Gå til innhold

iPhone kan bli billigere utenfor USA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Halv pris og ship de med et skikkelig OS så kan jeg vurdere det

 

 

Ved å kalle iOS for noe annet enn "skikkelig" setter du deg selv litt i bås sammen med alle andre som strengt tatt ikke burde uttale seg på grunn av at de absolutt ikke har forstått noe som helst. Er ikke iOS ett "skikkelig" OS så er ikke Android det heller. EOD.

 

Og for halv pris så får du en halvveis bra Android-telefon. Skal du ha en av toppmodellene så koster det penger også der. Du har tydeligvis ikke råd, så hold deg til de billigere Android-versjonene og vær glad for det du har. Misunnelsen din lukter helt hit.

Det er bare tull. Man kan for eksempel kjøpe Samsung S8 til 4000. iPhone X koster til sammenligning 8000 mens iPhone 8 koster 5500. Og her er det klart mer naturlig å sammenligne mellom S8 og X.

 

Forklar meg hvordan Samsung S8 er en "halvvis bra" Android-telefon?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Halv pris og ship de med et skikkelig OS så kan jeg vurdere det

 

 

Ved å kalle iOS for noe annet enn "skikkelig" setter du deg selv litt i bås sammen med alle andre som strengt tatt ikke burde uttale seg på grunn av at de absolutt ikke har forstått noe som helst. Er ikke iOS ett "skikkelig" OS så er ikke Android det heller. EOD.

 

Og for halv pris så får du en halvveis bra Android-telefon. Skal du ha en av toppmodellene så koster det penger også der. Du har tydeligvis ikke råd, så hold deg til de billigere Android-versjonene og vær glad for det du har. Misunnelsen din lukter helt hit.

Det er bare tull. Man kan for eksempel kjøpe Samsung S8 til 4000. iPhone X koster til sammenligning 8000 mens iPhone 8 koster 5500. Og her er det klart mer naturlig å sammenligne mellom S8 og X.

 

Forklar meg hvordan Samsung S8 er en "halvvis bra" Android-telefon?

Samsung S8 og iPhone X kan ikke sammenliknes. iPhone X har mye bedre maskinvare og Face-ID er på ett helt annet nivå enn S8. Kansje S8 og iPhone 7 er noenlunde på samme nivå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Iphone har også tapt terreng på teknologifronten i løpet av året som har gått.

Nytter ikke å gå tilbake til samme prisleie, iregnet vanlig kostnadsfall for noe folk ikke vil ha lenger.

Apple-praksisen med kunstig foreldelse forfordeler ikke akkurat de eldre telefonene deres.

Hvis man går tilbake til samme sammenlignbare prisnivå, så er det i tillegg fremdeles en stor prisavanse opp til de nyere telefonene.

Har Tim Cook ikke fått med seg at Iphone tapte markedsandeler også for et år siden?

Lenke til kommentar

La meg sette opp homescreen slik jeg vil, la meg slette apper jeg ikke vil ha, la meg bruke de default apps som jeg vil bruke. Når de lar meg få litt mer kontroll over min telefon skal jeg vurdere enn iPhone da de unektelig har rå hardware og byggekvalitet.

 

Jeg kan leve uten homescreen, og de fleste apper kan deaktiveres (på lik linje med Android i dag), men standardapper... DET irriterer meg...
Lenke til kommentar

Tja.... ytelsen, design osv, er virkelig bra hos iPhonene, imo. Problemet mitt er at jeg ønsker det jeg betaler for. iPhone X(uansett) vs Huawei Mate 20 Pro, er fullstendig underlegen. Heldigvis har også Samsung blitt grådige.... derfor har Apple og iPhone blitt "relativt" mer "fornuftig" priset, opp mot de tidligere hovedkonkurrenten(e). Problemet er bare at Kina har sluttet, i stor grad, å produsere skrap. Selvfølgelig er Android langt foran Apple, når produsentene som produserer det meste av innmaten i iPhone er nærmeste nabo med fabrikkene til hovedkonkurrentene. Dessuten er de kinesiske selskapene litt mer skamløse enn de vestlige, dvs, har "lånt" eller "stjålet" det som er best fra Apple, kombinert det med sine egne løsninger. Følgelig får man produkter som kanskje ikke viser like høy score på tekniske tester, men som i bruk, langt på vei er bedre enn iPhone. 

