Gå til innhold

SNIKTITT: Get BoX Her er Gets nye dekoder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I dette tilfellet er jeg en av "de gamle i styret", men vi er veldig åpen for å gjøre endringer i vår felles avtale. Den utløper nå. Vi har hatt fellesavtale med canal digital kabel, som nylig ble til telenor. Vi får stadig henvendelser fra folk som ønsker å kunne velge vekk tv-delen av avtalen, og vi vil gjerne være med på det. Men om leverandøren vil er en helt annen sak. Så spørsmålet er om vi er låst til telenor, eller om vi har mulighet for å snakke med andre.

 

Det kommer an på avtalen dere har. Hvis Canal Digital har installert kablene i borettslaget, så kan det hende de eier dem, og at dere har bindingstid utover den første avtalen.

 

Om dere allerede eier kablene selv, så kan dere forhandle med hvem som helst. Dessverre er det ikke alltid at konkurrentene er særlig interessert i å etablere seg i nye områder, så det er ikke sikkert dere får så mange tilbud.

Lenke til kommentar

Starter med å være utdatert med Oreo.. jaja, får håpe de følger opp med sikkerhetspatcher..

 

Bruker 99% NVIDIA Shield til media i dag, og har en mickodritt i tillegg. Har et lite håp om at denne kan erstatte begge da, men regner med Shielden blir brukt fremover også. 

 

Hadde de jo bare fått ut fingern og kommet med AndroidTV versjon av Get-appen, så hadde jeg sluppet dekoder fra de totalt. Det hadde vært noe det!

Lenke til kommentar

Sameier/borettslag har ofte årsmøter nå på våren så det er en flott anledning til å bli med i styret og ha mer påvirkningskraft. Var i styret i sameiet i flere år og med på flere større prosjekter. Bl.a. nytt coax-anlegg. Canal Digital installerte den gang gratis, men da eide de også hele kabelnettet i blokka.

Lenke til kommentar

Starter med å være utdatert med Oreo.. jaja, får håpe de følger opp med sikkerhetspatcher..

 

Bruker 99% NVIDIA Shield til media i dag, og har en mickodritt i tillegg. Har et lite håp om at denne kan erstatte begge da, men regner med Shielden blir brukt fremover også. 

 

Hadde de jo bare fått ut fingern og kommet med AndroidTV versjon av Get-appen, så hadde jeg sluppet dekoder fra de totalt. Det hadde vært noe det!

 

Oreo er vel nyeste AndroidTV OS? 
 
 

 

Jeg ser forresten ingen plass for programkort i denne dekoderen. Er den innebygd, eller foregår dekryptering på en annen måte med denne?

 

Autentiserer opp mot Min Get brukeren.

Lenke til kommentar

Det kommer an på avtalen dere har. Hvis Canal Digital har installert kablene i borettslaget, så kan det hende de eier dem, og at dere har bindingstid utover den første avtalen.

 

Om dere allerede eier kablene selv, så kan dere forhandle med hvem som helst. Dessverre er det ikke alltid at konkurrentene er særlig interessert i å etablere seg i nye områder, så det er ikke sikkert dere får så mange tilbud.

Den opprinnelige avtalen er sikkert 15 år gammel, så den er utløpt og fornyet mange ganger siden kablene ble lagt. Må nesten se gjennom det som finnes av avtaler og se om det står noe spesifikt om eierskapet på infrastrukturen.

Lenke til kommentar

Støtter den 4k hdr og 5.1/7.1 ?

 

Det står at den støtter HDR, ja. Dagens bokser støtter 5.1, så jeg kan ikke se hvorfor denne ikke skal støtte det. 7.1 burde strengt tatt ikke være noe problem. Kodekene som støtter 5.1 støtter allerede 7.1, og boksen trenger ikke gjøre noe annet enn å dytte bitstrømmen videre til HDMI-utgangen.

Lenke til kommentar

Ikke overraskende vending av Get. Alle de tradisjonelle TV-selskapene vet vel at deres tid snart er ferdig. Feks Lyse (Viken) ville neste betale oss for å ikke droppe TV-dekoderen.

 

Heldigvis så droppet vi å ha noe TV-dekoder for noen år siden og har ikke angret et sekund. Livskvaliteten med å kun ha Apple TV er mye høyere for hele familien... ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilke muligheter har man egentlig som borettslag og lignende hvis man ønsker å bytte leverandør? Er det fritt frem så lenge inneværende avtale løper ut? Hvilke leverandører finnes det som leverer tv/bredbånd på "kabel-tv"-nett (eurodocsis?) i dag?

 

Styret kan bytte til nøyaktig det de (dere) ønsker, så lenge det finnes en alternativ tilbyder der dere holder til evt.

Endret av G
Lenke til kommentar

Du kan nok ikke regne med det. De jeg kjenner i borettslag med altibox ble veldig mye dyrere om de ville ha den nye altibox-løsningen. Forøvrig er de fristet til å si opp hele avtalen for linær-tv, men den kollektive ordningen står i veien slik at de betaler flere hundre kroner i husleien pr. mnd til noe som de egentlig ikke bruker.

 

Da "må du" inn i styret og få vekk noen gamle gnurebukker ;)

Kanskje det går an å be styret om å få mer enn en leverandør inn i bygningsmassen, eller kjøre en prøveperiode hos en annen leverandør. Det går vel an å få til linær-TV til oldingene selv om du bare har bredbånd som utgangspunkt vel?

Lenke til kommentar

Noen som vet om den har støtte for TV2 Sumo appen?

 

TV2 Sumo støtter ikke AndroidTV, men i følge en tråd jeg fant et annet sted er det vist mulig å sideloade den.

 

Edit: angivelig kommer det info om ny TV2 Sumo app i Q1: https://www.facebook.com/tv2sumo/posts/hei-n%C3%A5r-f%C3%A5r-man-tv2-sumo-app-for-android-tv-for-exsempel-nvidia-shield/10154199850873796/

Endret av Sprocket
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...