært like utålmodig som deg TS og har ventet på 7+ dager på tollbehandling.

 

Ja, hvis jeg følte meg trygg på at den faktisk er på vei. Og dette er jo ikke tollbehandling (den er allerede påståelig tollbehandlet), men at en pakke er sendt fra Lørenskog torsdag og ikke i Oslo på tirsdag. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...