Ikke noe i mot de som har iPhone, men har litt i mot selskapet. Som en teknologi-freak har jeg mye utstyr fra flere hold, problemet mitt, nok en gang, er at Apple ikke klarer å vippe "kost/nytte-tabellen" mot at nytten er lik eller høyere enn kostnaden. iPhone x2 eller wth, kommer nok med en canada goose-jakke ;)

Lenke til kommentar

Artig at så mange som misliker apple kommenterer under appleartikler. Samtidig er det ingen fra apple-leiren som gidder å kommentere den andre leirens telefoner.

 

Kalles vel et lillebrorkompleks, dette.

 

Det er mer et frelserkompleks, da Android-brukere vet hva Apple-brukere går glipp av. At Apple-brukere ikke kommenterer så mye på Android artikler, henger nok mer sammen med at de ikke vet at det er to ulike operativsystemer.

Lenke til kommentar

Tror nok det er en svært klok avgjørelse av Apple.

Blir produktene for dyre,blir de fort ett nisjeprodukt som f.eks de dyre bilene på markedet,Aston Martin,Ferrari,Lamborghini og slike biler som er fantastiske biler men begrenset salg pga pris som er uoppnåelig for mange.

Apple baserer seg på massemarkedet og da må de være i nærheten på pris som konkurrentene,Samsung,Huawei osv.

Hvis Apple kommer i nærheten av disse konkurrentene i pris,vil Apples iPhone XR og XS raskt bli de mestselgende telefonene pga at de etter min meining ligger helt på topp i spesifikasjoner og i tillegg har verdens sikreste operativsystem som hele tiden oppdateres av Apple selv. Med rett pris vil iPhone XS og XR selge i bøtter og spann. Jeg tror salget vil bli mangedobbelt hvis XS og XR får samme pris som sine naturlige konkurrenter.

Og hør nå her Apple,legg ved en større lader,det koster så lite og øker interessen så mye og er noe som Apple fikser raskt!

 

Den laderen kan du lett bestille på Apple.no det blir 799,- inkl. frakt. Love Apple.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må ikke skifte til annen iphone for å oppleve det. Jeg kjøpte en mobil til 2000 kroner og fikk med 8 kjerne prosessor, 6GB minne. Super kjapp. Dyreste iphone har vel 3gb minne?

Delene før de er satt sammen koster mer enn 2000 kr for iPhone. Du vet godt at det ikke er det samme. Alle som sier du kan kjøpe Apple produkt for halv pris troller bare. Hva er poenget? Alle vet det ikke stemmer.

Lenke til kommentar

Artig at så mange som misliker apple kommenterer under appleartikler. Samtidig er det ingen fra apple-leiren som gidder å kommentere den andre leirens telefoner.

 

Kalles vel et lillebrorkompleks, dette.

Det är inte så relevant att uttala åsikter om Apple och iPhones på andra ställen, än där det skrivs om dem. Därför hittar du naturligtvis dessa åsikter just här.

 

Vad gäller lillebroskomplex, så definieras det väl som en förträngd önskan att vara något som man inte är och att man känner sig i underläge. Det stämmer rätt dåligt in på konsumenter som själva gör ett medvetet val vid köp av mobiltelefon. Så dyra är ju inte ens iPhones, att inte vem som helst (så gott som) kan köpa dem. Men vi är uppenbarligen många som inte längre anser dem vara värda sina priser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja.... ytelsen, design osv, er virkelig bra hos iPhonene, imo. Problemet mitt er at jeg ønsker det jeg betaler for. iPhone X(uansett) vs Huawei Mate 20 Pro, er fullstendig underlegen. Heldigvis har også Samsung blitt grådige.... derfor har Apple og iPhone blitt "relativt" mer "fornuftig" priset, opp mot de tidligere hovedkonkurrenten(e). Problemet er bare at Kina har sluttet, i stor grad, å produsere skrap. Selvfølgelig er Android langt foran Apple, når produsentene som produserer det meste av innmaten i iPhone er nærmeste nabo med fabrikkene til hovedkonkurrentene. Dessuten er de kinesiske selskapene litt mer skamløse enn de vestlige, dvs, har "lånt" eller "stjålet" det som er best fra Apple, kombinert det med sine egne løsninger. Følgelig får man produkter som kanskje ikke viser like høy score på tekniske tester, men som i bruk, langt på vei er bedre enn iPhone. 

 

Ikke noe i mot de som har iPhone, men har litt i mot selskapet. Som en teknologi-freak har jeg mye utstyr fra flere hold, problemet mitt, nok en gang, er at Apple ikke klarer å vippe "kost/nytte-tabellen" mot at nytten er lik eller høyere enn kostnaden. iPhone x2 eller wth, kommer nok med en canada goose-jakke ;)

 

Jeg har prøvd etter beste evne å skjønne hva du mener, men det er umulig å forstå 70% av hva du skriver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Fortsatt altfor dyrt for en slik telefon. Bare fordi vi bor i Europa, skal vi liksom finne oss i å betale opptil tre ganger så mye som andre? Holder meg til billige og kraftige kina-mobiler, så får andre være trendsettere med Apple.

Enig i at iPhone er altfor dyrt, men hvor får du til at vi Europeere betaler 3 ganger så mye for en slik telefon som andre? Det er ikke et sted i verden hvor du får en iPhone til 1/3 av norsk pris.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Må ikke skifte til annen iphone for å oppleve det. Jeg kjøpte en mobil til 2000 kroner og fikk med 8 kjerne prosessor, 6GB minne. Super kjapp. Dyreste iphone har vel 3gb minne?

Finnes sikkert mobiler med enda mer minne, som er enda billigere. Det betyr derimot ikke at telefonen er spesielt bra. Du kan ikke måle hvor bra en mobil er ved å telle ram. Det vet skkert du også.

 

Mange av tekno og mobilbloggerne har valgt iPhone Xs som sitt valg for beste mobil i 2018. Man kan være enig eller uenig, og man kan klage på den altfor høye prisen, men å tro at man får noe bedre til 2000 kr bare fordi den har 6 GB ram blir veldig naivt.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

Jeg føler meg litt som bad luck Brian <sett inn meme her>. Jeg ventet langt og lenge før jeg vurderte iphone og plattformen generelt. Det ble en iphone 7+ og nå har jeg kjøpt så utrolig mye filmer, serier osv via itunes samt mye annet rart. Hva skjer? Jo! Prisen på nyere modeller flyr i taket, ergo det blir svindyrt å fortsette den dagen telefonen min ryker :p

Lenke til kommentar

Artig at så mange som misliker apple kommenterer under appleartikler. Samtidig er det ingen fra apple-leiren som gidder å kommentere den andre leirens telefoner.

 

Kalles vel et lillebrorkompleks, dette.

 

Hehe, morsomt at du prøver deg ;) jo, mange fra "apple-leiren" kommenterer android-telefoner. men for de fleste av oss har egentlig ikke merket så mye å si, man blir bare skeptisk når man ikke får det man betaler for ;) igjen, godt forsøk :)

Lenke til kommentar

Hehe, morsomt at du prøver deg ;) jo, mange fra "apple-leiren" kommenterer android-telefoner. men for de fleste av oss har egentlig ikke merket så mye å si, man blir bare skeptisk når man ikke får det man betaler for ;) igjen, godt forsøk :)

Mulig merket ikke har så mye å si, men det er 10/12 personer her inne som spammer alle artikler angående apple/iPhone i bortimot hver eneste artikkel. Har helt sluttet å forvente noe fornuftig diskusjon rundt emnet til artikkelen.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...